Autor Wątek: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia  (Przeczytany 6599 razy)

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Witam problem taki od kupna auta czyli kręcenie do 7 razy i wtedy następuje odpalenie bez problemu. Nie ma żadnej innej opcji żeby załapał do dziś na mrozie -9 odpala za pierwszym za każdym razem a inaczej ciężko . Świece wymienione filtr paliwa powietrza temperaturę pokazuje ok coś jak by brakowało paliwa po każdym zgaszeniu. Pompowanie pomiar nic nie daje tak samo odpala. Ja stawiam na czujnik wału lub walka ale nie znam objawów może ktoś coś wie ?

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2017, 11:09:22 am »
Być może zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, było już opisywane i to niedawno. Jest też czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czujniki wałka i wału to zazwyczaj szwankują po rozgrzaniu silnika i nagrzaniu się od silnika samego czujnika. Opisane problemy wskazują na brak paliwa w listwie, słabą pompę paliwa, ale napisałeś że mierzyłeś i ciśnienie jest na listwie wtryskowej. Dalej dumając to jeszcze wtryski paliwa kończą się albo są zabrudzone i za mało wtryskują na rozruch. Gdyby rozważać według tego co piszesz o temperaturze, to im zimniejsze powietrze tym ma większą gęstość i z większą dawką benzyny  daje właściwy skład mieszanki czyli bezproblemowy zapłon. Ale napisałeś że po 7 kręceniach w lato dopiero odpala, a to by oznaczało ze problemem nie jest zalewanie paliwem. W lato pierwsze spaliny po zapłonie nie śmierdziały benzyną? A korekty silnika są prawidłowe w czasie jazdy?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2017, 11:38:55 am »
Być może zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, było już opisywane i to niedawno.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34398.0.html

KrzysiekEg, kolega dopiero kupił to auto więc raczej nie wie jak pali latem.

Lexmar, coś te koty cie nie lubią...

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2017, 16:44:27 pm »
To jest tak że pali super tylko kręcę i kręcę że 4 sekundy jak jest na plusie teraz jak mróz to od razu pach i pali też mi się wydaje że cofa paliwo bontontakneyglada jak by brakowało a za chwilę pyk i jest coś takiego jak się skończy i później się odpala . Osiągi i cała reszta ok a teraz na mrozie łapie bez problemu . Jak sprawdzić ciśnienie i na pomoce i tak dalej dodam że jest pęknięty jeden wężyk od odmy co wychodzi z klawiatury ale wątpię żeby to było przyczyną

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2017, 16:10:31 pm »
Z poprzedniego tematu:

Podlacz manometr w obwód by go sprawdzić, uzyj jakiegos lacznika T zeby wszystko bylo w obiegu.
Ciśnienie paliwa - zapłon włączony, ale silnik nie pracuje - 38 - 44 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym odłączonym - 40 - 46 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym podłączonym - 30 - 38 psi
Układ paliwowy po zgaszeniu - 20 psi
Generalnie zazwyczaj jak pada to masz problem po restarcie auta, bo cisnienie spada i zanim go odpalisz to pompa musi od poczatku popracowac do pelnego cisnienia. Ewentualnie czasem jak ktos wspomnial juz, jak padnie to bedzie zalewac masakrycznie silnik po paru minutach na biegu jalowym i tez go odcinac.

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2017, 16:45:45 pm »
Dodam że auto pali około 17 więc bardzo dużo myślę że chyba to będzie pierwszą sprawą jaka się zajmę

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2017, 18:16:46 pm »
Przy minus 20 to 17 spali w miescie na pewno, korki, etc, moj tyle obecnie wciaga gazu gdzies. Sondy lambda pracuja? Podlaczales auto pod jakiekolwiek obd? Status sond lambda powinien byc OP po starcie i zmienic na CL jak sie juz nagrzeje.

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2017, 14:27:20 pm »
Auto czy mrozy czy nie pali 17 i to nie miasto tylko trasa 50 km dzień w dzień do pracy

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2017, 15:24:50 pm »
No, to za dużo. A sprawdź czujnik temperatury płynu chłodniczego, ale ten 2-przewodowy. On daje informację dla komputera. Może przekłamuje i komp przylewa silnik .
>per aspera ad astra<

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2017, 11:59:40 am »
Truten23, powiedz coś więcej o tym czujniku...

Który to, jak go sprawdzić i jaki ma wpływ na pracę silnika. Kupiłem miernik to sprawdzę i u siebie dla świętego spokoju.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2017, 15:57:43 pm »
Witaj, ten czujnik jest ma obudowie termostatu. Ma 2 piny.
Ogólnie w masie aut są 2 czujniki temp. płynu. Czujnik jednopinowy jest do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. Czujnik dwupinowy jest do informowania ECU jaka jest temperatura silnika (płynu). Jeśli jego parametry zaczynają odbiegać od normy, zaczynają się dziać różne jaja.
 Może nie odpalać na ciepło, albo nie odpalać na zimno. Albo może palić za dużo bo pracuje na ssaniu, półssaniu.
Parametrów jego nie znam, trzeba zmierzyć jego rezystancję na zimno i na gorąco.
Parametry chyba znalazłem:
Cytuj
The resistance values at various engine temperatures shown below should be within 10%.

 

  0  degrees C  (32F)      5.9 kohms

10  degrees C  (50F)     3.7  kohms

30  degrees C  (86F)     1.7 kohms

50  degrees  C (122F)   840 ohms

70  degrees  C (158F)   435 ohms

90  degrees  C (194F)   250 ohms
Wieczorem zmierzę parametry mojego.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2017, 16:12:21 pm wysłana przez truten23 »
>per aspera ad astra<

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2017, 09:33:57 am »
Dzięki wielkie czujnik 49 zł już zamówiony będzie o 16 wiec sprawdzę dostęp super za to kocham R6 dam znać jak to wygląda i na ile pomogło jak nie biore sie za uklad paliwowy ale skoro na mrozie mógł palić bez problemu przy -20 myślę że to to

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2017, 11:40:30 am »
Też mi się tak wydaje  8) Niestety mojego jeszcze nie zmierzyłem. Za zimno, trzeba by napalić w garażu. Trochę mi się nie chce  :-thumpdown

Najgorsze jest to, że będę musiał się przemóc, bo ostatnio na tych mrozach coś mi psztykło i drzwi kierowcy nie otwierają się od środka.  :-cry
>per aspera ad astra<

Offline Lexmar14731

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2017, 22:27:15 pm »
Jedno się zmieniło, pali teraz 13-14. Odpalanie bez zmian

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Jaguar x300 dajmler six 3.2 R6 problem z odpalaniem długi czas kręcenia
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2017, 07:00:19 am »
Zamierzony mój. Po nocy postoju, temperatura otoczenia -5, 7kohms. Po 17 kilometrach jazdy, pomiar od razu po zgaszeniu auta 280 ohms.

Te wyniki mogę uznać za prawidłowe? Czy te 280 ohms na ciepłym to nie jest zbyt duży odchyl?

EDIT: dla potomnych dodam jeszcze, że ten czujnik ma wpływ na odpalanie bo próbowałem odpalić ciepłe auto z odpietym czujnikiem i ledwo załapał po dłuższym kreceniu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2017, 08:41:56 am wysłana przez msiwow »