podepnę się pod temat, bo coś w podobie wyrabiam
Około 2 lat temu kupiłem uderzonego w dupcie XJR;a z 99roku. W poprzednim miesiącu zanabyłem XJ8 4.0 z 98r z uszkodzonym motorem i mam parę pytań swapowych do bardziej doświadczonych kolegów
1) XJR miał skrzynie 722.6 Merca a XJ8 ZF 5HP24, która mocniejsza/mniej awaryjna?
2) XJ8 ma zmienną fazę rozrządu, XJR nie ma do dzisiejszym zdjęciu czapki, czy jest sens przerzucać?
3) po swapie zmienię komputer główny, skrzyni biegów i immo, czy coś jeszcze będzie się różniło?
4) układ smarowania eatona jest wbudowany, czy dochodzi jakiś skromny wężyk z olejem?
5) jak sprawdzić czy kompresor jest sprawny i nie wymaga interwencji, rozkręcić?
6) jakie są możliwości tuningu tego silnika?, czytałem w temacie o kółku zmniejszającym o nawet 10%, czy trzeba robić coś jeszcze?
na tą chwilę czekam na parę uszczelek ze sklepu a następnie będę żenił
tak na przyszłość, XJ8 miał uszkodzone panewki korbowodowe. Nawet gdyby udało się dorwać nowe konieczny jest szlif wału i korb. Znacie firmę która stoczy wał, wyważy go i dopasuje panewki? czy jest sens się bawić w regenerację czy też mały szaberek na forum?