Z tego co pamiętam, a myślę że pamiętam dobrze, to wersje nie określały rodzaju nadwozia krótki/długi, czy mocy silnika, a tylko pakiet wyposażenia, który można było doposażać w takie rzeczy jak lepsze nagłośnienie, czy multimedia, czyli np. ekrany w zagłówkach, to była tylko kwestia budżetu jaki przeznaczaliśmy na auto.
Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w wersji Portfolio, która była limitowana, full opcja, Jaguar do tych wersji wsadzał wszystko co miał na tamten czas, i chyba wypuścili tylko 153 szt.
Pierwsza seria produkowana była w latach 05-07, poliftowa 08-09, i to właśnie w Portfolio pojawiły się jako pierwsze chrapy w błotnikach, i tylko w Portfolio były wykonywane z prawdziwego aluminium, Jaguar w wersjach poliftowych wprowadził na stałe chrapy, niezależnie od wersji, ale w odróżnieniu od wersji Portfolio mają zupełnie inny kształt, i są wykonywane z tandetnego plastiku, te plastikowe pojawiały się również w XF
Z tego co wiem w Polsce są tylko dwie wersje Portfolio, samochód nie do kupienia
Kiedyś widziałem magika, który wpadł na pomysł zamontowania w błotnikach plastikowych podróbek, które imitowały te z Portfolio, wyglądało to dramatycznie, choć po części gościa rozumiem, bo oryginalne w Aso kosztują majątek prawa 55k, lewa 25k
a to wszystko po to by nikt nie kombinował, z resztą Portfolio miały jeszcze parę innych konkretnych dodatków które nigdy się nie pojawiły w zwykłych wersjach