Autor Wątek: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r  (Przeczytany 3224 razy)

Offline daimler v12

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Panowie na zimnym chodzi jak jak zyleta, po rozgrzaniu potrafi falowac az zgasnie , wcześniej wyczytałem ze cos może z ciśnieniem oleju proszę o pomoc i napisac jakie prawidłowo powinno być przy jakich obrotach i wogole , dzieki

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2017, 17:40:25 pm »
czy twoje auto to system lucas czy marelli ?
I love and hate Jaguars

Offline daimler v12

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2017, 09:05:48 am »
nie mam pojęcia , jak to sprawdzić?

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2017, 09:39:13 am »
a były s3 na Marelli?

Offline daimler v12

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2017, 10:25:46 am »
co to ma wspólnego z obrotami

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2017, 18:11:11 pm »
a były s3 na Marelli?
Ja podchodzę do ser 3 V12 jak do xjs . problem ze w USA v12 sedan  skończyły się na 1979.
 co prawda robiłem ser 3  v12 z 1992  kanadyjski ale 20 lat temu  tak ze nie jestem pewny czy nie zastosowano w później ser3 marelli . w xjs od 1989 1/2  już ten system był stosowany .
 późniejsze  ser  miały wiele innych rozwiązań takich jak ABS czy system klimy  wzięty z późniejszych XJS.

Wracając do  Daimler V12.  Nie wiem jaki masz rok produkcji tego auta dwa gdzie był sprzedany pierwszy raz jaki kraj.
 Aby dobrze zdiagnozować , trzeba znać auto  albo go widzieć . czy posiada O2 sondy  itd.
 od kiedy masz taki problem  z falującymi obrotami czy nie  regulowałeś przepustnic.czy sprawdzałeś potencjometr przepustnic. I jesli sa sondy to czy działają .A i jeszcze jedna ważna sprawa czy podciśnienie od silnika do sterownika jest szczelne i działa.
 
I love and hate Jaguars

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2017, 21:43:21 pm »
Obroty-powinno być 750 na rozgrzanym silniku i automacie w pozycji N. Sprawdz na dolocie membranę od podciśnienia,jak guma dziurawa będzie wchodził i na 1800.

Offline daimler v12

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:22:09 am »
rocznik mojego auta to 1989  nic nie robilem przy silniku

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Falujące obroty na rozgrzanym silniku XJ12 Double Six Daimler 1989r
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2017, 08:09:09 am »
 te auta mają  tzw . 45sekundowy zawór powietrza podczas wszesnego chodzenia silnika. znajduje sie z przodu prawego filtra powietrza.
zawór ten  otwiera sie aby  dostarczyć więcej powietrza bo sterownik wie ze auto startuje i  podaje dużo paliwa   czyli tez potrzeba więcej powietrza.   
 po 45 sekundach zawór powinien sie  wyłączyć . sprawdz czy ten zawór nie ciągnie ekstra powietrza po  zamknięciu! otwórz  pokrywę filtra odsuń filtr i  zatkaj zawór czy jest poprawa.

 drugi zawór   regulacji obrotów jest z lewej strony   te zamontowany  do filtra powietrza tylko bliżej grodzi.  zrób podobny test  jak wyżej.  zobaczysz czy coś się zmienia z obrotami . 
 W tym silniku moze być wiele problemow  falujących obrotów  ale warto sprawdzić najpierw co jest łatwe do sprawdzenia  bez specjalnych  narzędzi.
 Przy okazji sprawdz czy  podciśnienie   dochodzące do regulatorów paliwa nie  cieknie paliwem . czasami regulatory puszczają  benzynę i  moze być problem .
 sprawdz też gdy obroty falują  zwiększenie otwarcia przepustnic  ( lekko tak aby obroty nabrały 1000 1200 .  utrzymaj i sprawdz czy dalej silnik faluje czy jest ok ).
 czy twoje auto ma sondy ?
 sprawa druga , sprawdz apa5rar
 
I love and hate Jaguars