Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

wymiana podsufitki w szyberdachu

(1/3) > >>

leso:
wymieniałem podsufitkę w xj40 inisgnia udało się dobrze oczywiście problem z wyjęciem jedynie  przez prawe przednie drzwi teraz chcę wymienić w xj40 1990 z szybrem na którym to również jest materiał chyba muszę odkręcić całe mocowanie szyberdachu czy Ktoś to robił pozdrawiam

optre:
Może sie przyda, mi pomogło.

truten23:
Już trochę kotlet. Ale może się przyda.  :-gwizd Zapewne konstrukcja szybera w xj40 jest taka sama jak w x300.
Żeby wymienić materiał w szyberdachu pasuje mieć wyjętą podsufitkę.

Potem:
Podnosisz szyber. Bierzesz to wykończenie z materiałem i pociągasz w tył równolegle do szyberdachu. I to uwaga, wyjdzie tylko kawałek bo wyskoczy z takich blokad. Ale w tylnych rogach tej płyty masz takie sprężynki. Trzeba je przycisnąć do tej płyty i dopiero wtedy będzie można tą płytę wysunąć przez uchylony szyber na dach.
Przyda się do tego 2 osoba, ale da radę zrobić to w pojedynkę.

Teraz została ta mniejsza płyta. Ona zamocowana jest na takich plastikowych ślizgach. Ślizgi mocowane są do szyberdachy przez takie dźwigienki z kołeczkiem. Trzeba te dźwigienki rozchylić żeby uwolnić ślizg.
Będziecie wiedzieć o co chodzi.
Przesuwamy płytę na tył. Na końcu prowadnic szyberdachu są gumowe zaślepki. Usuwamy je i pamiętamy żeby nie zepsuć, bo one zapobiegają wyciekom wody. Oprócz tego jest tam jeszcze taka gąbka która utrudnia wysunięcie całej płyty z ślizgami.
Więc zrobiłem tak:
I tak, ta mała płyta mocowana jest do ślizgów przez takie metalowe klipsy po 1 na ślizg. Wypinamy klipsy, podnosimy płytę od strony tyłu auta (jest ciasno), delikatnie pociągamy w tył i powinna wyjść.

Montujemy wszystko zwracając uwagę żeby ta płyta ładnie wskoczyła w mocowania na ślizgach. Zwracajcie uwagę gdzie jest jej tył a gdzie przód. Nie zapomnijcie o tych metalowych klipsach i gumowych zaślepkach.  ;)
Przesuwacie płytę do przodu, zahaczacie dźwigienki do ślizgów.
Przez podniesiony szyber wsuwacie główną płytę dociskając ją trochę do płaszczyzny szyberdachu. trzeba pchnąć ją w kierunku przodu auta, żeby "zaskoczyła". Na początku może być ciężko trafić na oba bolczyki takimi zatrzaskami.

Ogólnie całość jest łatwiejsza niż się wydaje po opisie.  8)

KRISS:

--- Cytat: truten23 w Lipiec 29, 2016, 16:43:11 pm ---Już trochę kotlet. Ale może się przyda.  :-gwizd Zapewne konstrukcja szybera w xj40 jest taka sama jak w x300.

--- Koniec cytatu ---
No nie, akurat konstrukcja szyberdachu w xj40 jest całkowicie inna niż w x300/x308 i tak jak napisałeś nie da się wyciągnąć sufitu z szyberdachu.

truten23:
No to nie potrzebnie się opisałem  :-wstyd

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej