Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
DPF FULL Visit Dealer
nordyk:
U mnie nie zauważyłem większego spalania, na trasie Frankfurt Tarnów wychodzi mi 7,3L/100. Gdy jadę nim landówkami przy niemieckich przepisach 6,5L
Paki_GD:
Kolejny problem.
Otrzymuję komunikat bursztynowy DPF FULL SEE HANDBOOK , próbuję go wypalić jazdą na wysokich obrotach jak zazwyczaj (zazwyczaj działało) . Jeżdżę tak trzymając RPM powyżej 3000 (2 i 3 bieg sport mode). Po około 50min takiej jazdy otrzymuję czerwony komunikat RESTRICTED PERFORMANCE.
Wyłączam silnik, około 1min później uruchamiam i nie ma żadnego komunikatu ostrzegawczego wszystko wygląda jak powinno. Takie coś wydarzyło mi się już dwukrotnie.
Problem w tym że tak naprawdę to słabo wypala DPF (jeśli wogóle), ostatnio komunikat bursztynowy powrócił mi po przejechaniu 60km , obecnie soot level 41,6g.
Forced regeneration uruchamiane ze skanera diagnostycznego daje odwrotny skutek do zamierzonego. To znaczy zwiększa soot level o jakiś 1g z hakiem (ok 20min jazdy w wymuszonej regeneracji). Normalnie zmniejszał o ok 2,5g.
CO ROBIĆ
Ktoś może wie co tam znowu nawaliło, w czym jest problem? DPF jest praktycznie nowy wymieniony jakieś 4000km temu
Kody błędów
P2459-65 / Permanent -Diesel particulate filterregeneration frequency
P22D2-77 / Historic - Turbocharger turbine inlet valve stuck open
P22CF-71 / Historic - Turbocharger turbine inlet valve control circuit - Open
Robertleniwiec48:
Wyczyść tym https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F201319464536
Janek:
--- Cytat: Driv3rrrr w Czerwiec 13, 2018, 23:42:21 pm ---Spróbować można. Jak nie pomoże to nie serwis tylko ktoś kto ma dobrego kompa i włączy procedurę wypalania. Aha, przed procedura filtr i olej do wymiany.
--- Koniec cytatu ---
Wypalanie na sucho, czyli podczas postoju jest niezdrowe dla jednostki z racji, że IC nie wyrabia z chłodzeniem silnika. Nawet gdy softowo odpalimy procedurę radzę robić to podczas szybszej jazdy.
Paki_GD:
Niestety piana z K2 , kolejny raz już nic nie dała. Ani nawet para nie poszła z wydechu, nic z tego co można by zobaczyć na filmach na youtube. Godzina jeżdżenia na 2 biegu powyżej 3000rpm nie spowodowała zniknięcia bursztynowego komunikatu DPF FULL
To już druga piana z K2 użyta na przestrzeni dwóch tygodni. Początkowo soot level spadł do 39g ( z 41g ), po czym po forced regeneration skoczył do 45g (przy 60g forced regeneration jest już niemożliwa).
Chyba czas przetestować niemiecką technologię
https://www.ebay.co.uk/itm/Wurth-Diesel-particulate-filter-cleaner-400ml-Can-Spray-Hose-DPF/371772793235
ponoć ta to dopiero daje chmurę z wydechu. Przetestuję to podzielę się informacjami czy coś to dało
póki co myślę o zakupie x-Type 2.0D do jazdy po wyspie, (żeby nie męczyć XF-a) czyli powrót do tego co było. Jag z 2006 57tys mil za 2tys GBP. Zlukam go na jeździe próbnej w poniedziałek.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej