Autor Wątek: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?  (Przeczytany 16413 razy)

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 07, 2016, 21:53:51 pm »
Tak czy siak ja i kolega bodi mamy BRC. U mnie nie powiem, przy montażu zrobili profesjonalnie przelew ze specjalną toczoną zwężką/ dyszą. Samochód latał poprawnie 60 tys km. Zero świecącego check engine, żadnych problemów z ciśnieniem itp. Wszystko ładnie i w porządku. Teraz dopiero zaczęło BRC przerywać przy ostrym bucie (3-4 tyś obr) na ułamek sekundy, do tego dochodzi szarpnięcie przy przełączaniu benzyna/gaz. Ja obstawiam, że to reduktor po takim przebiegu wymaga regeneracji już jakiś wtrysk niedomaga. Przekonam się w sobotę, jak wspominałem jadę na Śląsk do magików od gazu z hamownią.  No i jak pisałem komprecha u mnie po 4 latach na wszystkich cylindrach równo 8,5 bar, zamiast 10 jakie powinno być. Moim zdaniem to nie BRC a ogólnie LPG, które szkodzi zaworom w tych silnikach. Specjalistą nie jestem, ale może gdyby była hydrauliczna samoregulacja luzu zaworowego, to by nie było spadku mocy po kilkudziesięciu tyś km na gazie.

A żeby pomóc koledze bodiemu: nie zna nikt żadnego magika od gazu, który by mu zrobił przelew. Ja swoich w Krakowie mogę polecić, ale to chyba za daleko. Przelew zrobili mi dobrze. Poza tym już nie jedndego X-typa zagazowali. Tylko nie mają hamowni 4x4 żeby regulacje zrobić. Koledze (patrząc na lokalizację w opisie profilu) to by się chyba ktoś przydał na ścianie wschodniej. Czasem warto podjechać nawet te 100 km żeby mieć dobrze instalkę założoną.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:03:55 pm »
Ja mam Stag 300-6 z emulatorem Agisa. Od 20 tys km zero problemów. Chłopaki ustawienie emulatora wraz z ustawieniem LPG po korektach ogarneli w czasie 2 godzin. Od czasu do czasu sprawdzam mapy oraz korekty i wszystko jest książkowo. Nigdy nie wywalilo mi błędów od PWM czy ciśnienia paliwa.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:09:50 pm »
Driv3rrrr, a osiągi po kilkudziesięciu tyś km na Stagu takie same jak przed istalacją LPG? Mocy wiadomo, że pewnie nie sprawdzałeś, ale pytam o kompresję lub pomiary przyspieszenia 0-100?
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Math

  • Gość
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:15:08 pm »
Bodi, tak jak rozmawialiśmy 2 tyg. temu, moją instalację robiłem w LPGtechu w Białymstoku i wszystko działa  w porządku. Wprawdzie mam ją bardzo krótko (1 rok, ok. 10k km) i nie mam przelewu, ale działa bez problemów. Jak na razie to mogę tylko ich polecić.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:17:40 pm »
Na lpg zapierdziela chyba nawet lepiej niż na pb, bo jak wiemy lpg ma wyższą liczbę oktanowa co przy idealnym wręcz ustawieniu daje osiagi takie same bądź lepsze. Zła kompresja wiąże się tylko i wyłącznie ze złym ustawieniem LPG co przekłada się na nie poprawne spalanie co znowu skutkuje "rozjezdzaniem" się luzów zaworowych.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Math

  • Gość
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:41:54 pm »
Cytuj
wartość opałowa np. gazu LPG, którego liczba oktanowa wynosi 110 oktanów (w praktyce, przeważnie powyżej 100), jest równa ok. 3660 kJ/m³. Dla benzyny 95-oktanowej wartość opałowa wynosi 3860 kJ/m³. Wniosek nasuwa się sam – pomimo większej liczby oktanowej spalenie benzyny dostarczy więcej ciepła, a tym samym mocy w silniku.

Źródło: http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

Nie znam się, ostatnio o tym słyszałem ,więc podrzucam link :)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:43:56 pm »
Math, ubiegłeś mnie :-D Ileż razy ja to już słyszałem :-)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:53:02 pm »
Łooo...coś czuję, że będzie typowy fight LPG vs antyLPG. Widywany przeze mnie już na forum, ale pierwszy raz w moim wątku  :-clap
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:57:11 pm »
Jeśli chodzi o mnie, to ja jestem zwolennikiem LPG :-)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 07, 2016, 22:57:24 pm »
Bodi, tak jak rozmawialiśmy 2 tyg. temu, moją instalację robiłem w LPGtechu w Białymstoku i wszystko działa  w porządku. Wprawdzie mam ją bardzo krótko (1 rok, ok. 10k km) i nie mam przelewu, ale działa bez problemów. Jak na razie to mogę tylko ich polecić.


Ja już próbowałem znaleźć kogoś do zrobienia przelewu wcześniej, ale na magiczne słowo BRC wszyscy jak jeden mąż odpowiadają - "nie robię BRC"

Na ile to jest problematyczne niech pokaże następujący przypadek. Nie chciał się tego podjąć oficjalny serwisant na woj. podlaskie BRC (Jurand s.c. ul. Składowa 11, Białystok), a pytałem się regenerując tam kilka miesięcy temu reduktor i wymieniając filtry.

Uwierz mi Math, że nie jest to wcale takie łatwe.
Obecnego gaziarza wyszukałem za pośrednictwem kolegi filar12 z naszego forum. Nawet proponowałem filarowi, że pojadę do Łodzi aby tylko się zgodził mi sam zrobić ten przelew...
On mnie skontaktował z przedstawicielem Agisa, a tamten dał mi namiar na gostka z Białego i początkowo się umówiłem na termin, ale po kilku dniach się gość wycofał i dał mi namiar na tego z Łomży. I tak trafiłem...
Gdyby to było proste, to dawno bym już miał ten przelew.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:00:59 pm »
Wrócę jeszcze do poprzednio poruszonej kwestii - Driv3rrrr, masz emulator agisa, to co za problem założyć taki emulator przy instalacji BRC? Bo tak odbieram Twój post, jakoby BRC nie współpracował z emulatorem - przecież wcale nie musi.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:04:48 pm »
Cytuj
Jeśli chodzi o mnie, to ja jestem zwolennikiem LPG :-)
voitec ja też zawsze byłem zwolennikiem, ale po 4 latach powoli zmieniam zdanie. Oczywiście tylko w przypadku tego silnika. Zauważ że nikt kto jeździ jak Bóg przykazał na benzynce nie piszetu postów typu "przerywanie", "spadek mocy", "nierówna praca silnika" itp..

Cytuj
pytałem się regenerując tam kilka miesięcy temu reduktor i wymieniając filtry.

bodi, a jakie były objawy zajechanego reduktora w BRC? Ile na nim km zrobiłeś? Pytam bo może i u mnie pada.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Math

  • Gość
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:08:29 pm »
Bodi, z tego co już mi mówiłeś to zauważyłem, że tułasz się z tym gazem sporo... Ale nie miałem pojęcia, że jest tak ciężko ze znalezieniem mechanika, który by się zajął BRC.
W każdym razie, życzę pomyślnego jak najszybszego rozwiązania sprawy :)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:17:29 pm »
Voitec teoretycznie zobacz żaden bo nie ma powiązania jako takiego emulator a firma produkujaca graty LPG. Tylko widzisz...ciekawe czemu nie bardzo sie chca gazownicy podejmować ogarnąć emu orzy brc.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Czy padnięte cewki w V6 zawsze wywalają błędy?
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 07, 2016, 23:45:03 pm »
Datos

U mnie decyzja o regeneracji reduktora była podjęta w związku z przebiegiem 70k km na gazie i od razu chciałem sprawdzić szczelność, bo czasami mi waliło gazem jak diabli, a czasami nie. Jeżeli chodzi o reduktory Genius Max (notabene bardzo dobre) czy jak to się nazywa (nie chce mi sie teraz tego sprawdzać, ale chyba się nie mylę) stosowane w w instalkach Plug&Drive, to zdarza się, że utleniają się im bebechy ze względu na to iż są wykonane z aluminium lub jakiegoś aluminiowego stopu i to robi nieszczelności i ogólnie mogą być z tym kłopoty. Na całe szczęście u mnie nie wyżarło reduktora. A w zamierzeniu miałem też zamiar spytać się o przeróbkę instalacji tak, aby wyłączyć kasownik błędów na LPG, bo generalnie nie miałem wglądu w to czy mi coś złego się nie dzieje z autem - a działo się trochę, bo od czasu do czasu na krótko mi wchodził w tryb awaryjny. Czyli nie miałem jako takich objawów zatkanego reduktora, ale trzeba to było zrobić w ramach interwału serwisowego (i tak go przekroczyłem znacznie) i jeszcze te inne powody mnie skłoniły...
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black