Autor Wątek: Problem z silnikiem V6 3.0  (Przeczytany 3290 razy)

no_fucking_way

  • Gość
Problem z silnikiem V6 3.0
« dnia: Czerwiec 18, 2016, 17:38:40 pm »
Witam wszystkich,
Mam ogromny problem a po przeszukaniu forum nie widziałem żeby kogokolwiek spotkało coś podobnego.
Otóż to jechałem swoim kotkiem i nagle szarpnął 2 razy po czym zaczęło stukać w silniku i pojawił się odgłos taki jakby coś się ewidentnie zacierało. Zatrzymałem się, silnik zgasł, odpaliłem dodałem gazu odgłos zacierania po jakimś czasie ucichł ale pojawiły się większe stuki (już się chyba zatarło). Uzbrojony w cierpliwość techniczną (może samo się naprawi) postanowiłem się przejechać, po czym zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju - od razu zgasiłem silnik. Stwierdziłem też spadek mocy Jaga. Odkręciłem korek oleju i ukazał się dym i smród spalonego oleju, temperatura płynu chłodniczego się nie podniosła, płyn chłodniczy nie bąbelkuje, olej w silniku oczywiście jest (wymieniony 600km wcześniej). Interfejs chiński pokazuje 3 błędy P0171 P1388 P1383.
Analizuje wszystkie fakty i nic mi nie przychodzi do głowy.
Będę wdzięczny za porady i z góry dzięki !
 :-K

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2016, 07:07:02 am »
No kolego, na pierwszy rzut oka wygląda to na obrócenie się panewki na wale. I raczej stawiam na to w 100%. Dobrze,że nie urwalo ci korbowodu. Nie odpalaj i nie kombinuj. Dawaj do mechanika.  :- pojecia
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2016, 15:56:28 pm »
To nie panewka raczej...bo patrząc na błędy to rozrząd się posypal. Aczkolwiek mogło się coś zatrzeć w ukladzie korbowo-tlokowym co doprowadzilo do uszkodzeń wewnatrz co z kolei przełożyło sie na pracę silnika i co z kolei przełożyło sie na te bledy.

Także opcje dwie, z czego ta z zatarciem mogla wywiązać sie z tego,  że coś dostało sie do silnika podczas wymiany oleju lub ciulowy olej lub po prostu zmęczenie materiału
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

no_fucking_way

  • Gość
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2016, 16:05:30 pm »
no właśnie nie jestem do końca przekonany czy tych błędów nie było już wcześniej bo nie sprawdzałem, a jeden z nich, z tego co wyczytałem na forum, jest związany z lewym powietrzem, które na 100% było. Na panewkę też mi to nie wygląda. Pierw mi się wydawało, że któreś z kół pasowych się zaciera no ale w takim wypadku czemu olej się grzeje i tak stuka. Pompa olejowa jest w misce i napędzana jest z rozrządu tak ? Olej wlany castrol magnatec 5w40 na którym wcześniej przejeździłem 20 tyś.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2016, 17:00:29 pm »
Ale od ciśnienia lampka Ci sie zaswiecila więc jest coś ewidentnie przytarte i gubi w tym miejscu cisnienie. Grzeje sie bo być może przytarty w kilku miejscach i tam ma naprawde ciężko stąd smród spalonej oliwy. Olej też za dobry nie lałeś niestety
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2016, 17:19:35 pm »
Chcesz wiedzieć co sie stało rozbierz silnik lub zrób zdjęcie rentgenowskie lub zadzwoń do wróżki
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

no_fucking_way

  • Gość
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2016, 17:50:11 pm »
Nie wiem skąd przeświadczenie, że castrole są kiepskie. Na aparacie czterokulowym u mnie na uczelni nie przebił tylko Lotosa pod względem smarności.
Mam jakiś punkt zaczepienia i jutro zacznę od zdjęcia miski olejowej i coś się może wyjaśni, aczkolwiek wyczuwam duże koszty.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2016, 17:55:33 pm »
A pozostalymi olejami co było? Mobil Super, Shell Helix, wspomniany lotos i pewnie BP/GM. Też badalem oleje na uczelni i wiem ze do testów zawsze kupuje sie najtańsze i porównuje jak dana lepkość lub baza ma sie do innej lub porównuje sie kilka olejów w danej lepkości ale jak wspomnialem sa ta zazwyczaj najtańsze sikacze typu 20-25 zł/litr
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

no_fucking_way

  • Gość
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2016, 18:21:15 pm »
Wszystkie z badanych trzymały parametry katalogowe. Nie pamiętam dokładnie jakie były oleje ale pamiętam, że najgorzej wypadł olej GM. Nie podważam, że są lepsze oleje ale nie uważam też, że castrol to kiepski olej. Podobna liga co większość w sklepach.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2016, 18:27:48 pm »
No właśnie co większość czyli mobil super (nie mylić z mobil 1 bo to wysoka półka) czy właśnie shell, bp, gm, Valvoline serii maxlife/durablend (najlepsze z tej grupy). Castrol tylko z EDGE'm trzyma jako taki poziom. Magnateci to szambo dla silnika niestety.

Badalem magnateca i maxlife. Do 7-8 tys km jakoś się trzymają a później padaka, nagle spadają wartości na łeb. Total już jest lepszy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2016, 23:24:33 pm »
Znów oleje????????????????????????? ratunku!!!
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2016, 07:11:04 am »
Nieee, tylko rozdupcony silnik. Także Jędrek spokojnie, zalej se ziółek :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2016, 10:22:13 am »
Babcia mówiła że ziółka się jara :)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z silnikiem V6 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2016, 10:37:38 am »
Masz cool babcię.  :-bry
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie