Autor Wątek: Dalsza walka z hamulcami  (Przeczytany 2859 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Dalsza walka z hamulcami
« dnia: Maj 15, 2018, 15:45:33 pm »
Witajcie. Nadal mam problem z hamulcami, w 2 zakladach gadają tylko ze jest wszystko dobrze, a wiem że nie jest. W momencie gdy po całej nocy wyciągam auto z garażu, pedału hamulca nie da sie wcisnąć nawet troche, jest kamień. Po odpaleniu pedał opada, jest w miare normalny. W momencie gdy wrzucam drive, wyjeżdzam, puszczam hamulec i chce go ponownie wcisnąć by przyhamować, pedał jest twardy jak kamień i wysoki, nawet jak wcisne do oporu to skuteczność hamowania jest prawie zerowa, auto się toczy. Dopiero jak chwile postoi to da się w miare normalnie poruszać. Odpowietrzałem dziś hamulce oraz pompe hamulcową, było wszystko dobrze, nie było powietrza w układzie. Nie odpowietrzałem tylko pompy ABS. Gdzie szukać problemu, czy to jakieś węże podciśnieniowe dają d.. ? Robiłem też próbę na zasadzie przód tył przód tył parę razy i z kazdym hamowaniem pedał robi sie twardy i wysoki a skutecznosc hamowania słaba. Nie mam już pomysłów. :-help :-help
GO HARD OR GO HOME...

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2018, 17:59:56 pm »
Na początek sprawdź serwo i podciśnienia....
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline clashje

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2018, 19:20:00 pm »
qlimaxer napisał, że jeszcze przed odpaleniem pedał jest twardy jak kamień, więc jeszcze nie ma zależności z serwem i podciśnieniem. A po dopaleniu normalnieje.
A może to nie problem hamulca tylko coś co ma związek z samym pedałem czy rozsprzedaniem, sam układ pedału jest dosyć skomplikowany. Zapowietrzony układ nie jest taki twardy, tak mi się wydaje, choć twardy jak kamień jest określeniem subiektywnym :)
A czy dobrze odpowietrzyłeś układ, z papą ABS odpowietrza się odwrotnie, czyli od najkrótszego przewodu do najdłuższego, Zaczynasz od prawego przedniego koła (w angliku odwrotnie), potem lewe, i tył.
Jaguar S-type 3.0 v6 automat 2004r

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2018, 22:08:57 pm »
Ja bym właśnie uwage zwrócił na podciśnienia, bo z zapowietrzonymi hamulcami grzały by ci sie koła i słabo hamowało cały czas

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2018, 00:07:21 am »
Drodzy koledzy, dzięki za udział w temacie. W moim poprzednim aucie, którym było audi a4, normalnie po nocy mogłem wcisnąć hamulec 2 razy aż zrobił się twardy. Tutaj jak wchodzę od razu jak chcę go wcisnąć, to praktycznie się nie da. Dopiero jak go odpale i troche pochodzi, to jest lepiej. Np jak śmigam autostradą gdzie hamulca jakiś czas nie uzywam, to wtedy czuję dopiero, że hamulec bierze jak bóg przykazał. Mam wszędzie nowe klocki i tarcze, zrobił może z 6-7 tyś km, żadna chińszczyzna. Zaciski były zdejmowane i sprawdzane, nie ma nigdzie wycieków, same tłoczki również chodzą w sposób idealny. Sugestia z podciśnieniami może okazać się trafiona, tylko czy będę w stanie sam to zdiagnozować czy udać się do warsztatu? Zaznaczę również, że miałem zdejmowaną skrzynię i wydaje mi się, że wtedy coś go takiego dopadło, ale może to też nie mieć żadnego wpływu, ot przypadek.
GO HARD OR GO HOME...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2018, 08:02:07 am »
Mi też się wydaje, że serwo pada, albo przynajmniej nie dostaje tyle podciśnienia ile powinno.
Jeżeli różnica ciśnień nie jest wystarczająco duża to ze wspomagania nici i jak dobrze rozumiem pedał będzie twardy jakby serwa nie było.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2018, 09:25:56 am »
Tylko dlaczego tak jest tylko przez jakis czas po odpaleniu? No i im czesciej uzywam hamulec tym jego skutecznosc spada. Na poczatek sprawdze te podcisnienia.
GO HARD OR GO HOME...

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2018, 10:30:27 am »
Prawdopodobnie masz gdzieś nieszczelność lub uszkodzony zawór zwrotny który nie utrzymuje podciśnienia. Konsekwencją tego jest twardy pedał hamulca gdy silnik nie pracuje. Po odpaleniu silnika układ znowu tworzy jakieś tam podciśnienie ale nie jest w stanie go utrzymać i po kilku hamowaniach znowu brakuje podciśnienia. Wydaje mi się że  masz nieszczelność i dlatego przez jakiś czas jak nie hamujesz to jest w miarę dobrze. Jeżeli jest taka możliwość ( nie wiem jak to wygląda w 2.5 ) to powinieneś wpiąć się w układ wakuometrem i będzie widać czy w tym tkwi problem...
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Dalsza walka z hamulcami
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2018, 11:03:21 am »
Dokładnie jak Paweł napisał, podciśnienie się tworzy ale za wolno.
Skutek taki że na hamulce musisz czekać po włączeniu silnika albo po ich użyciu.
Objawy by się zgadzały z tą teorią.

Jest zaworek z kolektora ssącego do serwa, który często pada i robi się tam nieszczelność. W X po prostu się kruszy ze starości. Przy okazji może tam zasysać lewe powietrze do silnika.

Po anglińsku to jest mniej więcej "brake booster servo vacuum pipe valve"

https://www.ebay.pl/itm/BRAKE-BOOSTER-SERVO-VACUUM-PIPE-TUBE-Jaguar-S-Type-2-5-3-0-V6-2002-2007/291632834611?hash=item43e6abe833:g:iikAAOSwMahZjLSr

To szare plastikowe na końcu to chyba właśnie ten zaworek (w X jest na środku).
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2018, 11:13:59 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si