Autor Wątek: Koło pasowe 2.0 D  (Przeczytany 17880 razy)

radom82

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 06, 2016, 02:14:37 am »
Witam

Problem - nie ładowanie alternatora , wymieniony - dalej nie ładuje (stary sprawdzony i jest sprawny!).

Patrzac od góry widać jak co jakis czas pasek się zatrzymuje na chwilę i dalej kręci .
Napięcie na akumulatorze spada .
W czasie jazdy równym tempem tą samą prędkością czuć lekkie zrywanie mocy , nie szedł równo już jakiś czas.

Podobno do wymiany koło , sądzicie że to wszystko i czy wystarczy?
Jakie proponowany i czy te zabiegi proponowane wyżej są faktycznie warte roboty? (mam diesla)
Jag 2.0D z 2005/6 , przebieg 210

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 06, 2016, 07:54:55 am »
Koło pasowe, jeśli się kończy, ma pierw objawy, że jeśli wszystko jest zimne słychać falowanie obrotów.
W momencie jak pasek się nagrzeje tłumi to i jest ciszej.
Jak już jest  z nim masakra to się zaczyna tłuc mocno.

Swoją drogą to po co wymiana altka przed sprawdzeniem czy jest sprawny?
(+ mam nadzieję, że nowy altek jest już ze sprzęgłem, temat wałkowany na forum do znudzenia).
Jak kondycja napinacza, bo ja raczej stawiam na tą opcję?
Sprężyna ma w sobie tulejki plastikowe, które jak się wyrobią lubi to latać jak mu się podoba.

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 07, 2017, 21:52:08 pm »
Dopadła mnie wymiana alternatora, bo stary dostał zwarcia i się spalił. Zamówiłem na allegro regenerowany i przysłali go ze sprzęgiełkiem, z racji tego, że też było odświeżone, nie podmieniłem go na moje stare, ale po kilku kilometrach sprzęgiełko się zablokowało i zaczęło niemiłosiernie tluc się pod maską. Założyłem już moje stare i wszystko ucichło,  a to które przyszło z alternatorem zalałem odrdzewiaczem i rozruszalem (chyba długo leżało, bo wypłynął z niego rdzawy syf razem z odrdzewiaczem) . Na pewno nie będę go zakładał, więc jakby ktoś chciał, to mogę je oddać. Rozruszalem je i wygląda, że pracuje dobrze, jest z firmy INA, ale jest z wersji benzynowej, dlatego jeśli ktoś by chciał założyć je do alternatora z diesela, to musi w nim zeszlifowac kołnierz, ja tak robiłem w poprzednim alternatorze i działało ok (nie to było przyczyną spalenia). 
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

SilverAG

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:17:14 pm »
A wiela kolega to ceni?

Przeczytałem cały wątek i odnoszę dziwne wrażenie, że czeka mnie wymiana. U mnie jest hałas, na ucho dochodzący od alternatora, więc chciałem zacząć od rolki ze sprzęgiełkiem. Ponadto na wolnych obrotach drży mi kierownica, a przestaje, gdy dodam gazu. Drżenie i hałasy zmniejszają się również po przejechaniu jakiegoś dystansu, więc pewnie coś się rozgrzewa i zmniejszają się drgania.

I standardowo walczę z biciem kierownicy powyżej 90 km/h. Muszę znaleźć lepszego wyważacza :-) Ale na wszystko brak czasu...

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:57:15 pm »
Oddam za darmo, sprzęgiełko które założyłem ma niewiele ponad rok, a to które było na alternatorze nie wiem i nie mam pojęcia jak długo jeszcze wytrzyma. Na pewno wystarczy, żeby sprawdzić czy po zmianie coś się poprawi. Podejrzewam, że drgania na kierownicy mogą nie ustać, ale hałasy od napinacza i koła pasowego powinny zniknąć.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 21, 2017, 21:51:07 pm »
Już nieaktualne. Okazało się, że alternator pobiera prąd na postoju i musiałem go odesłać razem ze sprzęgiełkiem, a drugi przyszedł że zwykłym kołem.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a