Autor Wątek: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.  (Przeczytany 5333 razy)

Kayyko

  • Gość
CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« dnia: Grudzień 03, 2012, 17:31:53 pm »
 :-help
Panie i Panowie
przejdę od razu do rzeczy.
Zapaliły mi się kontrolki ABSu, silnika i pojawiają się komunikaty gearbox fault oraz dsc system fault do tego przestał działać czujnik parkowania i światło cofania, a jak puszczam hamulec to z okolic gałki skrzyni biegów (automat) wydobywa się dźwięk jakby zwalnianej zapadki, taki jeden klekot. Auto straciło moc i nie zmienia biegów. Byłem już z tym na komputerze, ale nie wiem czy mechanik miał jakiś sensowny program bo nie był w stanie wykasować żadnych błędów. Najczęściej pojawia się błąd komunikacji CAM. Obawiam się najgorszego czyli konieczności zmiany skrzyni.
Czy ktoś spotkał się z takimi problemami i jak udało się to rozwiązać?? Proszę o pomoc i wsparcie.


Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2012, 18:25:15 pm »
witam.
podaj PODSTAWOWE informacje.
jaki silnik, przebieg, rocznik, jakie błędy wyświetlił komputer???
może masz problem z komputerem auta bo zaczęło wariować- dużo rzeczy się posypało.
co ze skrzynia nie wiem, jeżeli jest zepsuta to powinien to wyświetlić komputer.
to, że nie mechanik nie wykasował błędów nie wskazuje, że ma kiepski sprzęt ale to, że ty masz poważny problem z samochodem bo coś co jest poważną awarią nie naprawi się przez wykasowanie błędu.

grzegra

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2012, 21:22:34 pm »
Na sam początek sprawdziłbym ,, przelotkę,, pomiędzy modułem skrzyni biegów, a skrzynią.
Znajduje się ona z przodu skrzyni za chłodnicą. Dojście od dołu. Przy rozłączonym akumulatorze, rozłącz wtyczkę, psiknij dobrym środkiem do elektroniki. Nie zapomnij o kodzie do radia.
Dźwięk zwalnianej zapadki przy konsoli zmiany biegów świadczy o chorobie elektromagnesu blokującego lewarek przed przypadkowym przełączeniem biegu, bez wciśniętego pedału hamulca - ale z tym można żyć. No, chyba że, masz poważną awarię konsoli zmiany biegów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2012, 21:28:50 pm wysłana przez grzegra »

Bedek

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2012, 22:51:39 pm »
A czy każdy X w automacie ma taki elektromagnes bo u mnie nie trzeba wciskać hamulca aby przełączyć z P w dół. Ale poza tym jest wszystko ok.

BlackV6

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2012, 08:37:59 am »
Tak każdy automat ma ten elektromagnes , u ciebie ewidentnie on nie działa .

Kayyko

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2012, 20:59:51 pm »
witam.
podaj PODSTAWOWE informacje.
jaki silnik, przebieg, rocznik, jakie błędy wyświetlił komputer???
może masz problem z komputerem auta bo zaczęło wariować- dużo rzeczy się posypało.
co ze skrzynia nie wiem, jeżeli jest zepsuta to powinien to wyświetlić komputer.
to, że nie mechanik nie wykasował błędów nie wskazuje, że ma kiepski sprzęt ale to, że ty masz poważny problem z samochodem bo coś co jest poważną awarią nie naprawi się przez wykasowanie błędu.


rocznik 2003 grudzień i przebieg ok 242k 2,5 V6 Sport
komputer wyświetla głownie błędy CAM plus ABS i błąd mieszanki paliwowej.

w miedzyczasie byłem u mechanika, który długo szukał i dłubał i w koncu doszedł do wniosku, że jest problem z komputerem skrzyni i trzeba go wymienic. Po wymianie komputera nastał cud i znikneły wszystkie błedy CAM w tym ABS i mieszanka. Mechanik obwiescił, że wszystko jest naprawione. Po tym jak mu zasugerowałem przejazdzke okazuje sie, że wcale nie jest ok i pokazuje bład ze skrzyni polegajacy na braku informacji z czujnika predkosci. Diagnoza mechanika "najlepiej wymienic skrzynie" Przyznam szczerze, że jest mi sie z tym trudno pogodzić i być moze dlatego poddaje w watpliwosc tę diagnoze.

połączono

Na sam początek sprawdziłbym ,, przelotkę,, pomiędzy modułem skrzyni biegów, a skrzynią.
Znajduje się ona z przodu skrzyni za chłodnicą. Dojście od dołu. Przy rozłączonym akumulatorze, rozłącz wtyczkę, psiknij dobrym środkiem do elektroniki. Nie zapomnij o kodzie do radia.
Dźwięk zwalnianej zapadki przy konsoli zmiany biegów świadczy o chorobie elektromagnesu blokującego lewarek przed przypadkowym przełączeniem biegu, bez wciśniętego pedału hamulca - ale z tym można żyć. No, chyba że, masz poważną awarię konsoli zmiany biegów.
ok dzieki. Podjade do znajomego na kanał i postaram sie to ogarnąć. Masz może jakies zdjecia tej "przelotki" czy raczej intuicyjnie to ogarne? Wiem jak wyglada moduł wiec jeśli jest to z nim bezpośrednio połączone to powinienem ogarnąć
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2012, 05:02:49 am wysłana przez Choina »

grzegra

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2012, 00:59:20 am »
Ogarniesz temat. Zajrzyj od spodu pomiędzy chłodnice a skrzynie. Wtyczki są 2, umocowane do ścianki skrzyni biegów. Jedna jest z taką dźwigienką, którą należy opuścić, żeby rozłączyć. Druga na zatrzaski (ostrożnie żeby nie połamać). Rozłącz, przeczyść i połącz. Być może pomoże. Diagnozą mechanika co do wymiany skrzyni biegów bym się nie przejmował - nie trafiona. Wierz mi, nie tak szybko zajeździć te skrzynie. W zasadzie są mało awaryjne, tylko osprzęt elektroniczny czasem szwankuje ( przeważnie moduł sterowania), co przetestowałeś na swoim autku. Sugerowałbym jeszcze przeczyszczenie styków czujników przy silniku.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2012, 01:12:26 am wysłana przez grzegra »

Kayyko

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2012, 16:00:54 pm »
dzis elektryk ogarnął wszystko czyli przelotke moduł i styki przy silniku i błędy nie znikają  :(

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2018, 14:23:45 pm »
Odkopuję temat, gdyż problem dotyczył tego samego błędu. Otóż z rana odpaliłem auto i cofnąłem do w garażu o metr, żeby mieć światło nad maską. Zrobiłem to dwa razy, czyli zimne auto dwa razy ruszyło na 15-20 sek. Oczywiście mam nawyk, że wrzucam bieg w automacie jak obroty zimnego auta zejdą do przynajmniej 1000. Dolałem sobie trochę oleju, odpalam auto i check engine system, gearbox fault, cruise not avalaible, dsc system fault, zgasilem auto - to samo. Co prawda wyjechałem z garażu, obroty podskoczyły troszke wyżej do 1200-1300, co skutkowało, że po wrzuceniu biegi auto żywiej i równiej ruszało bez gazu, ale to oczywiste. Zgasiłem auto, jeszcze raz posprawadzałem czy nic nie ruszyłem, odkręciłem korek oleju i jeszcze raz przykręciłem, odpaliłem auto i błąd zniknął. Auto potrm jechało normalnie bez problemów. Ogólnie nie mam z nim żadnych problemów, olej w automacie wymieniałem 4-5k kk, był ładny, bez opiłków, automat pracował poprawnie, w 4x4 także wymieniałem jakiś 1k km temu. Komputer nie widzi błędów. Czy mogło to być spowodowane, że np. nie dokręciłem korka oleju silnikowego albo tym, że odpalałem i ruszałem nim 2-3 krotnie jak był zimny ? Dziwna sprawa.... Taki jednorazowy wybryk auta. Powimienem się zacząć marwić?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: CHECK ENGINE, DSC SYSTEM FAULT, GEARBOX FAULT, ABS, etc.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2018, 19:51:00 pm »
To chyba wybryk jaki potrafią zrobić wszystkie koty. U mnie też podobnie, bo miałem trochę problemów z przelewem PB (czyli z instalacją LPG) i już wydawało się, że udało się opanować, bo przez prawie 1000 km nie było żadnych błędów, a kilka dni temu znów błędy - ty, razem te od wypadania zapłonów (co w sumie mu się wcześniej nie przytrafiało) i potem od nieszczelności układu paliwowego...

Sam już nie wiem co doradzać w podobnych momentach, bo sam też miałem różne błędy, które się potem nigdy nie powtórzyły i te powtarzające się ponownie...
Przyszłość przyniesie odpowiedź na Twoje pytanie, bo nikt Ci nie zagwarantuje jak to będzie.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black