Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
sztandi7:
Jakie cewki zapłonowe polecacie w kosztach, które mnie nie zabiją ? Około miesiąca temu z hakiem padła mi jedna, wymieniłem na używkę, kupując przy okazji nowe świece Denso T20TT, gdyż mówiono mi, że nie warto dopłacać do irydowych do gazu bo to ściema i lepiej po prostu wymieniać częściej. Wczoraj wieczorem padła kolejna. Zamówiłem drugą używkę i jak padnie mi trzecia to kupuję komplet nowych, a znając życie padnie jeszcze w wakacje. Podobno jak już jedna pada to będą padać następne. Natomiast pytanie brzmi które warto zakładać, a które nie ? To samo tyczy się świec. Auto oczywiście z gazem. Wszelkie sugestie mile widziane.
MicGin:
Na cewkach nie ma co oszczędzać i trzeba kupić komplet dobrych. Używki odpadają bo za chwilę znowu umrą. Niby jedna cewka nie ma wpływu na drugą ale jak padnie jedna to zaraz posypią się następne.
Trak:
W poprzednim, zagazowanym Iksie 2,5, zmiana była taka:
1/ oryginalne cewki Denso (z numerem Jaguara 1X43-1209-AB) zamieniłem na NGK U5083,
2/ oryginalne świece Motorcraft (AGSF 32FM) zamieniłem na NGK Laser Premium TR6AP-13E.
Konieczność wymiany była podyktowana szarpaniem silnika przy średnich prędkościach. Po tym zabiegu objawy ustąpiły. Wymienione zostały oczywiście komplety po 6 szt. Do końca pobytu u mnie (jeszcze kilka lat) silnik pracował bez zarzutu.
sztandi7:
--- Cytat: MicGin w Lipiec 14, 2017, 11:13:13 am ---Na cewkach nie ma co oszczędzać i trzeba kupić komplet dobrych. Używki odpadają bo za chwilę znowu umrą. Niby jedna cewka nie ma wpływu na drugą ale jak padnie jedna to zaraz posypią się następne.
--- Koniec cytatu ---
Wiem, dlatego następnym razem planuję kupić nowe, na chwilę obecną nie byłem przygotowany na taki wydatek a używaną sobie namotałem w godzinę. Cewek Denso nie polecacie ? NGK drogie... Poza tym podobno trochę poleciały na jakości ostatnim czasem.
Eppic:
Osobiście kupowałem świece denso do 2.1 + podtlenek lpg i nalatalem na nich już 60k. Żadnych szarpnięć nie ma
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej