Autor Wątek: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji  (Przeczytany 2548 razy)

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« dnia: Czerwiec 21, 2017, 20:32:22 pm »
Witajcie
 Czy w portach serwisowych klimatyzacji sa standardowe zaworki Scharader'a?
 Zaniepokoilo mnie iż nie widze zaworku , ktory mozna by wykrecic tylko jakas membrane.

Przyklad:


Co z tym mozna zrobic? :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2017, 20:42:01 pm wysłana przez piorek »

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2017, 22:43:34 pm »
To chyba zaworki jak a'la szybkozłączki w instalacjach sprężonego powietrza (jeśli w środku są płaskie), lub jeśli to kulki to jak szybkozłączki do hydrauliki w maszynach rolniczych i budowlanych. Wciśnij śrubokrętem i sprawdź >:D

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2017, 08:50:31 am »
Czyli same zaworki sa niewymienialne i trzeba wymieniac całe porty serwisowe.

Pytanie czy warto kupowac OEM czy standardowe porty z zaworkami Schrader'a?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2017, 22:25:40 pm »
Jedź do serwisu który regeneruje kompresory to pewnie instalacje A/C też robią i graty mają to ci podpowiedzą. Wystarczy wklepać w "gogole" swoje miasto i tekst w stylu serwis klimatyzacji a znajdziesz. Pytanie czy będzie im sie chciało rzeźbić

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 23, 2017, 18:13:40 pm »
Tego typu zaworki są stosowane w wielu autach , należy na nie uważać raczej nie wciskać ich ostrymi przedmiotami. Istnieje ryzyko ,ze widoczna gumka przestawi się i nieszczelność gotowa.Same zaworki są dostępne bez problemu.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2017, 15:53:30 pm »

Chyba znalazlem odpowiedzi:
- przy zaworach kulkowych trzeba wymienić cały port serwisowy
- przy zaworku Schrader'a (wentyl) zazwyczaj wymienia się sam wentyl.

Sprawdziłem i gwinty są standardowe, wiec bez problemu można dostać potrzebne porty serwisowe z zaworkami.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2017, 17:48:50 pm wysłana przez piorek »

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2020, 14:11:58 pm »
Podłączę się do tematu.
Mam nieszczelność na takim zaworze, znajdującym się na przewodzie idącym od sprężarki do osuszacza. Przy prawym reflektorze.
Czy jest kłopot z jego dostaniem i wymianą?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2020, 19:10:46 pm »
Nie ma żadnego problemu z wymianą tych zaworków - trzeba tylko opróżnić klimatyzację i mieć do nich specjalny (jeśli dobrze pamiętam 8-kątny) klucz nasadowy.
Najlepiej kupić oryginał lub dobrej klasy zamiennik, gdyż w innym przypadku zaworki kulowe w środku dość szybko znowu przepuszczają lub jest problem z nałożeniem klucza.

Najlepiej wymienić obydwa, jedna robota a wcześniej czy później i tak będą problemy.

Numery fabryczne:
wysokiego ciśnienia - MHD7372AA (gwint M12x1.50, korek M8x1.0)
niskiego ciśnienia  - MHD7372BA (gwint M10x1.25, korek M8x1.0)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 zaworki serwisowe klimatyzacji
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2020, 11:32:24 am »
Dzięki za info już zrobione.
Niestety gazu udało się odzyskać tylko 250 g.
Dobicie 850, plus wymiana zaworu, razem 350 zł.
xj6 4,0 Sovereign 1996