Autor Wątek: Wymiana tylnego mostu.  (Przeczytany 12398 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 22, 2018, 18:47:58 pm »
Reasumując:
- podpora wymieniona - dalej wyje
- olej w dyfrze - dalej wyje
- oba łożyska w kołach wymienione - dalej wyje
- olej w skrzyni także wymieniałem jakieś 5-6 tys km temu.

Po tych wymianach zauważyłem, że przy skręcie w prawo przy wolnych prędkościach coś mi szura bądź zgrzyta - jakby przegub, ale czy przegub wyje podczas jazdy na wprost ? Bo to ewidentnie jest wycie a nie szum.
Aha i przy wymianie łozysk zakręciłem piastą jak samochód był na luzie i w trakcie kręcenia coś mi hmm... pukało lub zgrzytało w okolicach skrzyni ? Pojawiało się to zawsze na początku kręcenia przy zmianie kierunku obrotu, potem już  szło ok.

I w tej chwili już zgłupiałem... Nie wiem czy brac się za przeguby, półośki czy skrzynię. Jakieś podpowiedzi Panowie i Panie ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 22, 2018, 21:06:33 pm »
I w tej chwili już zgłupiałem... Nie wiem czy brac się za przeguby, półośki czy skrzynię. Jakieś podpowiedzi Panowie i Panie ?

Ja wymienilem podpore i tez nadal pojawia sie dzwiek ufo. Gosc na fejsie mial to samo wymienil olej w moscie i mu to ustąpiło. Moze wymien najpierw olej ?

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 23, 2018, 07:00:52 am »
Ale ja pisałem, że wszystkie oleje już powymieniałem, łącznie z dyfrem i skrzynką kątową.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 10:01:47 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 23, 2018, 08:42:06 am »
Ja bym wziął podnośnik i posprawdzał wszystkie przeguby na wszystkich półosiach (wewnętrze i zewnętrzne) czy nie mają luzu
Co za różnica czy wyje czy zgrzyta i z jakiego powodu - jeżeli przegub jest do wymiany to trzeba go wymienić.
Wymiana zużytej części na pewno wpłynie pozytywnie na ogólne wrażenia audiowizualne ;)

Które łożyska wymieniłeś? Oba to znaczy że tylko pół :-chyt
Jeżeli przy skręcaniu na małych prędkościach metal trze o metal to mogą być hamulce z powodu luzu na łożysku z przodu.
Na podnośniku przy okazji sprwadzania półosi zobaczyć czy koło siedzi szytwno i nie ma luzów.

« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 08:47:22 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 23, 2018, 12:12:01 pm »
1. Ja bym wziął podnośnik i posprawdzał wszystkie przeguby na wszystkich półosiach (wewnętrze i zewnętrzne) czy nie mają luzu

2. Co za różnica czy wyje czy zgrzyta i z jakiego powodu - jeżeli przegub jest do wymiany to trzeba go wymienić.
Wymiana zużytej części na pewno wpłynie pozytywnie na ogólne wrażenia audiowizualne ;)

3. Które łożyska wymieniłeś? Oba to znaczy że tylko pół :-chyt
Jeżeli przy skręcaniu na małych prędkościach metal trze o metal to mogą być hamulce z powodu luzu na łożysku z przodu.
Na podnośniku przy okazji sprawdzania półosi zobaczyć czy koło siedzi szytwno i nie ma luzów.
1. Dysponując napędem AWD trzeba całe auto podnieść do góry a akurat tak niefortunnie wyszło, że nie mam w garażu podnośnika czterokolumnowego  :-gwizd . Na przyszły tydzień umówiłem się na konsultację w gościem od napędów 4x4, więc sprawdzimy wtedy dokładnie most, półosie, przeguby i różnicówkę. Jak nic nie pomoże to dalej będę szukał pomocy u zaufanego gościa od automatów. Już tyle wsadziłem w auto, że mi to bez różnicy czy dorzucę kolejną stówkę, dwie czy trzy. Będę po kolei wszystko wymieniał aż znajdę  :-trudno

2. Taka, że na obecną chwilę uważam, iż jeden i drugi dźwięk pochodzą z innego źródła. Przegub przegubem, spoko - wymieni się i po sprawie, drugi dźwięk natomiast póki co pozostaje zagadką.  Ładne combo mi się trafiło co ? :)

3. Oba łożyska to znaczy lewy tył i prawy tył.  Przednie łożyska wymieniałem pół roku temu na FEBI, czyli jakieś 3-4 tys. km wstecz.

Jak wygląda koszt i dostępność przegubów/półosi do tego auta ? Będzie bolało bardzo czy tylko trochę ? Regenerować warto ? Bo z tego co się orientowałem to nowa półoś kosztuje 1/4 samochodu :3
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 12:18:22 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 23, 2018, 12:52:10 pm »
Do luzu na przegubie wystarczy podnieść jedno koło.
Jak jest luz to jest luz - na tym jednym kole. I właśnie w tym problem, że będzie się ruszać choć nie powinno :D

Z półosiami nie ma problemu.
są dostępne nowe (kilkaset zł sztuka - więc dramatu nie ma jak na jugulara).
oraz używane w dobrym stanie (<100zł sztuka więc dramatu nie ma jak na coś co jeździ).

A żeby nie być gołosłownym:
http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-5-3-0-4x4-awd-4wd-nowa-i6801853220.html

http://allegro.pl/polos-przegub-jaguar-x-type-2-5-v6-3-0-4wd-4x4-awd-i6726399257.html

http://allegro.pl/polos-polosie-jaguar-x-type-4x4-3-0-231km-i7242881075.html

Dodam, że półosie do manuala i automatu są jednakowe.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 12:57:11 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 23, 2018, 12:56:51 pm »
Ooo! No to super! A już myślałem, że będzie gorzej :)
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 23, 2018, 17:11:27 pm »
Po pracy jeszcze w koszuli wziąłem auto na lewarek, odkręciłem koło i złapałem za półoś... Lata przegub wewnętrzny, łożysko wydaje się całe, nie ma luzów i nie trze... Tak więc przegub do wymiany ale ... Czy to może się objawiać wyciem ? Raczej przeguby nie wyją.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 23, 2018, 17:24:52 pm »
Na pewno może powodować stuki i wibracje - o wyciu nie słyszałem. Co nie znaczy że nie może.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 23, 2018, 17:34:14 pm »
Ale podpora półosi już chyba może ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 20:06:23 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 23, 2018, 19:02:26 pm »
Dzis byłem u mechanika. Rozpedzili auto na podnosniku i co sie okazało... Mam jakies zgięcie na wale i prawdopodbnie to powoduje wibracje. Przy wymianie podpory wymieniałem jakaś poduszke. I po wymianie odezwał sie ten wał. Nowa poduszke wyjął i wsadził zuzytą-wibracje zdecydowanie spadły choc nadal sa troche wyczuwalne. Takze do wymiany wał. Na szczescie odewal sie do mnie Choina, ktory posiada tą część na sprzedaz :)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 27, 2018, 08:42:13 am »
Jak wygląda demontaż skrzyni kątowej ?

Czy jest możliwość i sens wymiany skrzynki na wersję poliftową bez wiskozy ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 27, 2018, 08:56:47 am »
Skrzynia kątowa powinna podejść plug and play. Ale sens wymieniania skrzyni na gorszą z otwartym dyferencjałem jest dyskusyjny.
Dodatkowo Twój samochód powinien mieć DSC, bo wymiana na skrzynię bez wiskozy i bez DSC to strzał w kolano - jeżeli dowolne z 4 kół utraci przyczepność to nigdzie nie pojedziesz
(wszystkie dyferencjały otwarte).

Dość oryginalne AWD  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 27, 2018, 11:47:22 am »
Czekaj, czekaj... Bo się pogubiłem nad tym sensem wymiany :)  Którą skrzynię uważasz za gorszą ? Jak wymieniać to tylko na tę bez wiskozy ? Jak zauważyłem reduktorów przez całą produkcję to było chyba z 10 nastepujacych po sobie "ulepszonych" wersji. Jakich najlepiej szukać ?
A to może być kot z 4x4 bez DSC? Z tego co mi wiadomo to po 2004r za napęd odpowiada w 100% DSC, ale przed liftem sprzęgło wiskotyczne także było wspomagane przez DSC. 

A jak z demontażem skrzynki ? Dużo zabawy ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2018, 13:39:54 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana tylnego mostu.
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 27, 2018, 12:53:40 pm »
Stara skrzynia jest lepsza, ponieważ posiada sprzęgło wiskotyczne. Jaguary ze starą skrzynią i DSC podobno są najlepszą wersją np na śnieg. Natomiast jest pewnie delikatniejsza.

Czy faktycznie jest delikatniejsza - tego nie jestem pewien ponieważ
a) te skrzynie często jeżdżą bez oleju - więc nic dziwnego że padają
b) występują tylko w najstarszych egzemplarzach więc nic dziwnego że mają najgorszy stan
c) niekoniecznie stare skrzynie były gorsze, może po prostu nowe były tańsze ;)

Może być kot 4x4 bez DSC. Zależy czy ma przycisk przy hamulcu ręcznym. Po 2004r. ogromna większość ma DSC, choć podobno również nie wszystkie.

Z demontażem jest dużo zabawy, natomiast nie jest to jakieś nie wiadomo co. Moja była wyciągana już ze 3 razy.

Na co wymienić nie wiem, ja mam wiskozę z DSC i wolałbym tak to zostawić, ale z drugiej strony nowsze skrzynie pewnie są w lepszym stanie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2018, 12:59:03 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si