Autor Wątek: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona  (Przeczytany 11963 razy)

frostbive

  • Gość
Witam szanowni koledzy, jakies dwa lata temu bylem na etapie poszukiwan XJR'a i w koncu sie udalo... pol roku temu.  :-A
Przede wszystkim gdy kociaka kupilem to jezdzil, byl sprawny w 100%, procz lekko zjedzonych progow, czego bylem swiadom a poprzedni wlasciciel byl bardzo szczery i zanim pojechalem obejrzec auto, wyslal mi ponad 50 zdjec o ktore prosilem, nawet srubek! Lepsze troche rdzy do uporania sie niz egzemplarz 'po przygodach' z dwa razy cofnietym licznikiem. Ten ma 168tys. km. oryginalne. Zanim go kupilem przeczytalem wszystko co mozliwe na temat X300. Dlatego tez wybralem rok modelowy 97' by uniknac wad poprzednich rocznikow. Nie bylo latwo takiego znalezc. Niestety... to wszystko nie pomoglo, teraz jestem zalamany bo nikt nic nie wie, w serwisie Jaguara nawet nie potrafia jakiejkolwiek czesci w katalogu znalezc gdy chce u nich cos zamowic i za kazdym razem siedze tam pol godziny, ostatnio chcialem zamowic regulator obrotow biegu jalowego (tzw. silniczek krokowy) to chcieli mi wcisnac od V12!!! :-help

1. W ECU tylko jeden mityczny blad P1621.
2. Nowe swiece NGK BKR7EIX irydowe.
3. Wszystkie cewki nowe Lucas'a.
4. Nowy czujnik polozenia walu, oryginalny.
5. ECU wyciagnalem i sprawdzilem wtyczke, styki, wszystko jak nowe.
6. Wszystkie bezpieczniki sprawdzilem.
7. Paliwo ze sprawdzonej stacji.
8. Nowy filtr powietrza Bosch.
9. Wszystkie kontrolki dzialaja i po odpaleniu gasna.
10. Po odlaczeniu sond lambda badz zamianie wtyczek zero roznicy.
11. Po odlaczeniu przeplywomierza minimalnie mniej sie silnik telepie ale dalej nim rzuca jak schabowym po patelni.
12. Wszystkie mozliwe wtyczki pod maska sprawdzalem czy nie maja oksydacji...
13. Po przelaczeniu wybieraka skrzyni na pozycje D lub R, gasnie bo doslownie nie ma sily.
14. Z rur wydechowych wylatuja ogromne ilosci wody, nie wiem czy to normalne ze taki przepal on ma na postoju by na metr wyrzucalo wode z tlumikow.
15. Plynu chlodniczego oraz oleju (swiezo wymieniony na 5W50 Mobil 1 Peak Life + filtr oleju Bosch) nie ubywa.
16. Wiem, dzwoni mi gorny lancuch rozrzadu, zrobie to jak tylko uporam sie z katastrofalna praca silnika.
17. Lewy tlumik koncowy jest dziurawy, dlatego tak pierdzi, ale poki co jest to dla mnie niewazne, bede wymienial caly uklad wydechowy na nowy.
18. Uklad dolotowy rozbieralem i jest szczelny. Wszystko skladalem czysciutko i uwaznie.
19. Gdy jest zimny po nocy, przy pierwszym odpaleniu okolo 30 sekund pracuje rowniutko, ladnie. Pozniej zaczyna sie ta masakra..

Ponizej zamieszczam filmik ktory powinien pomoc w szukaniu usterki
https://www.youtube.com/watch?v=dSoRFA0Nma8


 :-boks :-boks :-boks

jarecky

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2016, 07:44:38 am »
Przez pierwsze 30sek pracuje rowniej bo chodzi na ssaniu przy wyzszych obrotach . Posprawdzaj węze od podciśnienia oraz okolice dolotu czy lewego powietrza nie dostaje. U mnie chodził podobnie gdy na kolanku niedaleko kompresora wylatywała plastikowa rurka . Dostal gazu i telepało gorzej bo sie nie wkrecał,a na wolnych potrafił zejsc do 400obr. i buda jakby w kosmos miala odleciec tak trząchało  :-tylko

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2016, 14:54:28 pm »
Jak już tyle sprawdziłeś to popraw wszystkie masy silnika i bezpieczniki od pompy i zapłonu. W jednym z moich tematów opisałem swoje przeboje z gaśnięciem silnika. Też zero błędów poza 1621.
xj6 4,0 Sovereign 1996

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 17, 2016, 15:22:21 pm »
Wlasnie u mnie to samo, nie wkreca sie dobrze na obroty, na wolnych schodzi do 400.

Wiesz moze jakie srednice wewnetrzne sa wezykow podcisnien? Od razu nabede silikonowe by miec spokojna glowe.

Poki co sprawdzone: lacznik gumowy przeplywomierza, rurka plastikowa kolanka oraz lacznik gumowy kompresor-intercooler. Niestety wszystkie sa szczelne.

Czy sa jakies uszczelki w ukladzie dolotowym ktore najprawdopodobniej przy rozbieraniu ze starosci sie rozleca / bede musial wymienic?
Jezeli tak, ktore? Chcialbym je zamowic przed rozebraniem polowy auta.

-----------------------------------------------------------------------

KrzysiekEg, niestety nie mam instrukcji obslugi pojazdu a co za tym idzie nie wiem ktore bezpieczniki oraz przekazniki sa od pompy paliwa i zaplonu, czy moglbys podrzucic info gdzie mam ich szukac?

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2016, 02:54:17 am »
W garazu siedzialem do teraz... nawet cewki podmienialem, swiece sprawdzilem czy moze na ktorys cylinder nie pali - sa okopcone na czarno, kazda tak samo.

Wszystkie bezpieczniki obejrzalem i sprawdzilem ponownie, zdazylem rowniez podmienic jeden przekaznik od ukl. zaplonowego (znalazlem schematy w internecie), jednakze wspomnianych przekaznikow to jest ze trzy...

Plan na jutro: oczyscic oraz zabezpieczyc polaczenia masy silnika, podmiana pozostalych przekaznikow.
Jezeli to nie pomoze, pozostaje rozbiorka calego ukladu dolotowego. :(

Czy pekniety kolektor wydechowy moglby rowniez powodowac takie problemy z praca silnika?

drwalu

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2016, 16:45:30 pm »
Hi, czy masz pewność, że sondy są 100% sprawne ? Sprawdzałeś odczyt z sond na kompie?

Kompresja oczywiscie okay?

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2016, 19:02:43 pm »
drwalu, kompresja jest w normie.  :-V
Rowniez odkrecajac korek wlewu oleju nawet lekko nie dmucha.

Wskazan sond lambda nie sprawdzalem jeszcze. Jednakze odlaczalem sondy lambda oraz zamienialem wtyczkami, zadnej roznicy ani po zamianie ani po odlaczeniu. Sprobuje podlaczyc sie moim interfejsem i sprawdzic jak to wyglada (Delphi DS150e), mam nadzieje ze zagadaja ze soba.

Chcialbym rowniez nadmienic ze okopcone na czarno swiece to za bogata mieszanka. Auto stojac na biegu jalowym w ciagu okolo 10 minut potrafi zezrec dobre kilka litrow paliwa! Stad tez ta ponadnormatywna ilosc wody z wydechu bo katalizatory maja co robic...

No wiec zalewa go paliwem albo za malo powietrza.
Filtr powietrza jest nowy (Bosch) wiec wydaje mi sie ze nic innego nie moze blokowac przeplywu powietrza..  :-tylko

tomek1212

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2016, 13:05:51 pm »
Przepływomierz podmień, to tak na początek.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2016, 14:21:42 pm »
Jeśli po odłączeniu sąd, a zwłaszcza po zamianie nie ma reakcji to na 99 % uwalone sondy. Jak sonda uwalona to właśnie na jałowym jest najgorzej. Bo paliwo zalewa cylindry, obroty kuleją, źle się wkręca i przygasa przy schodzeniu. Na wysokich obrotach jest to mniej zauważalne bo większy jest przepał paliwa.
xj6 4,0 Sovereign 1996

drwalu

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2016, 21:29:10 pm »
Tym bardziej ze na zimnym jest okay a wtedy sondy nie wiele maja do miesnzanki.

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2016, 01:36:17 am »
Dzis pobawilem sie troche w zawieszenie przednie, gorne i dolne sworznie oraz koncowki drazkow kier. wpadly, co prawda w lewym kole byly minimalne luzy ale juz teraz bede mial spokoj..

Dzis sprawdzilem:
1. Kolektory wydechowe pekniecia maja, z czego przedni juz malutka dziurke.. :(
2. Jakie zadanie spelnia pompa powietrza i rurki ktorymi wtlacza powietrze do kolektorow wydechowych?
3. Nagralem filmik ze wskazaniami czujnikow itd, niestety czestotliwosc odswiezania jest katastrofalna ale cos tam widac.
4. Chyba przeplywomierz padl, tak by wynikalo z jego wskazan... czyscilem go ale nic nie pomoglo. Ewentualnie moj interfejs diagnostyczny nie jest do konca kompatybilny z ECU... pokazuje na biegu jalowym 0.1 g/s, przy 2500rpm 0.2 g/s.
5. Sondy lambda pokazuja 0.6V, 0.7V, 1.0V, 1.1V... roznie. Jednakze czestotliwosc odswiezania nie pomaga tutaj w doglebniejszej diagnozie. Macie Panowie chyba racje ze sondy padly, z tego co wiem powinny pracowac 0-5V?

Wieczorem wrzuce filmik ze wskazaniami.


Ile kosztuje w przyblizeniu przeplywomierz do XJRa w ASO? Nie widze by Siemens/Hella czy Pierburg oferowali je, wiec wnioskuje ze zamiennikow nie ma. :-tylko
Dedykowane sondy lambda NGK z dwutlenkiem tytanu znalazlem po 500pln/szt., wiec nie jest zle
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2016, 01:47:26 am wysłana przez frostbive »

jarecky

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2016, 09:10:06 am »
Kolego Frostbive . Mam na sprzedaż w racie czego przepływke z XJR 'a z 1995r . Jest w stanie bdb . Auto  z przebiegiem 90tys mil . Cenie 160zł :)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2016, 12:22:30 pm »
Jeśli chodzi o wskazania  0-1 czy 0-5 to na to nie patrz bo to zależy od wyskalowania  interfejsu który jest podłączony. Mało który pokazuje zakres 0-5 V. Ale jeśli już pokazuje ci 0,6 - 1 i cały czas oscyluje to raczej sondy są ok. Po prostu wskazują że jest za bogato. Sonda jest wtedy padnięta kiedy wcale nie oscyluje. Choć muszę przyznać że były też takie przypadki kiedy się kończyła sonda i tak dziwnie pokazywała. Ale ja bym się wstrzymał do czasu aż znajdziesz lepszy komputer diagnostyczny. Ja osobiście używam elm i pcmscan na laptopie. Silnik w live data pokazuje wystarczająco szybko i dokładnie.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2016, 12:34:41 pm »
Pany jak w kolektorze już dziura to zaciąga lewizne, sonda widzi to jako nadmiar powietrza i ECU dobija paliwa. Najpierw tym bym sie zajął. Od sond lepiej patrzeć na korekty - jak są mega powywalane od norm + np. stoją w miejscu praktycznie to mamy winowajcę.

Co do tej pompy i powietrza w kolektor - eko pierdoła w sumie. Chodzi o lepsze dopalenie jakiś związków toksycznych bo sie zmienia ciut temperatura spalin. Dokładnie sie w temat nigdy nie zagłębiałem niestety
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2016, 14:00:56 pm »
Kolego Frostbive . Mam na sprzedaż w racie czego przepływke z XJR 'a z 1995r . Jest w stanie bdb . Auto  z przebiegiem 90tys mil . Cenie 160zł :)
Jezeli jest 100% sprawna to biore.
Dostalem Twojego maila ale dopiero dzis odczytalem.

KrzysiekEg, uzywam Delphi DS150e i z innymi autami daje rade, niestety komunikacja z kociakiem cos slabo.. Gdy uporam sie z tymi problemami to sprowadze sobie interfejs Mongoose Pro ktory jest dedykowany do Jaguar/Landrover. http://www.drewtech.com/mongoose/jlr.html


Driv3rrrr, ponizej filmik na ktorym wszystko widac:
Przed obejrzeniem mala lekcja z j. niemieckiego  :-hehe :
Motordrehzahl - obroty silnika
Temperatur Ansaugluft - temperatura zasysanego powietrza
MAF-Sensor - przeplywomierz
Absolute Drosselplappenposition - pozycja otwarcia przepustnicy
Sauerstoffsensor - Sonda Lambda
Zündwinkel für Zylinder 1 - kat zaplonu dla 1 cylindra
Motortemperatur - temperatura silnika
Kurzzeit-Kraftstoffjustierung - krotkoterminowa korekta dawki paliwa

https://youtu.be/z0Hx4OgaVBw