Autor Wątek: Wibracje przy dużych prędkościach  (Przeczytany 3704 razy)

Offline Mercek

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 287
  • Piękna kobieta, piękny samochód, jest wspaniale!
Wibracje przy dużych prędkościach
« dnia: Grudzień 11, 2017, 22:04:17 pm »
Przy przekroczeniu 140 zaczyna drgać kierownica, im większa prędkość tym gorzej, zaczyna wibrować cały samochód. Dodam, że zawieszenie zrobione, łączniki wału wymienione, opony nowe, hamulce zrobione, zregenerowane zaciski, wymienione klocki jakiś czas temu. Myślałem o konwerterów skrzyni, ale specjalista od automatów twierdzi, że raczej to nie kwestia wiskozy. Nie mam już zupełnie pomysłu jak dalej szukać. Miał ktoś takie przygody z S-Typkiem?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:31:35 pm »
Fele krzywe, nie patrz na to ze wywazone do zera. Jak jest krzywa to zadne wywazenie powyzej danej prędkości nie pomoże
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2017, 23:50:34 pm »
Na kierownicy  po wyżej 140 km/h  na pewno nie poczujesz konwertera. Tak jak Driv3rrrr  napisał fele na wywarzarke i zakręcić rawet ręką i sprawdzić bicie felgi lub opony bo mógł też puścić kort  w oponie
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 23:55:10 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 12, 2017, 07:33:35 am »
 S typ miał specjalny program  jak i narzędzia do ustawiania  zawieszenia  . to dość duzo pracy  aby dobrze ustawić .
 jeśli wibracja  kół przednich to  jeśli wali przy 140  to tez powinno sie wyczuć przy 70 czy 35 . najłatwiej zmienić koła z pzrednich na tylne  i wtedy mozna wykluczyć koła.
 
 S typy to już historia   i jak sobie przypominam  był jakiś informacyjny biuletyn  na temat wywarzania wału . w 100% juz nie pamiętam czy chodziło o S typa czy o x typa . pamiętam ze trzeba było  wyważać wał i dokładać podkładki  do śrub montujących wał przy skrzyni. Jak będę miał chwile to poszukam tej informacji.
I love and hate Jaguars

Offline Mercek

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 287
  • Piękna kobieta, piękny samochód, jest wspaniale!
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:53:11 am »
Może jest ktoś z warsztatem jakoś tak nie na drugim końcu Polski 😀 kto podjąłby się przeglądnięcia mojego Typka i usunięcia niedomagania?

Będę bardzo wdzięczny za ten materiał o wale.

Dodam, że jak już zacznie wibrować to bez różnicy czy dodaję gazu czy puszczam. Wibracje ustają dopiero jak samochód zwolni do okolic 120-130.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2017, 08:13:41 am wysłana przez Choina »

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2017, 16:24:59 pm »
Na kierownicy  po wyżej 140 km/h  na pewno nie poczujesz konwertera. Tak jak Driv3rrrr  napisał fele na wywarzarke i zakręcić rawet ręką i sprawdzić bicie felgi lub opony bo mógł też puścić kort  w oponie

sprawdziłbym opony , do wulkanizatora zdjąć z felgi i zobaczyć czy wszystko z oponą ok - miałem podobną sytuacje w innym samochodzie , sprawdziliśmy całe zawieszenie , a okazał się strzelony kort w tylniej oponie

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2017, 19:59:30 pm »
Stawiam na koła może masz coś z osadzeniem felgi na piaście (otwór centrujący), krzywa felga lub źle przykręcona, wybulona lub krzywo starta opona. 99% to koła. Jeszcze może być ten 1% to przegub na półosi.

Offline Alef Zero

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • xj8 2004
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2017, 21:14:33 pm »
Krzywe felgi lub opony dość łatwo wykluczyć, kilka pomysłów już podrzucono, dodam jeszcze jeden. Jest taka prędkość ( dość niska, spacerowa ) przy której samochód z krzywymi kołami zaczyna się bujać , wpada w rezonans z kołami. Trzeba powolutku jechać na długiej prostej i delikatnie zwiększać prędkość aż się rozbuja. Miałem kiedyś drgania od wału, dawno dawno temu w dużym fiacie, właśnie takie są objawy, po wyżej pewnej prędkości zaczyna się trząść. Wał trzeba było wyważyć, to nie powinno być drogie. Miałem też przypadek drań od konwertera, stanowczo da się wyczuć, nawet bardzo. Konieczna była naprawa skrzyni. Mam nadzieję że to nie ten przypadek.

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2017, 21:34:00 pm »
jestem zwolennikiem zasady - najpierw sprawdź najprostsze rzeczy - czyli w tym wypadku koła ... nie ma co się pchać od razu w koszta a na końcu i tak się okaże ... że to opony . Przerobiłem to na własnej skórze w Fordzie Trasicie - strasznie z tyłu huczało ... trochę już najechane miał więc wiadomo co - łożyska. Wymieniłem a po czym się okazało że na oponach porobiły się "ząbki" i to tak strasznie huczało ... ale nauka kosztuje  ;D 

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2017, 22:35:05 pm »
Wału na kierownicy nie poczujesz tak jak przegubu jak dobrze rozumiem trzepie tylko sterem. Od wału czy przegubu  przy tylnym napedzie trzęsie całą budą.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2017, 23:28:31 pm »
ja też mam problem z wibracjami przy 80-100/h czuć, ale tylko na karoserii i czuć że to z kół, założyłem teraz tanie zimówki które przy 120 tak dziwnie hałasują jakby miało któreś koło odpaść, felgi wyważone, ale jak kręciły się na tej maszynie to było widać że krzywo się kręcą i pewnie to jest powodem drgań, bardzo często koła to powód różnych drgań i od tego bym zaczął

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2017, 23:30:44 pm »
Wału na kierownicy nie poczujesz tak jak przegubu jak dobrze rozumiem trzepie tylko sterem. Od wału czy przegubu  przy tylnym napedzie trzęsie całą budą.

Fakt nie doczytałem że kierownica drży 👍  :-clap

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Wibracje przy dużych prędkościach
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 14, 2017, 02:10:50 am »
 Faktycznie ze  nie koła tylko opony moga być  złe  . czasami wyważa sie kola a opony walą .  Tak jak ktoś pisał zronbić najprościej  zmienić koła np z zimowych na letnie albo odwrotnie  i sprowadzić co i jak  tylko uważać na pogodę . Albo zmienić koła przód tył . i popatrzeć czy kierownica  dalej trzęsie czy siedzeniem  po zmianie wibruje.
I love and hate Jaguars