Autor Wątek: S typ czy to anglik  (Przeczytany 5580 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2016, 11:30:38 am »
Numer silnika  i data produkcji  da odpowiedź  czy jest czy nie ma nikasilu  cats system sam mam i jest ok tylko twardo
4.0 to padaka  szukaj 4.2
Serwisuje  Jaguary  i czasem jeżdżę nimi i 3.0 i 4.0 sam mam 4.2 więc wiem że  ten 4.0 jest do dupy
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2016, 13:07:47 pm »
Jak 2001 produkcja to juz bez nikasilu. Jedrzej ma taki, nachulane prawie 300 tys i z silnikiem jest wporzo ale za to skrzynia mu padła bo sa gowniane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline mihalczyk

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2016, 13:26:52 pm »
Od czego ta skrzynia pada?  Przy emeryckiej jeździe? Dzisaj podepnę go do kompa zobaczę co w nim jak bd git to go wezmę

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2016, 14:06:21 pm »
4.0 bez nikasilu, silnik dzaiła, nie powiem że źle, jest pewny i niezawodny. 280kkm bez zająknięcia, z tym że rozrząd z plastiku jest już dawno w koszu. Skrzynia to jest taki szajs, że nie warto się nawet zastanawiać, jeśli masz tam fordowską (znaczek odlany na obudowie, z tyłu po lewej u dołu) to odwróć się wsiadaj w merca, i ciesz się że masz samochód, którym do domu dojedziesz. Cats fault, zawias zepsuty, nie stać Cie na kopułkę, to nie masz siana na zawias Cats, i na wymiany skrzyń. Czytaj jak masz znawców pod ręką, teraz bym 4.0 nie kupił, tylko 4.2 stype R jeśli nie to 3.0 albo 4.2 czyli V6 albo V8 mnie osobiście nie interesują inne silniki niż V8, dlatego nie wiedząc o co chodzi, kupiłem 4.0 i wymieniam sobie skrzynie. Jaguar ze skrzynią 5r55n zapewnia mi stały kontakt i dobre znajomości z Giermkiem z Szamotuł, dzięki nie mu to działa.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2016, 14:12:52 pm »
4.0 bez nikasilu, silnik dzaiła, nie powiem że źle, jest pewny i niezawodny. 280kkm bez zająknięcia, z tym że rozrząd z plastiku jest już dawno w koszu. Skrzynia to jest taki szajs, że nie warto się nawet zastanawiać, jeśli masz tam fordowską (znaczek odlany na obudowie, z tyłu po lewej u dołu) to odwróć się wsiadaj w merca, i ciesz się że masz samochód, którym do domu dojedziesz. Cats fault, zawias zepsuty, nie stać Cie na kopułkę, to nie masz siana na zawias Cats, i na wymiany skrzyń. Czytaj jak masz znawców pod ręką, teraz bym 4.0 nie kupił, tylko 4.2 stype R jeśli nie to 3.0 albo 4.2 czyli V6 albo V8 mnie osobiście nie interesują inne silniki niż V8, dlatego nie wiedząc o co chodzi, kupiłem 4.0 i wymieniam sobie skrzynie. Jaguar ze skrzynią 5r55n zapewnia mi stały kontakt i dobre znajomości z Giermkiem z Szamotuł, dzięki nie mu to działa.
Kolego Jedrzej a mógłbyś mi powiedzieć jakie dokładnie miały choroby te skrzynki które wymieniłes???
:)

s-type 4.0 2000r

Offline mihalczyk

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 09, 2016, 14:36:52 pm »
Koledzy, bardzo dziękuje za pomoc, temat do zamknięcia jeżeli tak to wyglada, podziękowałem za wymianę, teraz zaczynam szukać 4.2 na wymianę ;) ochłonołem podeszłem do tematu na chłodno, potrzebuje auto pewne. Chyba dużo szukania przedemna, bo teraz juz wogole sie w tym zgubiłem :) jakby był ktoś na Śląsku chętny na pomoc przy zakupie niech powie gdzie sie odezwać. :)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 09, 2016, 14:48:28 pm »
Pytam bo mam problem ze swoją a że kociak jest mi najwyraźniej przeznaczony a że z powodu tymczasowego braku funduszy nie mógłbym tak sobie 3razy skrzynki zmieniać, to dlatego zacząłem szukać i szukać jakby to naprawić i się okazuje że te skrzynki nie są takie złe. Bo jedynym głównym problemem tych skrzyń są sprężynki (valve springs) w płycie sterującej które z biegiem lat najzwyczajniej w świecie się odkształcają lub nawet potrafią się złamać co z kolei doprowadza do spadku ciśnienia albo wzrostu kanaliki w płycie są wtedy źle dotknięte albo niewystarczająco otwarte co z kolei doprowadza do złej pracy skrzyni oraz zacinanie się elektrozawrow (solenoid pack). A to da się tanio samemu naprawić o ile skrzynia nie jest zjarana a sama skrzynia takie moje zdanie jest fajna jak i to że ma np zaslepke na kielichu przez którą można spuścić olej z konwertera
:)

s-type 4.0 2000r

Offline mihalczyk

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 09, 2016, 15:39:21 pm »
Szwagier myśle, że to nie jest TYLKO

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 09, 2016, 15:51:38 pm »
Myślę że w większości Tylko ale sam się przekonam niedługo
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 09, 2016, 20:02:21 pm »
No głównie pada sterowanie czyli płyta z zaworami - to fakt. Mechanicznie nie jest taka straszna. Natomiast czy regeneracja płyty w kwocie 1500 zł to tanio to bym polemizowal
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 09, 2016, 20:51:03 pm »
No głównie pada sterowanie czyli płyta z zaworami - to fakt. Mechanicznie nie jest taka straszna. Natomiast czy regeneracja płyty w kwocie 1500 zł to tanio to bym polemizowal
To i tak niska cenę podales w moim przypadku jakbym chciał regenerowana płytę oraz elektrozawory to koszt w Polsce ok 2500-3000 pln za te dwie rzeczy ale na szczęście to Forda skrzynia i w USA za to samo z przesylka wyjdzie ok800pln ale poszedłem jeszcze dalej można samemu zregenerować płytę i mieć pewność że zrobi kolejne 150-200tys km czekam na odpowiedź z USA i zdobede same sprężynki zrobione nową technologią lepsze od oryginału Z elektrozaworami ufam że jest ok że nie spalone ścieżki i wystarczy wyczyścić cały zabieg jest banalnie prosty wystarczy kanał klucz dynamometryczny glebokosciomiesz benzyna apteczna trochę odwagi powiem tak jak ktoś umie trzymać klucz w ręku jak dziecko lepić babki z piasku to da radę
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 09, 2016, 23:56:35 pm »
Moja pierwsza zdechła, były objawy że nie zawsze wpinała D, czasem przy ostrym kick-down wbijała na luz, aż któregoś razu po zatrzymaniu na światłach zostałem na środku, zwlokłem na bok wrak i laweta. Zmieniała biegi komputer nie wykazał żadnego problemu, ale nie ciągnęła. Padła diagnoza że konwerter skoro to tak pięknie się zmienia, wcześniej drygało coś, brzęczało, trzepało. Po regeneracji konwertera dalej to samo, irytacja, tel do wąskiego, prikaz do Szamotuł, tel do Giermka, nowa skrzynia. Po wymianie od razu był problem, więc zdechła szybko, reklamacja, trzecia odrazu przysłana, przez majówkę czekałem na montaż długo, i teraz bangla jak nówka. Druga nie zmieniała na dwójkę, tryb awaryjny, czasem zmieniała, częściej nie, ruszała powolnie, aż zaczęła śmierdzieć, zaniechałem dalszego mordowania, zjechałem na parking i kolejna laweta...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2016, 00:09:21 am wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 10, 2016, 00:27:41 am »

A kolego mogę zapytać gdzie robili Ci ten konwerter? Nie chcę się wymadrzac ale trochę nie potrzebnie na siłę probowales na tym D opóźniony start sprężynka to forward złamana albo poprostu zmęczenie materiału spadek ciśnienia nie dociska kosza z tarczami i skrzynia się ślizga palą w się te tarczki wręcz przy wymianie olej ze skrzyni strasznie śmierdzi

Słuchajcie koledzy bardzo dużo jest w necie na temat tej przeklętej przez Was skrzyni 5r55n informacji włącznie z filmikami opisanymi objawami jak co i jak naprawić to naprawdę prosta skrzynia nie musicie się jej bać a kocur 4.0 nie zasłużył na te ciągłe psioczenie na ten model w Stanach te części są za naprawdę śmieszne pieniądze bo cały nowy środek czyli tarcze itp itd to co się zużywa razem z uszczelkami można mieć za 400-500$ gdzie w Polsce same uszczelki to 500-600pln (nie mówię o sterowaniu)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2016, 00:51:28 am wysłana przez Choina »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 10, 2016, 16:04:35 pm »
Ja też nie rozumiem czemu jadą tak po 4.0 1999. 50 tys już za mną z tym silnikiem i można powiedzieć że bez problemu zrobiłem cewki i rozrząd i śmiga jak dziki. Jak się kupuje szajs żeby było tanio to potem tak jest. Tak samo jak wszyscy narzekają na MB W220 że lipa a u nas w domu 6 lat i jedyne co padło to amor jeden i sprężarka klimy.
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S typ czy to anglik
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 10, 2016, 16:29:31 pm »
Ja też nie rozumiem czemu jadą tak po 4.0 1999. 50 tys już za mną z tym silnikiem i można powiedzieć że bez problemu zrobiłem cewki i rozrząd i śmiga jak dziki. Jak się kupuje szajs żeby było tanio to potem tak jest. Tak samo jak wszyscy narzekają na MB W220 że lipa a u nas w domu 6 lat i jedyne co padło to amor jeden i sprężarka klimy.
Stary już Cię lubię  :-super
:)

s-type 4.0 2000r