Autor Wątek: Wyciek oleju?  (Przeczytany 5781 razy)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wyciek oleju?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2015, 12:23:06 pm »
Jak nie wiesz co to za ciecz, weź rękawiczkę lateksową i dotknij tej mokrej plamy. Powąchaj (olej silnikowy u Ciebie nawet po 100km będzie już miał zapach oleju napędowego; olej przekładniowy ma charakterystyczny zapach jakby spalonego oleju i kolor brunatno-czerwony klarowny; płyn do wspomagania w X-Type powinien być różowawy /ATFIII/, nie wiem skąd panowie barwę ATF III wymyślili jako czerwoną, ATFII jest czerwony). Zapach oleju od wspomagania sprawdź odkręcając korek od zbiorniczka (na miarce jest troche oleju zawsze i śmierdzi nim).


To, że miałaś robioną regenerację pompy nic nie znaczy. Znam przypadki, że membrana w pompie się rozrywała nagle po pół roku, ale wtedy czuć że coś jest nie halo ze wspomaganiem, płyn się gotuje i śmierdzi.

Najczęściej skąd cieknie olej silnikowy w X'ach:
- spod dekla (poluzowują sie śruby pokrywy i sparciała uszczelka)
- spod uszczelniacza vacumpompy
- spod uszczelniacza koła pasowego napędu pompy wspomagania
- spod uszczelniacza czołowego wału
- spod uszczelniacza tylnego wału
- spływu smarowania turbiny
- spod odmy
- spod miski olejowej
- spod pompy wysokiego ciśnienia (od strony pompy - nie od strony rozrządu)
- spod chłodniczki oleju


Co nie będącego olejem silnikowym lubi ciec i skad w 2.0/2.2D?

Płyn chłodniczy:(słodki różowawy / pomarańczowy  /czerwony - G12/G12+)
- z króćców obudowy termostatu
- z króćców pompy wody
- "chłodnicy spalin"

Płyn ukł. hamulcowego:
- wysprzęglnik (strzelają membrany i cieknie brudny "suchy" płyn z łączenia skrzyni i silnika)
- zbiorniczek

Płyn ukł. wspomagania ukł. kierowniczego:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- z pompy (spod króćca, obraca się; z łączenia korpusu pompy)

Olej ze skrzyni biegów:
- uszczelniaczami półosi (ważne, nie kupujemy żadnych zamienników z Elringa czy Corteco, tylko OE Ford ~60zł, ponieważ Elring ani inne firmy nie mają idealnego gabarytowo zamiannika - zablokowana referencja)

Teraz o właściwościach cieczy słów kilka:
Płyn hamulcowy (DOT4 lub SuperDOT4) jest higroskopijny (wchłania wodę) a ponadto rozpuszcza osady i jest żrący (unikać polewnia karoserii, można ewentualnie do luzowania zapieczonych śrub niewielką ilość dać). Stąd płyn hamulcowy jeśli cieknie po jakiejś brudnej powierzchni będzie miał zawsze ciemny kolor i nie będzie klarowny.

Płyn chłodniczy G12/G12+ (czyli czerwony/różowy/pomarańczowy) jeśli się sączy tylko i spływa po powierzchni która jest zaolejona i brudna od oleju silnikowego z kurzem będzie sprawiał wrażenie, że to olej silnikowy świeży, rozpuści osad z kurzu i odparuje (zczególnie szybko w 2.0D, bo ten silnik się bardzo mocno grzeje wbrew pozorom).

BeciaCK

  • Gość
Odp: Wyciek oleju?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2015, 19:05:20 pm »
Jak nie wiesz co to za ciecz, weź rękawiczkę lateksową i dotknij tej mokrej plamy. Powąchaj (olej silnikowy u Ciebie nawet po 100km będzie już miał zapach oleju napędowego; olej przekładniowy ma charakterystyczny zapach jakby spalonego oleju i kolor brunatno-czerwony klarowny; płyn do wspomagania w X-Type powinien być różowawy /ATFIII/, nie wiem skąd panowie barwę ATF III wymyślili jako czerwoną, ATFII jest czerwony). Zapach oleju od wspomagania sprawdź odkręcając korek od zbiorniczka (na miarce jest troche oleju zawsze i śmierdzi nim).


To, że miałaś robioną regenerację pompy nic nie znaczy. Znam przypadki, że membrana w pompie się rozrywała nagle po pół roku, ale wtedy czuć że coś jest nie halo ze wspomaganiem, płyn się gotuje i śmierdzi.

Najczęściej skąd cieknie olej silnikowy w X'ach:
- spod dekla (poluzowują sie śruby pokrywy i sparciała uszczelka)
- spod uszczelniacza vacumpompy
- spod uszczelniacza koła pasowego napędu pompy wspomagania
- spod uszczelniacza czołowego wału
- spod uszczelniacza tylnego wału
- spływu smarowania turbiny
- spod odmy
- spod miski olejowej
- spod pompy wysokiego ciśnienia (od strony pompy - nie od strony rozrządu)
- spod chłodniczki oleju


Co nie będącego olejem silnikowym lubi ciec i skad w 2.0/2.2D?

Płyn chłodniczy:(słodki różowawy / pomarańczowy  /czerwony - G12/G12+)
- z króćców obudowy termostatu
- z króćców pompy wody
- "chłodnicy spalin"

Płyn ukł. hamulcowego:
- wysprzęglnik (strzelają membrany i cieknie brudny "suchy" płyn z łączenia skrzyni i silnika)
- zbiorniczek

Płyn ukł. wspomagania ukł. kierowniczego:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- z pompy (spod króćca, obraca się; z łączenia korpusu pompy)

Olej ze skrzyni biegów:
- uszczelniaczami półosi (ważne, nie kupujemy żadnych zamienników z Elringa czy Corteco, tylko OE Ford ~60zł, ponieważ Elring ani inne firmy nie mają idealnego gabarytowo zamiannika - zablokowana referencja)

Teraz o właściwościach cieczy słów kilka:
Płyn hamulcowy (DOT4 lub SuperDOT4) jest higroskopijny (wchłania wodę) a ponadto rozpuszcza osady i jest żrący (unikać polewnia karoserii, można ewentualnie do luzowania zapieczonych śrub niewielką ilość dać). Stąd płyn hamulcowy jeśli cieknie po jakiejś brudnej powierzchni będzie miał zawsze ciemny kolor i nie będzie klarowny.

Płyn chłodniczy G12/G12+ (czyli czerwony/różowy/pomarańczowy) jeśli się sączy tylko i spływa po powierzchni która jest zaolejona i brudna od oleju silnikowego z kurzem będzie sprawiał wrażenie, że to olej silnikowy świeży, rozpuści osad z kurzu i odparuje (zczególnie szybko w 2.0D, bo ten silnik się bardzo mocno grzeje wbrew pozorom).
Dzięki Ci bardzo sporo informacji przydatnych. Zrobiłam bardzo prostą rzecz dzisiaj, a mianowicie podłożylam pod samochód białą kartkę po to aby sprawdzić czy to też z pompy. Pompa prawdopodobnie nie leje, bo nie ma plamy różowej zresztą poziom jest i nie mam objawów typowych do pompy wspomagania. Natomiast wyciek jest oleisty i czarny. I mam nadzieje że to nic poważnego i okaże sie pierdołą. Jesli taki mały kaloryferek to chłodniczka oleju to włśanie po niej od góry spływa. To tyle co sama dzisiaj zobaczyłam. Heh jeszcze troche i będę leżeć sama pod samochodem i naprawiać z waszą pomocą oczywiście.

Offline murnie

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Wyciek oleju?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2016, 19:41:44 pm »
Witam
w moim x-type d wycieka plyn wspomagania, w zimne dni prawie wcale,latem srednio co miesiac trzeba uzupelniac plyn. Dolewam venol ATF. Mechanik poradzil mi zmiane plynu na gestszy Hipol do czasu wymiany calej pompy, o wymianie samej uszczelki nie ma raczej mowy. Czy ktos moze mi podpowiedziec cos o tym plynie, czy moge zwyczajnie dolac inny? i czy nie mozna wymienic samej uszczelki tylko? no i jakas moze podpowiedz z mechanikiem z okolic Lodzi? Pozdrawiam Forumowiczow i dziekuje za odpowiedz!