Witam szanowni koledzy, jakies dwa lata temu bylem na etapie poszukiwan XJR'a i w koncu sie udalo... pol roku temu.
Przede wszystkim gdy kociaka kupilem to jezdzil, byl sprawny w 100%, procz lekko zjedzonych progow, czego bylem swiadom a poprzedni wlasciciel byl bardzo szczery i zanim pojechalem obejrzec auto, wyslal mi ponad 50 zdjec o ktore prosilem, nawet srubek! Lepsze troche rdzy do uporania sie niz egzemplarz 'po przygodach' z dwa razy cofnietym licznikiem. Ten ma 168tys. km. oryginalne. Zanim go kupilem przeczytalem wszystko co mozliwe na temat X300. Dlatego tez wybralem rok modelowy 97' by uniknac wad poprzednich rocznikow. Nie bylo latwo takiego znalezc. Niestety... to wszystko nie pomoglo, teraz jestem zalamany bo nikt nic nie wie, w serwisie Jaguara nawet nie potrafia jakiejkolwiek czesci w katalogu znalezc gdy chce u nich cos zamowic i za kazdym razem siedze tam pol godziny, ostatnio chcialem zamowic regulator obrotow biegu jalowego (tzw. silniczek krokowy) to chcieli mi wcisnac od V12!!!
1. W ECU tylko jeden mityczny blad P1621.
2. Nowe swiece NGK BKR7EIX irydowe.
3. Wszystkie cewki nowe Lucas'a.
4. Nowy czujnik polozenia walu, oryginalny.
5. ECU wyciagnalem i sprawdzilem wtyczke, styki, wszystko jak nowe.
6. Wszystkie bezpieczniki sprawdzilem.
7. Paliwo ze sprawdzonej stacji.
8. Nowy filtr powietrza Bosch.
9. Wszystkie kontrolki dzialaja i po odpaleniu gasna.
10. Po odlaczeniu sond lambda badz zamianie wtyczek zero roznicy.
11. Po odlaczeniu przeplywomierza minimalnie mniej sie silnik telepie ale dalej nim rzuca jak schabowym po patelni.
12. Wszystkie mozliwe wtyczki pod maska sprawdzalem czy nie maja oksydacji...
13. Po przelaczeniu wybieraka skrzyni na pozycje D lub R, gasnie bo doslownie nie ma sily.
14. Z rur wydechowych wylatuja ogromne ilosci wody, nie wiem czy to normalne ze taki przepal on ma na postoju by na metr wyrzucalo wode z tlumikow.
15. Plynu chlodniczego oraz oleju (swiezo wymieniony na 5W50 Mobil 1 Peak Life + filtr oleju Bosch) nie ubywa.
16. Wiem, dzwoni mi gorny lancuch rozrzadu, zrobie to jak tylko uporam sie z katastrofalna praca silnika.
17. Lewy tlumik koncowy jest dziurawy, dlatego tak pierdzi, ale poki co jest to dla mnie niewazne, bede wymienial caly uklad wydechowy na nowy.
18. Uklad dolotowy rozbieralem i jest szczelny. Wszystko skladalem czysciutko i uwaznie.
19. Gdy jest zimny po nocy, przy pierwszym odpaleniu okolo 30 sekund pracuje rowniutko, ladnie. Pozniej zaczyna sie ta masakra..
Ponizej zamieszczam filmik ktory powinien pomoc w szukaniu usterki
https://www.youtube.com/watch?v=dSoRFA0Nma8