Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
Janek:
Halo czy jest tutaj jakiś administrator który filtruje treści na tym forum?
Panowie CO ZA BREDNIE! :-zly :-zly :-zly
A więc sprostuję.
Rmazurek/Waszka:
Wersje diesla 3.0 czy to 211, 241 czy 275km TO TEN SAM silnik. Wersja XF-S czyli 275 konna ma większe wtryski przez co podczas remapowania można uzyskać większe wartosci z rzędu 330-340koni i 650-680Nm gdzie dla wersji 211 i 241 koło 300km i 620Nm.
Mówicie o wersji 207km, 2.7l, tam faktycznie jest 1 turbo. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd!
Jeśli chodzi o różnicę między biturbo a twin turbo to znowu opowiadacie bzdury. ::) ::) ::) W Jaguarze są dwie turbosprężarki. Jedna duża główna, pracuje praktycznie od 1200rpm druga załącza się miedzy 2300-2400rpm i daje solidnego kopa. Widać to dosadnie na wykresie z hamowni.
Twinturbo to wymysł BMW i uwaga uwaga, nie nie są to dwie turbospręzarki a jedna! Ale nie o tym temat, poczytajcie pierw.
System map jest powolny ale intuicyjny, nie zapominajmy o tym. Prosty w obsłudze interfejs daje rade w podstawowym działaniu. Niestety jak ktoś wspomniał lista kontaktów jest dziko ułożona jednak sam bluetooth działa bez zarzutu. Nie wiem jak działa z USB, mój był bieda-edition i takiego nie miał.
KRISS koło 200kkm idą do grobu? Diesle? Jak ktoś wymienia olej co 25k km to pewnie tak. XF-y wytrzymują spokojnie przebiegi z rzędu 350-400k km. Na mobile.de jest masa takich ogłoszeń. Kto dba ten ma.
Czy koszty serwisowania są duże? Wymiana oleju co 10k km obowiazkowo. Dwa turba-dwa problemy dlatego trzeba dbać. NIe jakaś lipa tylko Castrol. 500zł. Wymiana tarcz i klocków 1500zł. Czy w bmw/mercedesa dałbyś mniej? NIe sądzę.
Newralgiczne miejsca to przede wszystkim tarcze. Ojezusie, gną się niemiłosiernie i każde podj*by (inne niż oryginalne) prędzej czy później powodują drżenie kierownicy przy ostrym hamowaniu.
O turba nie ma się co martwić. Jeśli przed katowaniem rozgrzejesz silnik a po dajesz im ostygnąć nie będzie problemu. Ja swojeg sprzedałem przy przebiegu 180k km. Przed sprzedażą byłem w serwisie na oględzinach turbin, wszystko w porzadku.
Co umnie padło przez 80kkm? Przełacznik/załącznik drugiego turba. Koszt 800zł. A i czujnik parkowania, ale to po kontakcie z lisem :<
Kocur. Przewaga biedoklepa nad superchargerem to tylko koszty paliwa i podatność na remaping. Każdy kto raz przejedzie się jaguarowskim supercharegem nigdy nie powie, że turbo rządzi :) Wszystko ma jednak swoją cenę i no umówmy się, przy katowaniu masz 20l/100 w biedoklepie 11.5.
Jeśli masz więcej pytań pisz na PW.
Pozdro!
Driv3rrrr:
No akurat 2.7 to jest biturbo takze sam kolego sie doedukuj
rmazurek:
Chyba kolega nie jest aż tak poinformowany jak się mu wydaje. 3.0 to jest ten sam silnik tyle ze zależnie od wersji mocowejnrozni się osprzętem. Turbo to tez osprzęt silnika... jeśli chodzi o twin czy bi turbo to terminologia używana jest przeróżnie i zamiennie...
M-GASIOR1:
BIEDOKLEP . Kurcze jeżdżę dieslem , ale takie nazewnictwo usmiałem się po :-za'' pachy''
Janek:
--- Cytat: Driv3rrrr w Lipiec 27, 2017, 07:24:39 am ---No akurat 2.7 to jest biturbo takze sam kolego sie doedukuj
--- Koniec cytatu ---
Proszę sam sie doedukuj. Jednostka 2.7D/TDV6/HDi o której mowa jest to jednostka grupy połączonej pracy PSA+Ford która jest typowym Twinturbo. Mamy JEDNO turbo które napędza dwie oddzielne komory V6.
--- Cytat: rmazurek w Lipiec 27, 2017, 08:28:51 am ---Chyba kolega nie jest aż tak poinformowany jak się mu wydaje. 3.0 to jest ten sam silnik tyle ze zależnie od wersji mocowejnrozni się osprzętem. Turbo to tez osprzęt silnika... jeśli chodzi o twin czy bi turbo to terminologia używana jest przeróżnie i zamiennie...
--- Koniec cytatu ---
Przecież napisałem, że wersja S ma powiększone wtryski to o co chodzi? Wersje 211km i 241km są IDENTYCZNE a 275km ma lekkie zmiany w układzie dawkowania paliwa.
Jestem poinformowany a koledzę radzę się doinformować. I nie są to uszczypliwości, bo sam tak kiedyś myślałem. Twinturbo a bi-turbo to dwa różne systemy i nie są używane zamiennie. To, że amerykanie czasami na biturba mówią twinturba to tylko iwyłacznie ich błąd. Są to dwa oddzielne systemy.
http://oppositelock.kinja.com/twin-turbo-vs-biturbo-lets-settle-this-1589877604
--- Cytat: M-GASIOR1 w Lipiec 27, 2017, 08:48:51 am ---BIEDOKLEP . Kurcze jeżdżę dieslem , ale takie nazewnictwo usmiałem się po :-za'' pachy''
--- Koniec cytatu ---
Janek bawi i uczy ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej