FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: kuzek1997 w Listopad 01, 2017, 11:21:48 am
-
Cześć wszystkim :)
Panowie mam jedno pytanie bo na internecie nigdzie nie moge znaleźć na nie odpowiedzi...
ile jest wersji xj350? tzn widziałem jaguarka z tzw.(skrzelami) widziałem takze takiego który miał w zagłówkach telewizorki.
z tego co wiem to te ze skrzelami to portfolio i ich było mało sztuk a elementy były z prawdziwego drewna,ale to tylko co słyszałem . A co z tymi które mają telewizorki w zagłówkach to jakies wersje amerykańskie i tylko takie ?
przepraszam jeśli zły dział wybrałem.
Pozdrawiam :)
-
To wszystko były opcje, które można było sobie zamówić.
Zależnie od rynków: SE, Executive, Super V8, Daimler, Portfolio, Sport, Sport Premium.
System multimedialny można było zamówić do chyba każdej wersji, nawet SE.
Skrzydełka? Chodzi o te w błotnikach?
-
Tak o te w blotnikach i one chyba byly w wersjach portfolio? A ich chyba mało było tak?
-
Były monitory w wersji krótkiej czy tylko w lwb?
-
Tego nie pamietam to chyba była wersja long ,ale jak juz wcześniej kolega napisał w kazdej wersji było to mozliwe zamawiając do kupowanego autka.
A ktoś moze wyjaśnic czym rózniły sie wersje ? ja posiadam soverein i jest krótszy od longa a co z daimler , sport lub sport premium ? portfolio to juz wiem ze było ich mało i elementy były z prawdziwego drewna .czym sie róznią te wersje od siebie prócz mocy ?
-
Tego nie da się opisać na forum :) To są dziesiątki konfiguracji, opcji wyposażenia itd.
Z grubsza SE to wersja najuboższa, dalej Sport, Sovereign, Daimler (Super V8).
Do większości wersji można było zamówić dowolny silnik, oczywiście poza Super V8.
Skrzydełka/wloty były w wersji Super V8/Daimler i XJR, ale tylko po lifcie.
A drewno - chyba w każdej wersji było prawdziwe?
-
Z tego co pamiętam, a myślę że pamiętam dobrze, to wersje nie określały rodzaju nadwozia krótki/długi, czy mocy silnika, a tylko pakiet wyposażenia, który można było doposażać w takie rzeczy jak lepsze nagłośnienie, czy multimedia, czyli np. ekrany w zagłówkach, to była tylko kwestia budżetu jaki przeznaczaliśmy na auto.
Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w wersji Portfolio, która była limitowana, full opcja, Jaguar do tych wersji wsadzał wszystko co miał na tamten czas, i chyba wypuścili tylko 153 szt.
Pierwsza seria produkowana była w latach 05-07, poliftowa 08-09, i to właśnie w Portfolio pojawiły się jako pierwsze chrapy w błotnikach, i tylko w Portfolio były wykonywane z prawdziwego aluminium, Jaguar w wersjach poliftowych wprowadził na stałe chrapy, niezależnie od wersji, ale w odróżnieniu od wersji Portfolio mają zupełnie inny kształt, i są wykonywane z tandetnego plastiku, te plastikowe pojawiały się również w XF
Z tego co wiem w Polsce są tylko dwie wersje Portfolio, samochód nie do kupienia :-tylko
Kiedyś widziałem magika, który wpadł na pomysł zamontowania w błotnikach plastikowych podróbek, które imitowały te z Portfolio, wyglądało to dramatycznie, choć po części gościa rozumiem, bo oryginalne w Aso kosztują majątek prawa 55k, lewa 25k ;D a to wszystko po to by nikt nie kombinował, z resztą Portfolio miały jeszcze parę innych konkretnych dodatków które nigdy się nie pojawiły w zwykłych wersjach
-
Spokojnie, wloty Portfolio są nieco tańsze:
https://sklep.v12.com.pl/wlot-powietrza-lewy-skrzela-concept-8-portfolio-c2c29499.html ;D
i powstało tych aut nieco więcej niż 153 sztuki.
O, tu nawet taniej:
http://185.27.142.89/~poev407191/catalog/product_info.php?cPath=405_263_264&products_id=1484&osCsid=4e356a88a744d4b52be23178d767620c
-
Monitory i system multimedialny były dostępne na rynku europejskim już od samego początku produkcji,czyli wtedy kiedy wychodziła tylko wersja krótka
-
Spokojnie podawałem ceny Aso jak widać w sklepie internetowym koszt tych chrap jest również zaporowy, co do ilości Portfolio mogłem się pomylić do 5 szt góra
-
A moje źródła podają, że wersji Portfolio w samej Europie wyprodukowano ponad 700 sztuk.
W USA więcej ale nie mogę znaleźć dokładnych danych.
W samym 2006 r. powstało 256 sztuk na świecie, z czego ok. 150 na USA.
A później mamy jeszcze Portfolio, wersja MY2009.
-
Jakoś nie chcę mi się wierzyć w te 700 szt. przynajmniej ja nigdzie takich info nie znalazłem, chyba trzeba będzie pofatygować się do źródła, natomiast to czego jestem pewien na 100%, to że pierwsze Portfolio były produkowane w 2005, i sprzedawane w latach 2006-2007, tylko w wybranych salonach, z resztą w całym okresie Jaguar sprzedał wersje 350/358 w ilości ponad 800 000 szt. więc czy było wersji limitowanych 150 czy 250 szt. to nie ma to wielkiego znaczenia, i tak wersja nie do kupienia, chyba że ktoś ma dużo cierpliwości
-
Samych Super V8 Portfolio bylo ponad 250 sztuk. Doliczyc do tego normalne V8 i spoko mamy ponad 500
-
Normalne Super V8 to zwykły Jaguar, nie ma nic wspólnego z Portfolio, także nie możemy go zaliczyć
-
Driv3rrr miał raczej na myśli wersję Portfolio z silnikiem 4.2 SC (ponad 250 sztuk) i 4.2 wolnossącą (niecałe 500 sztuk).
To są normalne wielkości produkcji dla najbogatszych wersji.
Daimler Double Six x300 w wersji long - w 3 lata wyprodukowano ok. 1300 sztuk.
No i przyznam też, że nie wiem skąd te sensacyjne 800.000 sztuk modelu x350??? Chyba jednak o jedno zero za dużo.
-
Ja chciałbym zobaczyć jak wygląda XJ X350 Portfolio z silnikiem wolnossącym, bo moim zdaniem nigdy takiego nie bylo, Portfolio były tylko z doładowanym V8, wyjątkiem była krótka seria xj6 diesel na zakończenie produkcji
-
Normalnie. MY2009 Portfolio występował z silnikami 4.2 SC i 4.2 N/A.
-
Tylko ja pisałem o x350 a nie o x358 a to różnica
-
Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w wersji Portfolio, która była limitowana, full opcja, Jaguar do tych wersji wsadzał wszystko co miał na tamten czas, i chyba wypuścili tylko 153 szt.
Pierwsza seria produkowana była w latach 05-07, poliftowa 08-09
-
Wersja 350 - bez "skrzeli" - na zdjęciu 3,0 l
Wersja 358 - ze "skrzelami" - na zdjęciu 4,2 l
Monitory, jako wyposażenie opcjonalne w każdym z modeli.
-
?????? ?????? ?????? co ma piernik do wiatraka
-
Marti,
w wiatraku miele się mąkę na pierniki, to taka informacja, że nie każde powiedzenie, nie ma swojej odpowiedzi.
A jeśli chodzi o wątek, to przeczytaj pierwszy wpis. Człowiek napisał, że widzi model x350 ze "skrzelami", a nie napisał, może nie wiedział, że ze "skrzelami" to jest model x358.
To tylko gwoli wyjaśnienia, co mam piernik do wiatraka.
-
Ooo no właśnie moj blad moze faktycznie byla to wersja x358 a z mojej niewiedzy myslalem ze to x350 stad to zdziwienie.dzieki panowie za zainteresowanie :)
-
JCPF7777, mój cytat przysłowia nie był skierowany do Ciebie a do Yoohas, a taki duży chłopak jak Ty powinien wiedzieć że w tym przysłowiu nie doszukujemy się etymologii.