Autor Wątek: P0191, szarpanie (3.0 + LPG  (Przeczytany 5397 razy)

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 19, 2017, 12:33:08 pm »
Z błędem P0191 walczyłem równo rok. Objawy identyczne do twoich. W końcu, mając do wyboru dwie opcje zdecydowałem się założyć emulator. Od miesiąca wskazany błąd się nie pojawia ale pozostało szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku oraz podczas dodawania gazu. Następny planowany zabieg - wymiana wszystkich cewek, świec i uszczelek kolektora. Kupiłem cewki SKV bo są w dużej promocji, świece i uszczelki z V12. Dam znać jak kot będzie wtedy mruczał.
a jakie masz ciśnienie ustawione na emulatorze i jakie wartości Trimów na benzynie?
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

Offline Shumi88

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Jaguar X type 2.5 4x4 automat
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 19, 2017, 14:50:40 pm »
Kamilos_sid nie zadawaj amatorowi takich trudnych pytań :-wstyd
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie ale przy najbliższym przeglądzie u gazownika podpytam go o to. Emulator założył mi gazownik, który zakładał instalacje, błąd się nie wyświetla a ja jestem zadowolony. Dodam tylko, że przed założeniem emulatora przejechałem ok 300 km na PB, ponieważ oprócz P0191 pojawił się również błąd P0171. Samochód pracował nierówno zarówno na PB jak i LPG. Teraz szarpie tylko na gazie i to na niskich obrotach lub przy mocnym dodawaniu gazu. Zauważyłem również, że obroty na biegu jałowym zaczęły mi delikatnie falować.   
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2017, 15:00:13 pm wysłana przez Shumi88 »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2017, 15:04:37 pm »
Odłącz akumulator, pojeździj na samej benzynie 50 kilometrów.
Poobserwuj jak się auto zachowuje, zczytaj korekty z komputera na biegu jałowym (powinny być możliwie blisko 0, im więcej na plus tym większą masz nieszczelność układu dolotowego, gdzies w okolicy 20 pojawia się P0171).

I jeżeli wszystko będzie dobrze, to nie wiem po co chcesz wymienić pół samochodu.
Równie dobrze gazownik mógł zamontować Ci lipne wtryski albo coś źle ustawić i dlatego szarpie.
A Ty wydasz majątek próbując to naprawić.

Świece oczywiście dobrze wymienić, jeżeli nigdy nie były wymieniane albo nie wiesz kiedy były, ale bez przesady.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2017, 15:10:06 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 19, 2017, 17:19:03 pm »
Odłącz akumulator, pojeździj na samej benzynie 50 kilometrów.
Poobserwuj jak się auto zachowuje, zczytaj korekty z komputera na biegu jałowym (powinny być możliwie blisko 0, im więcej na plus tym większą masz nieszczelność układu dolotowego, gdzies w okolicy 20 pojawia się P0171).
kolega Shumi88 napisał, że się na tym nie zna
I jeżeli wszystko będzie dobrze, to nie wiem po co chcesz wymienić pół samochodu.
Równie dobrze gazownik mógł zamontować Ci lipne wtryski albo coś źle ustawić i dlatego szarpie.
A Ty wydasz majątek próbując to naprawić.

Świece oczywiście dobrze wymienić, jeżeli nigdy nie były wymieniane albo nie wiesz kiedy były, ale bez przesady.
właśnie miałem to samo na myśli pytając o odczyty z elma :)
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

Offline Shumi88

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Jaguar X type 2.5 4x4 automat
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 19, 2017, 21:57:37 pm »
Odłączę akumulator na całą noc. Rano po podłączeniu pojeżdżę na samej benzynie 50 kilometrów. Poobserwuje jak się auto zachowuje po jeździe na samej benzynie, po czym podjadę do kolegi z forum aby odczytać korekty z komputera. Będę pamiętał, że należy odczytać korekty na biegu jałowym.
Co do świec, zmieniłem je rok temu podczas montowania instalacji gazowej - NGK platynowo irydowe. Przez ten okres zrobiłem 37 tys km. Od samego początku miałęm P0191 oraz szarpanie. Jeden objaw wyeliminowałem założeniem emulatora, drugi niestety pozostał. Fakt jest taki, że na benzynie też chodzi źle.
Jutro wieczorem podam wam jakie są moje spostrzeżenia.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 20, 2017, 11:32:03 am »
U mnie kasownik był włączony w momencie przejścia na gaz i to działało dobrze 4 lata. Ale chciałem móc wiedzieć czy nie ma innych błędów i stąd się wzięło kombinowanie z emulatorem, a potem z przelewem. Teraz już jestem blisko rozwiązania problemu za pomocą przelewu.
Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie jak mam czek od ciśnienia p0191 i objawy z tego wynikające, to jak podepne Elma i skasuje, to od razu jest poprawa. Natychmiastowo przestawia się na prawidłową pracę.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Shumi88

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Jaguar X type 2.5 4x4 automat
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 21, 2017, 10:50:36 am »
Po odłączeniu akumulatora i dwóch dniach jazdy na benzynie, przejechałem ok 250 km, wyskoczył mi błąd P0174 i P1000.
Po mocnym wciśnięciu gazu samochód przestaje jechać. Na wolnych obrotach czuć, że silnik nie pracuje równo. Dodatkowo zauważyłem, że przygasa mi oświetlenie tak jakby dostawał za mało prądu, są to periodyczne momenty.
Poniżej podaje parametry auta odczytane dziś rano za pomocą skanera VIAKEN ODBII/EOBD mini:
DTC_CNT - 1
FUELSYS1 - CL
FUELSYS2 - CL
LOAD_PCT% - 34,9
ETC(F) - 66
SHRTFT1(%) - 9,6
LONGFT1(%) - 3,9
SHRTFT2(%) - 11,7
LONGFT2(%) - 4,7
FRP(PSI) - 51,8
MAP(INHG) - 15,4
RPM(/MIN) - 951
VSS (MPH) - 0
SPARKADV - 8
LAT (F) - 41
MAF (LB/MIN) - 1.119
TP(%) - 7,5
02SLOC BIS12-B2S12--02BLS2(V) - 0.000
SHRTFTBIS2(%) - -0.8
O2B2S2(v) - 0.000
SHRTFTB2S2(%) - -0.8
OBDSUP  -
EOBD
MIL_DIST (MILE) - 22
EQ_RAT11 - 1.080
O2W11(MA) - -0.051
EQ_RAT2I - 1.124
02S21(MA) - -0.246

Mam jeszcze podglądy ramek gdzie są bardzo podobne parametry.
Koledzy, co oznacza błąd P0174 (MIESZANKA ZA UBOGA BLOK 2)?
Zauważyłem również, że spalanie mi wzrosło.
Jakie są wasze propozycje?
   
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2017, 10:57:09 am wysłana przez Shumi88 »

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 21, 2017, 11:37:42 am »
Dobrze rozumiem? Ten błąd to na benzynie? Widać duże korekty ltft na jednym i drugim banku więc sprawdź szczelność dolotu.
Jakie masz wartości longft w tych ramkach?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Shumi88

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Jaguar X type 2.5 4x4 automat
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 21, 2017, 11:47:22 am »
Tak, błąd wyskoczył mi po przejechaniu 250 km na benzynie.
Wartości w podglądzie ramek:
ETC (F) - 199
SHRTF1 (%) - 0,8
LONGFT1 (%) - 19.5
SHRTF1 (%) - 4,7
LONGFT2 (%) - 19.5
FRP PSI (%) - 56.6
MAP - 11.5
RPM 695
VSS - 2
SPARKADV - 8
LAT - 45
MAF - 0.533
TP(%) - 3.1

Są to wszystkie parametry odczytane na benzynie po jeździe tylko na benzynie.


Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 21, 2017, 11:56:57 am »
No to tu ładnie widać, korekta długoterminowa prawie 20%, to musiało skończyć się błędem :) Teraz pozostaje kwestia czemu.

W pierwszych zamieszczonych przez Ciebie danych masz wartość MAF 1,11, a w drugich z ramki 0,5. Czyli wtedy kiedy błąd wystąpił, to przepływomierz widział dużo mniej powietrza. W dużym uproszczeniu - ilość paliwa, zależy od ilości powietrza. MAF widzi niską wartość, więc ECU podaje mniej paliwa, sonda pokazuje ubogą mieszankę, więc zaczyna na podstawie sondy wzbogacać, wartość tego wzbogacenia odzwierciedla short FT i long FT.
Według mnie, musisz sprawdzić czemu przepływomierz pokazuje takie wartości - może to być spowodowane nieszczelnościami w dolocie lub uszkodzeniem przepływomierza. Przepływomierz jest kawałek przed przepustnicą, więc już na starcie masz opaskę na przepustnicy, która może powodować nieszczelność. Jeśli uszczelki klapek dolotu, lub uszczelki kolektora masz nieszczelnie, to też może się okazać, że silnik wciąga sobie powietrze gdzieś bokiem, nie całe powietrze leci przez przepływomierz stąd taka niska wartość. Może być też brudny przepływomierz.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 21, 2017, 12:08:43 pm »
ten pierwszy pomiar był chyba na zimnym silniku więc ciężko go uznać za miarodajny. Druga sprawa dlaczego po przejechaniu 250km na benzynie adaptacja nie jest zakończona - P1000?
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0191, szarpanie (3.0 + LPG
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 21, 2017, 12:57:41 pm »
ten pierwszy pomiar był chyba na zimnym silniku więc ciężko go uznać za miarodajny. Druga sprawa dlaczego po przejechaniu 250km na benzynie adaptacja nie jest zakończona - P1000?

P1111 oznacza chyba, że wszystko jest OK. A tu ewidentnie nie jest.

Zastanawia mnie tylko to, że na biegu jalowym korekty są mniejsze niż podczas jazdy. Normalnie, przy małych nieszczelnościach, to właśnie na biegu jałowym widać najlepiej.
Nierówna praca na jałowym to też norma.
Ale żeby mieć korektę +20 na obrotach to musiałby zasysać takie tony lewizny, że na jałowym by zgasł,


edit: a jednak nie, ramkę wywaliło @700rpm więc na postoju. Dolot do sprawdzenia.

- oringi przy zaworach IMT (stare żółte uszczelki można wymienić na nowe zielone)
- zawór na wężu do wspomagania (może się pokruszyć)
- wąż z zaworu PCV do dolotu (oraz sam zawór). Wąż starego typu (gładki) lubi pękać. Nowego typu jest wzmocniony w kratkę.

Przy czym wymiana węża PCV wymaga wymiany i samego zaworu, bo nowe i stare do siebie nie pasują.

Może nikt mnie nie zamorduje za zapozyczenie ilustracji:
https://www.jaguarforums.com/forum/attachments/x-type-x400-14/92623d1407515579-2002-jaguar-x-type-cruise-not-available-01.jpg
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2017, 13:06:04 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si