Czy w tym wężyku jest teraz zaworek?Tylko nie jednostronny tylko podciśnieniowy.Działa tak że jak w kolektorze jest duże podciśnienie( zamknięta przepustnica)to zaworek jest zamknięty,gdy otworzysz przepustnicę podciśnienie spada i proporcjonalnie do tego spadku otwiera się zaworek.Tym sposobem silnik nie wypija oleju jednocześnie zapewniając przedmuch skrzyni korbowej.Osobiście widziałem tylko w ixie takie rozwiązanie.Zaworek odmy może być zablokowany i wtedy albo o tym wiemy bo jest otwarty lub zamknięty ,albo w pozycji -przytkany.Otwarty zaworek daje problemy na biegu jałowym,świece są zawalone olejem (zwłaszcza 2 bank).Zamknięty (kompletnie)powoduje nieokreślone jakby wycie wewnątrz silnika.Wydaje mi sie że u ciebie ktos go usunął i wstawił kryzę.Jest delikatny problem z nim,w używce łątwo trafić na uszkodzony,nowy jest nieprzyzwoicie drogi.Gdyby tam nic nie było, to tak jak na zdjęciu podciśnienie kolektora dolotowego wyciągaloby olej w postaci mgły a obroty biegu jałowego byłyby niestabilne,kłopoty z odpalaniem.itd