Schematy mam już od dawna wydrukowane i oddawałem auto razem z nimi. Pierwszy problem jest następujący: Schemat rocznika 2004 na jagrepair (z tego linku) jest błędy bo to schemat 2002.5 Model Year Electrical Guide. U mnie jest już FEM a na tym schemacie GEMC. Podejrzewam, że ktoś z jagrepair błędnie podlinkował. Z kolei schemat 2005 na jagrepair ma już w opisie FEM, ale u mnie na kostce FH59 (ta przy FEM) nie zgadza się w jednym pinie kolor kabla z tym co pokazuje schemat. Reasumując - nigdzie nie znalazłem schematu do polifta z 2004.
Drugi problem to taki, że jeden elektryk korzystał ze schematu 2002.5 oraz 2005 i doszedł do tego gdzie tkwi różnica na tym jednym kablu, ale to akurat nitka zupełnie niepowiązana z REM i ze skrzynką w bagażniku (czyli tam gdzie są te 4 przekaźniki). Posprawdzał napięcia, rezystancję na wielu elementach, omy i co tylko się dało i wszystko było OK. Posprawdzał nawet wszystkie power ground'y czyli wszystkie punkty masy na aucie, bo to lubi być przyczyną "nieusypiania" modułów iiiii dalej NIC NIE ZNALAZŁ. Powiedział mi, że pozostało przeprogramować FEM, ale nie miał na to czasu i nie dawał gwarancji, że poskutkuje.
Serwis proponuje wymianę FEM, ale na pytanie dlaczego tak drogo i czy dają gwarancję, że na tym się zakończy, to odpowiadają, że gwarancja w tym aucie już dawno się skończyła ... Czyli jak to w ASO - wiadomo, że chcą wymieniać całe auto metodą prób i błędów.