Halo czy jest tutaj jakiś administrator który filtruje treści na tym forum?
Panowie CO ZA BREDNIE!
A więc sprostuję.
Rmazurek/Waszka:
Wersje diesla 3.0 czy to 211, 241 czy 275km TO TEN SAM silnik. Wersja XF-S czyli 275 konna ma większe wtryski przez co podczas remapowania można uzyskać większe wartosci z rzędu 330-340koni i 650-680Nm gdzie dla wersji 211 i 241 koło 300km i 620Nm.
Mówicie o wersji 207km, 2.7l, tam faktycznie jest 1 turbo. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd!
Jeśli chodzi o różnicę między biturbo a twin turbo to znowu opowiadacie bzdury.
W Jaguarze są dwie turbosprężarki. Jedna duża główna, pracuje praktycznie od 1200rpm druga załącza się miedzy 2300-2400rpm i daje solidnego kopa. Widać to dosadnie na wykresie z hamowni.
Twinturbo to wymysł BMW i uwaga uwaga, nie nie są to dwie turbospręzarki a jedna! Ale nie o tym temat, poczytajcie pierw.
System map jest powolny ale intuicyjny, nie zapominajmy o tym. Prosty w obsłudze interfejs daje rade w podstawowym działaniu. Niestety jak ktoś wspomniał lista kontaktów jest dziko ułożona jednak sam bluetooth działa bez zarzutu. Nie wiem jak działa z USB, mój był bieda-edition i takiego nie miał.
KRISS koło 200kkm idą do grobu? Diesle? Jak ktoś wymienia olej co 25k km to pewnie tak. XF-y wytrzymują spokojnie przebiegi z rzędu 350-400k km. Na mobile.de jest masa takich ogłoszeń. Kto dba ten ma.
Czy koszty serwisowania są duże? Wymiana oleju co 10k km obowiazkowo. Dwa turba-dwa problemy dlatego trzeba dbać. NIe jakaś lipa tylko Castrol. 500zł. Wymiana tarcz i klocków 1500zł. Czy w bmw/mercedesa dałbyś mniej? NIe sądzę.
Newralgiczne miejsca to przede wszystkim tarcze. Ojezusie, gną się niemiłosiernie i każde podj*by (inne niż oryginalne) prędzej czy później powodują drżenie kierownicy przy ostrym hamowaniu.
O turba nie ma się co martwić. Jeśli przed katowaniem rozgrzejesz silnik a po dajesz im ostygnąć nie będzie problemu. Ja swojeg sprzedałem przy przebiegu 180k km. Przed sprzedażą byłem w serwisie na oględzinach turbin, wszystko w porzadku.
Co umnie padło przez 80kkm? Przełacznik/załącznik drugiego turba. Koszt 800zł. A i czujnik parkowania, ale to po kontakcie z lisem :<
Kocur. Przewaga biedoklepa nad superchargerem to tylko koszty paliwa i podatność na remaping. Każdy kto raz przejedzie się jaguarowskim supercharegem nigdy nie powie, że turbo rządzi
Wszystko ma jednak swoją cenę i no umówmy się, przy katowaniu masz 20l/100 w biedoklepie 11.5.
Jeśli masz więcej pytań pisz na PW.
Pozdro!