Autor Wątek: Wyrzucanie zapłonu  (Przeczytany 3042 razy)

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Wyrzucanie zapłonu
« dnia: Maj 29, 2018, 14:30:41 pm »
Witam . Pare miesięcy temu zakupiłem x-type z silnikiem 2.1 V6.
Ale nie nacieszyłam sie z nim za długo po przejechaniu ok30 km
Lub po ok 30 minut odpalonego silnika wyrzuca zapłon na cylindrach 2 4 6 .
Próbowałem juz chyba wszystkiego świece cewki wymiany czujników komputera
Oraz naprawy alternatora bo dawał złe napięcie i dalej jest to samo auto było juz u pau mechaników i dalej jest to samo ? Dodam ze samochód nie posiada instalacji lpg . A kolektor jest szczelny . Bardzo
Proszę o pomoc

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2018, 14:43:50 pm »
Błędy jakieś masz ?

Mam podobny problem ze swoim jagiem. U mnie nic nie zgłasza komputer, a zapłon wypada.

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2018, 14:51:48 pm »
P0352
P0354
P0356
P1000
P1368
Dodam jeszcze ze rozładowuje akumulator
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2018, 15:19:02 pm wysłana przez Choina »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2018, 15:28:21 pm »
P0352
P0354
P0356
ECM Default:
– Bank 2, 4, 6 closed loop fuel metering inhibited
– Bank 2, 4, 6 adaptive fuel metering inhibited
– Bank 2, 4, 6 catalyst warm up ignition retard inhibited
– Canister purge inhibited
– Maximum engine speed reduced
– Fuel injection cut off

Możliwe przyczyny
ECM to ignition module primary circuit: open circuit, short circuit to ground, high resistance
Ignition module ground circuit: open circuit, high resistance
Ignition module / coil failure (cylinder 2,4,6)

P1368
ECM Default:
– Closed loop fuel metering inhibited
– Adaptive fuel metering inhibited
– Catalyst warm up ignition retard inhibited
– Canister purge inhibited
– Maximum engine speed reduced
– Fuel injection cut off (cylinders 2, 4, 6)

Możliwe przyczyny
Ignition monitoring circuit between splice and ECM: open circuit, short circuit to ground, short circuit to B+ voltage
Ignition module / coil bank 2 ground circuit fault
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2018, 15:37:48 pm »
Czyli co Pan radzi sprawdzać dalej ? Temat na tyle specyficzny ze gdzie bym nie pytał w okolicy o naprawę odpowiedz jest taka „ jaguara nie naprawiamy”
Teraz od dłuższego czasu stoi u mechanika który próbuje wszystkiego i stoi w miejscu
Kupiłem go w marcu miała to byc moja zabawka
A co to za zabawka jak nie można sie nią cieszysz
Z tłumaczenia błędów wychodzi na to ze moze byc coś z masa
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem
P0352
P0354
P0356
Domyślne ECM:
- Blokowane dozowanie paliwa w blokach 2, 4, 6 w zamkniętej pętli
- Blokowany pomiar dozowania paliwa 2, 4, 6
- Hamowanie 2, 4, 6 katalizatora opóźnia zapłon zapłonu katalizatora
- Blokowanie płukania filtra
- Zmniejszono maksymalną prędkość silnika
- Odcięcie paliwa

Możliwe przyczyny
ECM do obwodu pierwotnego modułu zapłonowego: obwód otwarty, zwarcie do masy, wysoka rezystancja
Obwód masy modułu zapłonowego: obwód otwarty, wysoka rezystancja
Moduł zapłonu / awaria cewki (cylinder 2,4,6)

P1368
Domyślne ECM:
- Hamowanie dozowania paliwa w pętli zamkniętej
- Hamowanie dozowania paliwa adaptacyjnego
- Hamowanie katalizatora opóźnia zapłon
- Blokowanie płukania filtra
- Zmniejszono maksymalną prędkość silnika
- Odcięcie wtryskiwacza paliwa (cylindry 2, 4, 6)

Możliwe przyczyny
Obwód kontrolny zapłonu pomiędzy złączem a ECM: obwód otwarty, zwarcie do masy, zwarcie do napięcia B +
Błąd obwodu masy modułu 2 modułu zapłonu / uzwojenia
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2018, 15:55:42 pm wysłana przez Choina »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2018, 16:05:13 pm »
Skoro cewki i świece wymienione, to teraz bym zamienił klapy stronami. Ewidentnie masz problem z jednym bankiem. Jeśli błąd pojawi się na drugim banku to jesteś w domu.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 29, 2018, 16:06:37 pm »
Klapy wymienione kolektor takze

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2018, 18:06:15 pm »
Skąd jesteś?

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2018, 18:09:30 pm »
Kostrzyn nad Odrą lubuskie

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 02, 2018, 10:54:51 am »
Proponuje wejsc na dobrymechanik.pl i poszukac kogos kto jaguary robi. Ja tym sposobem znalazlem i jestem mega zadowlony.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2018, 16:18:32 pm »
Wg "dobrego mechanika" w lublinie najlepszym zakładem jest taki, którego dzieła wołają o pomstę do nieba.
Wszystko zrobione na odwal, na szybko, przy użyciu części z OBI, spasowanie dramat, konserwacja na rdzę, szpachla pęka, rdza wyłazi zewsząd, lakier schodzi.
Rzeźbią do upadłego części które taniej i szybciej byłoby po prostu wymienić.
Progi miałem do wymiany, dziury na wylot, oni tego nie zauważyli choć prosiłem 2 razy o sprawdzenie.  :-gwizd

Dość powiedzieć, że ich naprawę za 4tys złotych musiałem poprawić gdzie indziej za kolejne 5tys. Samochód był po prostu oszpecony.
Nawet nie chciałem żeby mi to poprawili w ramach gwarancji, bo żal mi auta.

Dakar Lublin
DRAMAT

A opinie tam mają takie że cud miód najlepszy zakład we wszechświecie  :-hehe  :-hehe  :-hehe
Za pozytywny wpis zniżka 50zł ;)


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2018, 16:23:14 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2018, 20:00:57 pm »
Panowie z całym szacunkiem liczyłem bardziej na rozwiązaniem problemu
I na pomoc użytkowników jaguarów a żebym był szczęśliwym posiadaczem tego auta .
Poproszę wiec o rady jak rozwiązać problem !!! Pozdrawiam wszystkich którzy mogą sie cieszyć jazda
Ja niestety nie mogę chociaż bardzo bym chciał 😞

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 02, 2018, 21:02:34 pm »
Jedz do dobrego diagnosty i bedziesz wiedziec co w trawie piszczy. Masz błedy wiec nie powinno byc problemow. O ile pojedziesz do dobrego diagnosty.


@Sorbus
To przelec sobie opinie na googlu. Daja trochę do myślenia.

Offline Maxwachowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 02, 2018, 21:08:05 pm »
Tak jak pisałem wcześniej weryfikowałem nawet wątki
Z zagranicznych stronę (w miarę możliwości ) i wymieniałem wszystko po koleji a efektu nie ma !!!

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wyrzucanie zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 02, 2018, 22:34:35 pm »
OK Przepraszam :)

Patrząc na kody które podałeś, masz błędy trzech cewek na banku 2.
Oraz uszkodzenie aparatu zapłonowego którego w X-Type chyba nie ma (czyli ECU).

Ja bym jeszcze sprawdził czy na cewkach jest zasilanie (czerwono biały przewód) i masa (czarny).
Aczkolwiek według schematów elektrycznych są one wspólne dla wszytkich 6 cylindrów.

Obawiam się, że możesz mieć uszkodzony ECU/ECM albo wiązkę do cewek i ECU odcina iskrę.

Cewki są podłączone do zasilania, masy oraz po 2 przewody do ECU. Nic więcej według schematu tam nie ma.


Jeśli będziesz musiał wymienić ECU to aby zrobić to bez programowania w serwisie Jaguara będziesz musiał niestety wymienić "komplet".
Na pewno będą potrzebne zegary (te z deski rozdzielczej) oraz być może GEM z kluczykami (jest razem z ECU w kabinie przy nogach pasażera).
Najlepiej znaleźć kompletne działające jeszcze auto i przełożyć całość, przy czym GEM jest programowalny i tu może być problem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2018, 22:45:34 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si