Autor Wątek: S-Type 2003 - upgrade  (Przeczytany 1501 razy)

gwynebleid

  • Gość
S-Type 2003 - upgrade
« dnia: Październik 13, 2017, 23:47:42 pm »
Witam,
Przymierzam się do odziedziczenia po ojcu Jaga S-Type 4,2 2003.
Może i wygląd ma średni, ale silnik to poezja i szkoda go sprzedać gdy ma tylko 100k przebiegu - szczególnie że dzieci mam na razie małe i zmieszczą się z tyłu. Przydałoby się jednak odświeżenie by było warto ze dwa, trzy lata nim pojeździć.
Rzeczy, które chciałbym poprawić i prosiłbym o pomoc:
- zawieszenie - dla mnie jest zbyt komfortowe. Oczekuję czegoś bardziej sportowego (całkiem możliwe że jest pogorszone zamiennikami). Zacząłbym od felg 19` lub 20`, jednak to tylko półśrodek. Co należałoby wymagać od mechanika? Sportowe  amortyzatory? Resory? Wahacze? Jakie firmy? Jakie komplety? Nie znam się na mechanice. Auto ma tylko ~ 1,7 tony - może masa nie jest idealnie rozłożona, ale coś chyba można wycisnąć?
- układ kierowniczy - tutaj raczej jedynym możliwym jest wymiana częsci na nowe - po tylu latach są duże luzy.
- "infotainment" - mam konsolę jedynie z cd i telefonem jak w linku http://www.roadfly.com/new-cars/wp-content/uploads/gallery/2003-jaguar-s-type/2003-jaguar-s-type-interior.jpg - mimalnie potrzebuję radia mp3, lepiej - mp3 z zestawem głośnomówiącym. Najlepiej - nawigacji na androidzie.
- sprawdzenie skrzyni - przyspieszenie za bardzo uderza - jak młotem - może jestem zepsuty silnikami turbo ale powinno się to jakoś dawkować, a nie strzelać ze sprzęgła (choć może Jag tak ma)
Auto jest stare, cudów nie szukam, ale tylko specjaliści z for są mi w stanie pomóc szczególnie w kwestii zawieszenia która najbardziej mi przeszkadza.
Rzeczy, których się nie poprawi:
- wygląd :)
- za mały dla wysokiego kierowcy
- mały bagażnik (choć obecne  generacje kradną miejsce usuwając koło zapasowe)
Rzeczy, za które obecnie daje się dziesiątki tysięcy niemcom w klasie premium:
- dobra skóra
- elektrycznie regulowana kierownica