Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
ziutek567:
wałek przechodzący przez reduktor jest zakończony frezem chyba na 35 zębów i umieszczony w kielichu, czyli prawym przegubie wewnętrznym. Ja myślałem o pospawaniu tego na stałe tylko troszkę sie cykam i wolałbym żeby ktoś przetarł szlaki w tym kierunku ;)
sztandi7:
Czekaj bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Co chciałbyś z czym pospawać ?
A ten latający wałek w reduktorze to wina wyrobionych łożysk ?
ziutek567:
Jakby ci sie łożyska aż tak rozleciały to raczej byś wyrwał wałek z reduktora i ciekło by z niego. Chodzi mi o pospawanie półosi. O ten długi wałek półosi, który tylko jest wsunięty w kielich przegubu wewnętrznego i zabezpieczony od środka najpewniej takim drucikiem rozprężnym. To jest tak rozwiązane bo w mondziakach z tym silnikiem wałek jest właśnie podparty przy kielichu łożyskiem.
sztandi7:
Więc skoro nie łożyska to co? Wałek w reduktorze tak lata normalnie? I winny jest przegub? Bo nie wygląda mi to na "normę".
ziutek567:
Nie rozumiesz o co mi chodzi. Półoś to nie tylko 2 przeguby i pręt je łączący. Ona składa sie z przegubu zewnętrznego, rury, przegubu wewnętrznego z kamieniami i długiego pręta przechodzącego przez kątówke. Ten pręt nie jest w żaden sposób zespawany z kielichem, ani nawet z nim wytoczony, one łączą sie poprzez wieloklin i głupiutki drucik w środku żeby nie wypadły. To jest ta sama półoś co w mondeo, z tym że jest przetoczona pod kątówke. Jest tak zbudowana bo w mondeo zaraz przy kielichu masz łożysko podporowe i w żaden inny sposób nie był byś w stanie go wymienić
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej