Autor Wątek: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona  (Przeczytany 12180 razy)

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 24, 2016, 20:35:34 pm »
Gdzies wyczytalem ze te nowe cewki Lucasa to chinczyki sa gdyz Lucas przestal produkowac i kupuje z chin oraz branduje tylko i wylacznie.

Swoja droga jedna cewka zdazyla peknac (nowa 'Lucasa') ale mialem nowa oryginalna w zapasie wiec zamienilem, pozostale widocznie tez nie nadaja sie...

Ok, tak zrobie, 0.7mm przerwe ustawie i zobaczymy... dam znac co z tego wyszlo.
Niby te irydowe sa bezposrednim zamiennikiem i w kazdym aucie sie sprawdzaja genialnie jak dotad a juz w wielu je zdazylem zamontowac...

Swoja droga przeplywomierz na nowy wymieniony i lekka poprawa ale dalej sie trzesie po okolo minucie od odpalenia... przez pierwsza minute jest super.

Kupilem silikonowe przewody podcisnienia Samco Sport we wszystkich dostepnych rozmiarach i wymienie wszystko co sie da. To musi zaczac jezdzic.

Wie ktos jak dorwac oryginalne cewki taniej niz po 1000pln sztuka? Przynajmniej na jaguarclassicparts.com taka widnieje co zreszta zawsze sie pokrywa z cena w ASO.  :-cry

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.003
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 26, 2016, 00:34:14 am »
Cewki na angielskim ebayu znajdziesz. Ja w koncu mialem chwile tez zajac sie cewkami, ze starych 6 cewek, 5 bylo do wymiany bo popekane i strzelaly w pokrywe silnika. Przetopilem lutownica pekniecia w cewkach, obsmarowalem je smarem silikonowym ktory izoluje je, zamontowalem z powrotem i 3 poszly do kosza. Przy pracujacym silniku, i lekko podniesionej cewce do gory ani juz nie strzelaly w pokrywe bokiem, ani nie bylo slychac jak cewka w ogole strzela na trzech. Iskra byla slabiutka.
Nowe cewki kupilem w tamtym jeszcze roku po 3 na raz, 3 Lucasa zalane takim kremowym epoxy od gory, jak w oryginale, a 3 kolejne zalane czarnym epoxy, prawdopodbnie chinszczyzna. 3 cewki Lucasa, niby daja dobra iskre ale czuje jak mi wypada zaplon co pare sekund,  podmienialem je pojedynczo i znalazlem jedna przy ktorej po jej wymianie te wypadanie zaplonu zniknelo calkowicie. Oczywiscie problem byl duzo mniejszy przy mnieszej przerwie na swiecach wiec jezdzilem z 0.7mm przez jakis czas, przy fabrycznej iskrze potrafil strzelic na gazie.
Od jakiegos czasu jezdze juz na przerwie fabrycznej, z trzema naprawionymi starymi cewkami i trzema nowymi(zalane czarnym epoxy). Auto pracuje idealnie bez nawet najmniejszej 'czkawki'. Sporo czasu i nerwów zajelo mi dojscie do tego, ze to jednak nowo kupione cewki nawalaja. Z dzisiejszej perspektywy chyba wole oryginalne po naprawie. Przynajmniej wiem, ze sa to porzadne cewki z Japonii :)

PS

Wlasnie znalazlem fakture od cewek zalanych czarnym epoxy, te akurat przyszly oryginalnie z Japonii, pewnie dlatego dzialaja do tej pory.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2016, 00:46:55 am wysłana przez katar83 »

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 27, 2016, 15:44:42 pm »
W lipcu 213 r. wymieniałem na " W mojej opinii produkt bardzo estetycznie zapakowany, wykonanie też bez zarzutu, wygląda prawie identycznie jak oryginał Lucasa. Bezproblemowy montaż i pierwsze działanie. Jak dalej zobaczymy, napisze z czasem. Dodam że dla modelu x300 3,2 i 4,0 litra jest ta sama cewka JM5323, cena około 200 zł w sklepie jak się dostanie, u producenta 230." to cytat z tamtego wpisu. Dodam że do tej pory nie mam problemu z cewkami mimo gazu w aucie. Nie wiem czy do xjr jest ta sama cewka ale warto sprawdzić tego producenta.
xj6 4,0 Sovereign 1996

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 02, 2017, 21:10:05 pm »
Dziekuje za pomoc, poki co stare cewki popekane zdazylem zalozyc po odizolowaniu ich przystosowana do wysokiego napiecia termokurczliwa koszulka. Silnik pracuje tak samo. Powiedzialbym ze nawet nie przygasa przynajmniej podczas manewrowania na wrzuconym biegu, wiec oryginalne cewki definitywnie daja mocniejsza iskre ale to nie jest problem.
Na ta chwile po skontaktowaniu sie z bardzo pomocnym uzytkownikiem forum zamowilem kompletny zestaw naprawczy kompresora oraz sprawdze zawor bypass kompresora na szczelnosc jak i cisnienie otwarcia oraz wymienie jego o-ring.

Kolektory wydechowe skleilem klejem do 1100*C od Liqui Moly, niestety to rowniez nie byl problem nieszczelnych kolektorow.

Zawor jednokierunkowy przepuszczal minimalna ilosc spalin wiec wymontowalem caly system pompy dodatkowej powietrza i zaslepilem krocce na kolektorach, rowniez zadnej zmiany.

Oj daleka droga, daleka...

Aha, po dlugich poszukiwaniach w internecie oraz przeszukiwaniu dokumentacji technicznej Jaguara... znalazlem! Firma Diamond Electric ( http://diamond-us.com oraz http://www.diaelec.co.jp/ ) produkowala na pierwszy montaz cewki do naszych aut! Jestem pewien na 99%, napisalem im emaila kilka dni temu, niestety poki co nie odpowiedzieli. Najwyzej sprobuje skontaktowac sie z nimi telefonicznie jezeli nie dostane zadnej odpowiedzi.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.003
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2017, 18:38:41 pm »
Najmniejsze zamowienie cewek to 40 w diamondzie, wiem bo znajomy japonczyk jakis czas temu zalatwial i rozsylal w swiat zainteresowanym, ale z uwagi na wielkosc minimalna zamowienia przestal je sprzedawac. Blizej Polski, SNG Barrat sprzedaje oryginalne japonskie cewki Diamonda, jakkolwiek tanie to one nie sa:

http://www.sngbarratt.com/ProductDetails.aspx?id=43151348-891a-43b2-9a38-617ea71443cb&b=GB

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
xj6 4,0 Sovereign 1996

drwalu

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 08, 2017, 07:32:17 am »
Swoja droga czy ktos ma jakis schemat podcisnien z xjra? U mnie cos jak podcisnienie wisi za lewym przednim wahaczem... na pewno jest odpiete bo czuje ze tam "ciagnie"...

No i trzymam kciuki za auto kolegi!

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 12, 2017, 08:31:34 am »
Na chińskie cewki szkoda czasu i pieniędzy. Oferuję japońskie LHE1510AB znacznie taniej niż SNG.
XJR-S 6.0 Asprey#99

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 13, 2017, 17:33:42 pm »
Oryginalne Diamondy japonskie?? Bo 'Made in Japan' to dla mnie za malo...

Znow wiec bedziesz za jakis czas wysylal paczke do Niemiec. ;)
Szczerze mowiac to wymienilem wczoraj napinacz gornego lancucha rozrzadu i niestety w zakresie 1500-2000rpm slychac lancuch... przy 168tys. przebiegu, to mozliwe? Zreszta na starym napinaczu dosyc spore slady zuzycia.
V12 sa jakies karty stalego klienta?

Dzis odebralem paczke z urzedu celnego. Leciala z USA ;-)
Kompletny zestaw do regeneracji kompresora z lozyskami i simmeringami SKF oraz INA, wlasciwy olej, klej anaerobowy i 'coupler' (tlumik drgan) nylonowy, podobno ulepszony w co nie wierze ale juz zaloze...

Podsumowujac dzisiejszy post... gdy juz kompletnie wszystko naprawie w tym aucie to bedzie mi szkoda nim jezdzic. :-boks
Niedlugo zrobie liste wszystkich niespotykanych czesci do tuningu w ofertach znanych oraz nieznanych firm do XJR X300.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2017, 19:58:46 pm wysłana przez MicGin »

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 22, 2017, 13:34:28 pm »
Silnik znow rowno pracuje, wystarczylo go przepalic i zalac dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy od Liqui Moly, jednakze przy niskich obrotach i szybkim wcisnieciu gazu dlawi sie ale nie zawsze.

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 01, 2017, 21:10:41 pm »
Teraz to juz sie poddaje...
Nie mam po prostu sily do mojego X300 :-(
Strzela z wydechu, brak biegu jalowego, dusi sie... a tak ladnie jezdzil kilka dni!
Nic juz nie rozumiem nagle bez powodu mu odbilo.

Na poczatku nie odpalal, okazalo sie ze na swiecach nie ma iskry bo byly czarne (nowe swiece!) oblepione taka skorupka cieniutka i go zalewalo, wiec wyczyscilem swiece, wysuszylem, opalilem zapalniczka zarowa i poki byly cieple wkrecilem i odpalil ale pracowal wlasnie tak jak na filmiku...

https://youtu.be/cEREmRW5gps

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 01, 2017, 21:27:31 pm »
A wyciągnij listwe wtryskowa i podłącz każdy wtrysk na krótko. Zobacz czy leci mgiełka czy napiernicza strumieniem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

frostbive

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 01, 2017, 21:35:14 pm »
Dzieki, jutro moze jeszcze uda mi sie to ogarnac, tez myslalem o sprawdzeniu wtryskow ale jak to mozliwe ze nagle sie wysypaly...
Wszystkie szesc.. dam znac, moze uda mi sie zorganizowac test przelewowy w warunkach domowych.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 02, 2017, 10:05:35 am »
Czujnik temperatury dolotowego w zwykłym XJ jest za przepływką na kolanku przewodu dolotowego. Nie wiem jak w XJR ale musi być podobnie.
Odnośnie zalewania przez paliwo, sprawdź proszę na listwie wtryskowej,  jest regulator ciśnienia paliwa. Może on być uwalony, i albo blokować paliwo i podnosić ciśnienie na wtryskiwaczach a tym samym zalewanie. Albo też od regulatora idzie przewód podciśnienia do kolektora ssącego, i jak uwalony regulator to może nim puszczać paliwo do kolektora. To by mogło tłumaczyć czarne wszystkie świece, albo sam przewód może być sparciały i zaciąga lewe powietrze.
xj6 4,0 Sovereign 1996

wicherrr

  • Gość
Odp: X300 XJR 4.0 97'- silnik pracuje jakby ostatnia rata nie byla zaplacona
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 02, 2017, 19:04:52 pm »
U mnie w 3.2 podbnie sie zachowywał jak odłączałem przepływomierz albo zdejmowałem rure dolotową z przepustnicy. W sumie to też może czujnik położenia przepustnicy jest skopany? Jeśli komputer widzi przepustnice max otwartą to leje paliwo?