Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

XJS kilka pytań

(1/4) > >>

mcrobb:
Witam serdecznie

W sobotę przyjechał pierwszy z dwóch które zakupiłem XJS-ów (coupe oraz kabrio) pierwszy z przebiegiem 99 tys mil drugi 17 tys. Mam kilka pytań które na bieżąco chciałbym uzupełniać mam nadzieję że was nie zanudzę. To zaczynamy.

1. brak kluczyk, jest tylko kluczyk do stacyjki, serwis czy wyciągać zamki i dorabiać?

2. siłowniki maski, gdzie można zakupić nowe?

3. nie dział licznik temperatury, natomiast jest zamontowany dodatkowy licznik który działa zastanawiam się po cholerę facet to zamontował a nie próbował naprawić fabrycznego,

4. słyszałem o jakiś usprawnieniach układu chłodniczego, możecie coś więcej napisać na ten temat,

5. tradycyjnie problem z panelem centralnym, znacie firmę lub osobę która to regeneruje,

6. czy możecie  polecić jakiegoś mechanika który sprawdzi silnik, zawieszenie, wymiana płynów?

na tą chwile wszystko co przyszło mi do głowy ale pewnie tematy dojdą wraz z czasem.

Pozdrawiam

jarek-jerryjag:
 napisz rok produkcji auta . Ja mam z 1996 i mam tylko jeden kluczyk do bagaznika, drzwi i stacyjki .

mcrobb:
Witam

rok produkcji 1990 ale coś mi nie gra…

Pozdrawiam

jarek-jerryjag:
  Jak sprowadziłeś  Amerykanina to na drzwiach czy słupku drzwi kierownicy  masz naklejkę z data produkcji oraz # koloru wnętrza i farby zewnętrznej + Vin . Jeśli auto było wyprodukowane  w 1989  pod koniec moze być zarejestrowane jako 1990 .
 Siłowniki  maski . Po 1991 moze wcześniej jaguar zrobił specjalny siłownik   tzw 3way  czyli blokujący  #bec15544
 jest on montowany najczęsciej na lewej stronie .  Jest drogi ale nawet jak ciśnienie wyjdzie z niego to dalej trzyma na zamknięciu .
 Mozna go stosować do wcześniejszych modeli ale trzeba przerobić śruby trzymające.  Zwykłe  to #bd48027 lub późniejszy  którym trzeba też zmienić
 śruby mocujące na kulki . BEC13515 .
 tu jest przykład tych późniejszych  i na przedostatnim zdjęciu jest pokazany siłownik 3 way  jak działa.
http://www.ebay.com/itm/NEW-SET-of-jaguar-xjs-94-95-96-hood-shocks-or-bonnet-struts-BEC15544-BEC13515-/301634643197
 Jesli   siłowników nie możesz dostać to zastosuj rurkę plastikową która blokuje  się gdy siłownik  jest otwarty , Długość rurki   jest taka jak  długość tłoka siłownika .
 Jeśli będziesz maił szczęście to zadzwoń to Serwisu Jaga i oni według # powinni mieć #  kluczy ( chyba ze ktoś  to wymienił  ) Jednak jak  nie będą  w Polsce mieli to najprościej wyjąć zamek z drzwi . Najlepiej od pasażera bo jest nie wytarty .
 czujnik wody . One słabo działały i wiele ich albo pokazywało  mniejszą temp albo wysoką . Starzy mechanicy  albo przeginali wskaźnik aby  klient  był zadowolony . Widocznie ktoś był  zdenerwowany  złym czytaniem zegara i wstawił  aftermarket .
  #1 w tym aucie jest chłodnica . I ona powinna być regularnie czyszczona  przez ekspertów którzy ją otwierają .
 Głównym  czujnikiem  przegrzewania się silnika jest  elektryczny wiatrak , oczywiście jak działa. On powinien się włączać i wyłączać .  Jednak gdy masz temp powyje 30 i używasz A/C  to wtedy prawie non stop chodzi. Można zmienić   środek chłodnicy   szerszy i do tego jeszcze od stacjonarnych diesli . Ja to robię we wszystkich V12  koszt wymiany 450 dolców plus  robocizna wyjęcia i wsadzenia chłodnicy . gdybyś wyciągał i później wkładał chłodnicę to zwróć uwagę na  gąbkę w kolo  chłodnicy  ona wypełnia luzy pomiędzy uchwytami środkowymi blachami a  chłodnica . Aktualnie nie sa już w sprzedaży przez jaga  . Ja docinam samemu .
 Co jest złego w centralnym panelu? tam sa dwa potencjometry  jakby podwójne.
   Jeśli silnik chodzi  to sprawdz jak pali z rur wydechowych będziesz wieszał czy równo pali czy utyka. Jeśli  utyka to trzeba  zrobić serwis i przy wymianie  świec sprawdzić  kompresje.  Jednak jak stuka to mogą być podkładki pod zaworami albo wpadnięte gniazdo  lub nie dochodzenie oleju do głowic.
 Jeszcze przy wymianie świec warto sprawdzić aparat zapłonowy czy ciężarki nie blokują  jak również sprawdzić kopułkę i przewody  od niej do świec i puszkę podciśnieniowa czy  działa.
 Jeszcze ważna sprawa to  węże  na wtryskach . One po latach  twardnieją i  pękają powodując pożar  silnika.
  Amerykanie nie wiedzący  co robić wymieniają na grubsze węze 5/16 zamiast 7mm  i dokręcają ściągaczami . niestety taka zmiana jest dobra na rok  a potem  cieknie.  sporo pisaliśmy na ten temat na V12 . Krzyś-V12 pisał ze w Polsce  sa specjaliści którzy robią hydrauliczne cybanty i  do dość dobrze działa.

katar83:

--- Cytat: mcrobb w Lipiec 18, 2017, 13:24:38 pm ---Witam

rok produkcji 1990 ale coś mi nie gra…

Pozdrawiam


--- Koniec cytatu ---

Wypadaloby tez podac jaki silnik bo ma to fundamentalne znaczenie, v12 czy rzedowa szóstka :)

1. Klucz oryginalny 'pusty' dostaniesz bez problemu na np eBayu angielskim, dorabiaja tam klucze ze zdjecia takze pewnie ktos da rade i z zamka. Ja mam i trzeci klucz do wlewu paliwa, ale te akurat nie wszedzie byly montowane :)
2. Angielski ebay, bez problemu, pewnie w wielu polskich sklepach takze. Moje kosztowaly bodajze okolo 80 zlotych.
3. Jak to Jerry wspomnial wyzej, roznie z tymi wskaznikami bywa, jak masz v12 to pewnie wlasciciel wolal miec pewnosc, jakkolwiek normalnie wskaznik temp powinien byc calkowicie wystarczajacy.
4. Przy rzedowej szóstce to pewnie i pol tej chlodnicy byloby wystarczajce i zadnych wiatraków, przy v12 trzeba jednak miec pewnosc ze uklad chlodzenia jest tip top, jakkolwiek 'fabryka' jest oczywiscie ok, bez zadnych 'ulepszen'. Tutaj z jerrym sie nie zgodze, te oryginalne gabki naokolo chlodnicy to tragedia, Jaguar wpychal je na potege nawet do wenatrz skrzydel i w inne rozne dziury a jedyne co te gabki robia dobrze to przetrzymywanie wody i tym samym rdzewienie na potege. Ja tam je zdecydowanie polecam wywalac. Zewszad!
5. Jaki to problem z panelem centralnym i który to w ogole?
6. Jak to bedzie V12 to zdecydowanie polecam oddac komus doswiadczonemu na sprawdzenie z uwagi na to ze pewnie nie zauwazylbys gdyby nawet palil na 8 cylindrow tylko, co dosc czesto sie zdarza :) Przy v12 kluczem jest zaplon marelli, tu warto poswiecic sie najpierw. Jak rzedowa szóstka to jak masz jakiekolwiek doswiadczenie to i sam bez problemu powinienes poradzic sobie. Silnik jest prosty jak budowa cepa. Plyny wszystko standard a zawieszenie pewnie z góry mozesz zalozyc ze jakkolwiek wszystko dziala ok(pewnie z wyjatkiem górnych gum na amortyzatorach przednich) tak wszystkie gumy powinny byc juz teraz wymienione :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej