Autor Wątek: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.  (Przeczytany 20915 razy)

Offline Marxxx

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 04, 2017, 00:11:22 am »
Właśnie dlatego, że bardzo mało jest silników benzynowych, a 4.2 nie chcę.

Aktualnie w grę wszedł też Lexus GS 450h, który zjada wszystkie wymienione tutaj silniki więc kwestia wyboru marki jest jeszcze otwarta.

W każdym razie dziękuję wszystkim za swoje opinie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2017, 00:16:40 am wysłana przez Marxxx »

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 04, 2017, 19:37:11 pm »
koszty serwisu też zjada :D

Offline Marxxx

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 05, 2017, 20:52:14 pm »
To już Twoje zdanie ;)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 05, 2017, 22:20:37 pm »
Jaguar droższy w serwisie. Sama ilość usterek jest dużo wieksza zas ceny gratow porownywalne. Serwisowalem swego czasu dwa RXy 400h. Poza eksploatacja nic więcej. Bateria ma gwarancji 10 lat bo cwaniaki wiedza ze ją na tyle zrobili i ona to wytrzyma. Skrzynie CVT również niezawodne.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2017, 23:02:16 pm »
Kompresory też padają i mało nie kosztują . No i wiadrami sie leje w miescie a zagazować takie autko to troche biedą zalatuje a nie prestizem . No i tankowanie gazu to chyba co 100 km  :-K

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 27, 2017, 02:10:45 am »
Halo czy jest tutaj jakiś administrator który filtruje treści na tym forum?

Panowie CO ZA BREDNIE!  :-zly :-zly :-zly

A więc sprostuję.
Rmazurek/Waszka:
Wersje diesla 3.0 czy to 211, 241 czy 275km TO TEN SAM silnik. Wersja XF-S czyli 275 konna ma większe wtryski przez co podczas remapowania można  uzyskać większe wartosci z rzędu 330-340koni i 650-680Nm gdzie dla wersji 211 i 241 koło 300km i 620Nm.

Mówicie o wersji 207km, 2.7l, tam faktycznie jest 1 turbo. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd!

Jeśli chodzi o różnicę między biturbo a twin turbo to znowu opowiadacie bzdury.  ::) ::) ::) W Jaguarze są dwie turbosprężarki. Jedna duża główna, pracuje praktycznie od 1200rpm druga załącza się miedzy 2300-2400rpm i daje solidnego kopa. Widać to dosadnie na wykresie z hamowni.

Twinturbo to wymysł BMW i uwaga uwaga, nie nie są to dwie turbospręzarki a jedna! Ale nie o tym temat, poczytajcie pierw.

System map jest powolny ale intuicyjny, nie zapominajmy o tym. Prosty w obsłudze interfejs daje rade w podstawowym działaniu. Niestety jak ktoś wspomniał lista kontaktów jest dziko ułożona jednak sam bluetooth działa bez zarzutu. Nie wiem jak działa z USB, mój był bieda-edition i takiego nie miał.

KRISS koło 200kkm idą do grobu? Diesle? Jak ktoś wymienia olej co 25k km to pewnie tak. XF-y wytrzymują spokojnie przebiegi z rzędu 350-400k km. Na mobile.de jest masa takich ogłoszeń. Kto dba ten ma.

Czy koszty serwisowania są duże? Wymiana oleju co 10k km obowiazkowo. Dwa turba-dwa problemy dlatego trzeba dbać. NIe jakaś lipa tylko Castrol. 500zł. Wymiana tarcz i klocków 1500zł. Czy  w bmw/mercedesa dałbyś mniej? NIe sądzę.

Newralgiczne miejsca to przede wszystkim tarcze. Ojezusie, gną się niemiłosiernie i każde podj*by (inne niż oryginalne) prędzej czy później powodują drżenie kierownicy przy ostrym hamowaniu.
O turba nie ma się co martwić. Jeśli przed katowaniem rozgrzejesz silnik a po dajesz im ostygnąć nie będzie problemu. Ja swojeg sprzedałem przy przebiegu 180k km. Przed sprzedażą byłem w serwisie na oględzinach turbin, wszystko w porzadku.

Co umnie padło przez 80kkm? Przełacznik/załącznik drugiego turba. Koszt 800zł. A i czujnik parkowania, ale to po kontakcie z lisem :<

Kocur. Przewaga biedoklepa nad superchargerem to tylko koszty paliwa i  podatność na remaping. Każdy kto raz przejedzie się jaguarowskim supercharegem nigdy nie powie, że turbo rządzi :) Wszystko ma jednak swoją cenę i no umówmy się, przy katowaniu masz 20l/100 w biedoklepie 11.5. 

Jeśli masz więcej pytań pisz na PW.
 

Pozdro!
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 27, 2017, 07:24:39 am »
No akurat 2.7 to jest biturbo takze sam kolego sie doedukuj
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.085
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 27, 2017, 08:28:51 am »
Chyba kolega nie jest aż tak poinformowany jak się mu wydaje. 3.0 to jest ten sam silnik tyle ze zależnie od wersji mocowejnrozni się osprzętem. Turbo to tez osprzęt silnika... jeśli chodzi o twin czy bi turbo to terminologia używana jest przeróżnie i zamiennie...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline M-GASIOR1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 27, 2017, 08:48:51 am »
BIEDOKLEP . Kurcze jeżdżę dieslem , ale takie nazewnictwo   usmiałem się po   :-za'' pachy''

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 27, 2017, 15:46:35 pm »
No akurat 2.7 to jest biturbo takze sam kolego sie doedukuj

Proszę sam sie doedukuj. Jednostka 2.7D/TDV6/HDi o której mowa jest to jednostka grupy połączonej pracy PSA+Ford która jest typowym Twinturbo. Mamy JEDNO turbo które napędza dwie oddzielne komory V6.

Chyba kolega nie jest aż tak poinformowany jak się mu wydaje. 3.0 to jest ten sam silnik tyle ze zależnie od wersji mocowejnrozni się osprzętem. Turbo to tez osprzęt silnika... jeśli chodzi o twin czy bi turbo to terminologia używana jest przeróżnie i zamiennie...
Przecież napisałem, że wersja S ma powiększone wtryski to o co chodzi? Wersje 211km i 241km są IDENTYCZNE a 275km ma lekkie zmiany w układzie dawkowania paliwa.
Jestem poinformowany a koledzę radzę się doinformować. I nie są to uszczypliwości, bo sam tak kiedyś myślałem. Twinturbo a bi-turbo to dwa różne systemy i nie są używane zamiennie. To, że amerykanie czasami na biturba mówią twinturba to tylko iwyłacznie ich błąd. Są to dwa oddzielne systemy.
http://oppositelock.kinja.com/twin-turbo-vs-biturbo-lets-settle-this-1589877604

BIEDOKLEP . Kurcze jeżdżę dieslem , ale takie nazewnictwo   usmiałem się po   :-za'' pachy''

Janek bawi i uczy ;)
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Dominik_XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 27, 2017, 18:06:57 pm »
W 2.7 sa dwie turbiny nawet na Allegro masz lewa i prawa http://allegro.pl/bdb-turbina-jaguar-xf-xj-2-7-tdvi-lewa-prawa-bi-i5057924659.html#thumb/2 ale co tam jestem laikiem nie znam sie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2017, 20:16:01 pm wysłana przez Dominik_XF »

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 27, 2017, 21:21:56 pm »
Oczywiście ,że 2,7 ma dwie turbiny.Sam zmieniałem w S-typie przy 300 tys. km ,Mogę Tobie stare przysłać w celu doedukowania. :-cry :-clap

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.085
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 27, 2017, 21:35:30 pm »
Tyle w temacie.

Pozdrowienia dla "znaffffcow"
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 27, 2017, 21:55:53 pm »
Zas w 3.0 roznica jest w turbo a nie wtryskach no i program inny. Także zapraszam do biuletynów jaguara a później pouczac
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Maniek07

  • Gość
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 28, 2017, 11:23:34 am »
Cześć Panowie!  :-bry

Mam podobny problem jak autor tematu. Budżet na auto do 65.000-70.000 zł i rozmyślam pomiędzy XFS 3.0D - moje marzenie od zawsze  :-A  a MB CLS 320CDI.

Mam pytania wyłącznie do użytkowników XFa z bocianem pod maską,

1. Jakie są mocne i słabe strony tego modelu?
2. Typowe problemy jednostki napędowej oraz skrzyni
3. Czy auto z przebiegiem 150-200k km nie będzie skarbonką bez dna?
4. Trwałość amortyzatorów? Cena nie jest niska a brak jest tańszych zamienników(tylko BILSTEIN 1000zł+/szt)
5. Jak z trwałością elementów zawieszenia,  typu wahacze, łączniki itp.
6. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin auta?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc  :-thank