Autor Wątek: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona  (Przeczytany 11962 razy)

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 03, 2017, 00:46:55 am »
Przy odpuszczonym gazie czujnik polozenia przepustnicy wskazuje okolo 18.7% jak pamietam. Nie mam pojecia niestety jaka jest prawidlowa wartosc?

Regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej nowiutki okolo miesiac temu zalozylem Boscha tak jak oryginalny, te same numery czesci.
Rurka podcisnienia od regulatora jest rowniez nowa silikonowa Samco Sport.

Sprawdze te wtryski.

Bylem w zaprzyjaznionym ASO i porozmawialem troche z nimi... powiedzieli ze prawdopodobnie punkt zaplonu jest przestawiony badz czujnik polozenia walkow rozrzadu do regulacji badz czujnik polozenia walu korbowego - jest nowy oryginalny, ewentualnie zapchane katalizatory.

KrzysiekEg, czujnik cisnienia w kolektorze ssacym jest, temp. powietrza dolotowego w XJR nie widzialem, moze sie myle ale chyba nie ma takowego?

Dam znac gdy tylko sprawdze te trzy rzeczy. Dziekuje za zainteresowanie :-)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 03, 2017, 11:21:32 am »
Zerknąłem na serwisówkę i faktycznie nie ma tego czujnika w tym miejscu. Xjr jest kosmicznie inny. W ogóle nie mogę znaleźć czujnika o podobnym znaczeniu. A powinien być bo temperatura w dolocie ma istotne znaczenie. Chyba że przepływomierz potrafi podać te dane.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 04, 2017, 07:22:34 am »
Czujnik temperatury dolotu nawet kompletnie odlaczony lub uszkodzony nie powoduje zadnych problemów z jazda.

TPS idle - 18.7% to zdecydowanie za duzo. JA bym jeszcze zerknal cisnienie na listwie paliwa, moze pompa sie konczy?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 04, 2017, 17:05:03 pm »
Przepustnica akurat ma dobre otwarcie. To jest smok, potrzeba mu trochę powietrza na postoju. Czujnik wałka da się tam przestawić w ogóle? Raczej jak jest łapany srubka to teza o czujniku odpada.

Sam rozrząd mialby sens, w sensie jego przestawienie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 04, 2017, 21:21:46 pm »
Ale rozrząd by występował przez cały czas. A tutaj raz jest problem a raz nie ma. A jeszcze jedna rzecz, idle valve control, czyli nasz silnik krokowy tudzież regulator biegu jałowego. Sprawdzałeś go. Patrzyłem i występuje on w bloku przepustnicy XJR.
xj6 4,0 Sovereign 1996

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 04, 2017, 22:01:55 pm »
Driv3rrrr, czujnik polozenia walkow rozrzadu jest lapany srubka i ma regulacje.

Regulator obrotow biegu jalowego (tzw. silnik krokowy badz idle control valve) nie ma wplywu na mieszanke dostarczana podczas otwarcia przepustnicy a jego definitywnie zalewa w calym zakresie obrotow.

No nic, poki czegos nie zdzialam to dalsza dyskusja nie ma sensu a leze w domu chory od tygodnia.
Dam znac jak tylko sie zajme kociakiem!

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 05, 2017, 15:02:25 pm »
Jak masz czujnik polozenia przepustnicy na 18.7% przy zamknieciu to na pewno bedzie go zalewac. Czujnik ten dziala w przedziale 0-5V, 18.7% z okolo ~4.7V(bo tyle faktycznie bedzie przy max otwarciu) to prawie 0.9V, a powinno byc ponizej 0.6V gdzies przy zamknieciu.
Nalezy pamietac ze jego wartosc napiecia przy zamknieciu jest zapisana w ECU, wiec jakiekolwiek w nim zmiany i bedziesz musial to ustawic w IDSie pozniej.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 06, 2017, 11:45:37 am »
Katar83 ma rację, jak walczyłem ze swoim, podałem kiedyś link to mojego tematu, to znalazłem gdzieś na angielskim forum temat o czujniku położenia przepustnicy i jego regulacji bez pomocy komputera. Z tego co pamiętam to tam jest taka mała śrubka do regulacji i trzeba cały czas mierzyć napięcie. Potem potrzeba bardzo dużo czasu ale chyba jest możliwość samoprzyuczenia się komputera do nowych ustawień.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 06, 2017, 19:44:00 pm »
Mozliwosc jego manualnej regulacji zeby wstrzelic sie w wartosc w ECU jest tylko w zakresie gdzies ~0.05V i to tez na chybil trafil, bo nie wiadomo co jest zapisane w ECU. Generalnie ten pomysl dziala jesli wiemy, ze powiedzmy w ECU jest zapisane 0.58V przy zamknieciu i dobrej pracy silnika po czym chcemy wyczyscic wszystko lub zmienic czujnik na nowy. Wtedy przy przykreceniu nowego na starcie mozemy miec powiedzmy 0.62V i po odpaleniu problemy z wysokimi obrotami. Wtedy regulujemy z powrotem do tego 0.58V i po odpaleniu wszystko powinno dzialac ok. W tym przypadku przy okolo 0.9V przy zamknieciu moze to byc zdecydowanie trudnieszy przypadek i bez kalibracji w IDSie moze sie nie obejsc. Ten czujnik to jeden z najwazniejszych w Jaguarze i bez niego i jego odpowiedniej pracy nie ma mowy o dobrej pracy silnika :)

Czujnik mocowany jest na dwóch srubkach od spodu przepustnicy.



Wyglada jakby sie go nie dalo wyregulowac ale w malym zakresie sie na pewno da, co zreszta sam na swojej trzysetce testowalem. Niektorzy nawet potrafia rozwiercac dziury dla wiekszej i latwiejszej regulacji. Dla testów warto go poruszac w malym zakresie od spodu auta przy pracujacym silniku.

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 09, 2017, 16:13:16 pm »
Genialny temat z tego wychodzi. Dziekuje wam za pomoc.
Po dlugiej walce... rozmowach z wieloma majstrami, z ASO Jaguara, z Wami i dzieki Waszej pomocy oraz sprawdzeniu calego auta okazalo sie ze moj Jag nie wspolpracuje ze swiecami BKR7EIX, czyli irydowymi (swoja dedykowanymi swiecami do tego auta) zamiennikami.
Zalozylem dzis nowe oryginalne swiece EBC8143 a problem z wypadajacymi zaplonami zostal zazegnany.

Szczerze mowiac pierwszy raz w zyciu spotykam sie z tak czulym autem na zastosowane swiece zaplonowe. Wychodzi na to ze 6 oryginalnych swiec w ASO kosztowalo mnie 23€ (z 10% znizka) i teoretycznie bez sensu wymienilem pol auta. Z drugiej strony przynajmniej mam tyle nowych czesci ze nie bedzie raczej sprawial dalszych problemow.
Teraz tylko kwestia czy juz bedzie tak dalej ladnie pracowal? Byc moze problem jest zazegnany tylko na jakis czas... bede na pewno was powiadamial a poza tym sprawdze jak to z ta przepustnica wyglada i innymi sprawami. Przeciez i tak jeszcze nim nie jezdze wiec moge zrobic wszystko perfekcyjnie.

Przy okazji wrzucam krotki filmik. Mam urodziny i kociak znow zyje wiec troche poszalalem ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=xcf6a2sgfis

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 09, 2017, 18:23:41 pm »
Jaka przerwa w oryginalach a jaka w zamienniku? Może tu był problem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Online msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 566
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 10, 2017, 09:25:33 am »
Skoro doszedles do tego, że problemem były świece to dlaczego problem nie występował cały czas?

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 10, 2017, 14:21:18 pm »
Oby dzialal teraz jak najdluzej, jak problem wróci to wiesz gdzie sie zaczepic znowu :)

Swoja droga, mój kot nie pracuje ze swiecami Boscha, jest tragedia po paru kilometrach i limp mode. Próbowane na kilku zestawach. Irydowych nigdy nie próbowalem i pewnie nie wyprobuje, teraz tylko oryginalny champion i smiga jak nalezy :)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 10, 2017, 14:52:30 pm »
Nie chcę krakać, ale to raczej nie jest przyczyna. Od czegoś te upalone świece musiały być. Tutaj może być tak, że wymieniłeś świece na nowe, więc są czyste z dobrą przerwą i przewodnością. A jak się znowu zasyfią to może problem się powtórzyć. I prawdą jest że turbo silniki potrzebują dobrych świec, podobnie miałem w volvo turbo benzyna, zwykłe świece niby z katalogu nie dawały rady.
xj6 4,0 Sovereign 1996

wicherrr

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 10, 2017, 18:48:51 pm »
ja w 3.2 tez mam irydowe, tylo beru. Chodzi normlanie.