Autor Wątek: Szarpanie przy jeździe pod górę  (Przeczytany 5697 razy)

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Szarpanie przy jeździe pod górę
« dnia: Wrzesień 23, 2016, 23:50:56 pm »
W S-Type 2,7d automat 2007 podczas jazdy pod górę, zwłaszcza stromą, zaczyna szarpać. Jeśli odejmę gazu nieco przestaje.
Jaka przyczyna?
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2016, 00:04:03 am »
A redukuje biegi normalnie podczas takiego obciążenia czy trzyma na wyższych?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2016, 08:52:56 am »
Biegów nie redukuje. Przy mocnym wciśnięciu gazu bez problemu przyspiesza, tylko przy powolnym dodawaniu gazu czuje się. takie szarpanie, jakby coś się ślizgało
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2016, 09:07:44 am »
Ślizgało? W całym zakresie obrotów czy np do 1500-2000 i potem już auto ciągnie normalnie?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2016, 09:32:59 am »
Na to nie zwróciłem uwagi, muszę sprawdzić.
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2016, 22:48:17 pm »
Mam wrażenie, że szarpie podczas powolnego przyspieszania pod górę, przed zmianą biegu na wyższy, przy ok. 2200 obrotach.
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2016, 13:54:46 pm »
Dzisiaj popróbowałem trochę i szarpanie czuć zwłaszcza przy powolnym przyspieszaniu, zwłaszcza przed zmianą biegu z II na III oraz z III na IV.
Przy mocnym dodaniu gazu prawie zanika.
Chyba problem ze skrzynią?
OK 30 tys. km temu (obecny przebieg 150 tys.) wymieniłem olej w skrzyni, niektórzy twierdzą, że nie należało tego robić.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu sytuacji.
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2016, 17:52:26 pm »
Mechatronika do naprawy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2016, 18:32:08 pm »
Proszę trochę jaśniej, sam nic nie robię, muszę znaleźć odpowiedniego fachowca.
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2016, 21:26:28 pm »
Polecam narazie kompa podłączyć. Być może zapisały sie jakieś błędy aczkolwiek skrzynie 6HP nie sa zbyt sklonne do walenia błędami nawet jak coś jest  nie tak ale a nóż coś wyskoczy. Jak wyskoczy to nakieruje co robić.

A co do mechatroniki -  chodzi o wymiane elektrozaworow, płyty separujacej oraz jej tulejek. Po tym skrzynia powinna działać. O ile nie wystepuje zjawisko slizgania się przy przyspieszaniu bo wtedy konwerter do wymiany/regeneracji
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2016, 08:42:34 am »
Bardzo dziękuję
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2016, 11:46:44 am »
a ja mysle ze szybciej serwo (jak szarpie) na ktoryms koszu szybciej dwoch a slizganie nie jest od konwertera tylko zlego cisnienia oleju duzo pisania sprawdz bledy o ile sa a powinne byc a konwerter jest najtrwalszym elementem jesli chodzi o zywotnosc i zeby zajezdzic TC trzeba naprawde sie postarac i dobijac niesprawna skrzynie ;) moze to byc wina plyty sterujacej ( dokladniej ktoregos lub kilku zaworow w niej) jak i elektrozaworow ( w ZF o tyle fajnie ze mozna je pojedynczo wymienic) ale tez np czujnika regulacji cisnienia ( przy 5r55n jest umieszczony wewnatrz pompy w ZF-ach podobnie zreszta) ale dziwne ze tylko pod obciazeniem tak sie dzieje ;)
i jeszcze jaki olej zalales i ile zlali ile wlali dynamicznie czy statycznie? jak statycznie to dupa stad to pewnie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2016, 12:54:56 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline jawanda

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2016, 15:38:27 pm »
Wiem, że olej odsysali.
Reszta opisu do dla mnie "czarna magia", ale może być wskazówką dla mechanika.
Dzięki
Jaguar S-Type 2.7d 2007

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2016, 17:04:45 pm »
W ZF nie da się odessac. Oprócz tego filtr jest zintegrowany w misce i przy wymianie trzeba ja zmienić. Cała wymiana statycznie to koszt gratow ok. 700 zł.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2016, 17:15:08 pm »
Odsysali? Jak 150tys to pewnie pierwsza wymiana była. Chodzi o to że jak spuścili statycznie to stary olej został w chłodnicy i konwerterze ok 2-3litr i tyle wystarczy żeby zasyfic całe sterowanie. Jeżeli nie pozapiekalo się mocno to nic bym ze skrzynią nie robił tylko najpierw dokładnie ją wyplukal i to ze 2razy (są specjalne środki do rozpuszczania przepalonego oleju) i zrobił wymiane na nowo ale dynamicznie czyli nie tylko ze skrzyni ale też konwertera i chłodnicy oleju potem pojezdzil trochę 500-700km czy nastąpiła poprawa
:)

s-type 4.0 2000r