Autor Wątek: Demontaż kierownicy x300  (Przeczytany 1220 razy)

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Demontaż kierownicy x300
« dnia: Kwiecień 18, 2018, 23:06:53 pm »
Witam, czy ktoś z Was demontował kierownicę i poduszkę powietrzną?
Przymierzam się do renowacji kiery i nie chcę, aby coś mnie zaskoczyło, a w szczególności wystrzelająca poducha ;)
Czy można coś tam "mądrze" sp....dolić?
Ile trzeba czekać po odłączeniu aku, aby odpiąć wtyczkę poduchy?
Dzięki z góry za informacje.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Demontaż kierownicy x300
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2018, 07:48:52 am »
Niby trzeba akumulator odłączyć. Ja wyjmuję tylko kluczyk ze stacyjki. Jeszcze nigdy nie wystrzeliła.
Trzeba zdemontować plastikową, dolną część kolumny kierownicy. Airbag jest przykręcony na 2 torxy, które zasłania obudowa kierownicy.
Obracasz kierownice w lewo o 90 stopni i odkręcasz torx. Torx nie wypadnie, ale zorientujesz się kiedy odkręcisz airbag.
Następnie obracasz kierownicę o 180 stopni w prawo i odkręcasz drugi torx. Odpinasz wtyczki i po problemie.
Kierownica jest na wieloklinie. Odkręcasz śrubę, wyjmujesz kierownicę, ale tylko do poziomu wieloklina. Następnie np. śrubokrętem zarysuj kierownicę przez środek wieloklina w 2-3 miejscach. Dzięki temu po naprawie umieścisz kierownicę w tym samym miejscu.
Montaż odwrotny.
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 680
  • XJ x300 sovereign
Odp: Demontaż kierownicy x300
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2018, 13:19:12 pm »
Nie trzeba odkręcać osłony kolumny kierownicy. Torxy od poduszki są dostępne od strony licznika, tj, "na 12". Tzn. trzeba kierownicę tak przekręcić, żeby śruby były w tej pozycji dostępne.
Na wszelki wypadek możesz po prostu odłączyć akumulator.
Kierownica przykręcona jest śrubą z łbem 17mm. Najlepszy byłby klucz udarowy, albo pomoc kogoś, żeby przytrzymać fajerę.
Przed zdjęciem z wielofrezu naznacz sobie flamastrem pozycję. Choć chyba był tam nabity fabryczny znacznik.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Odp: Demontaż kierownicy x300
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2018, 19:48:36 pm »
Widziałem, że raczej nie było problemu z odkręceniem śruby po przytrzymaniu kolanami, ale kto to wie...nie wiesz, jak nie sprawdzisz, przyda się przedłużany klucz do kół.
Nie mam więcej pytań, otrzymałem całą "czapkę" informacji.
Widać, że można liczyć na stałą ekipę na forum, tym bardziej dziękuję i pozdrawiam :logojcpf:
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.