Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

wymiana podsufitki w szyberdachu

<< < (2/3) > >>

Gonzalles:
Potrzebnie, bo naświetliłeś mi ,jaki błąd popełniłem i uszkodziłem metalowe końcówki cięgien.
Wstawiałem główną płytę szyberdachu nie od strony wysuniętego szyberdachu, tylko wsuwając od wewnątrz auta na szynach.
Zaskoczyło przednie zabezpieczenie na sprężynę i włączyłem szyberdach i tylko dwa dżwięki pękających końcówek :-thumpdownMam nie lada problem z dokupieniem części lub całego sunroofa fuck

truten23:
chyba kompletny szyber musisz, W częściach raczej nikt nie sprzeda. No chyba że upatrzysz gdzieś na szrocie jakiegoś kota?

Gonzalles:
Na szrotach, wydaje mi się, że nie ma szans.
Najgorsze, że stoję z robotą :-thumpdown
Jest jeszcze jedno wyjście, nie używać szyberdachu i zabezpieczyć antykorozyjnie i przeciw przeciekaniu, ale to ostateczna ostateczność :-gwizd

Gonzalles:

 Kolego truten23 może w tym temacie pomożesz....
Po demontażu szyberdachu/dolne poszycia demontowałem wewnątrz auta/ i ponownym składaniu w odwrotnej kolejności, usłyszałem tylko metaliczne pęknięcia obydwu końcówek cięgien :-thumpdown Końcówka to metalowy element sterujący wysuwem daszku do góry/wewnętrzna strona/, jak i zaczepieniem i wysuwem do tyłu/zewnętrzna strona/.Wiem powinienem montować dolny panel tapicerowany do daszka od strony zewnętrznej/ przy otwartym daszku wsuwam do środka od góry/.Nigdy sam bym na to nie wpadł, to przeczy logice :-gwizd
Ze względu na problem z dostępnością części, wpadłem na pomysł, aby zrobić to inaczej.
Nie zależy mi na pełnej funkcjonalności szyberdachu/wysuwu do tyłu/, mógłbym wykorzystać tylko funkcję, która mi /jeśli już/ najbardziej się przyda, mianowicie podnoszenie daszku. Muszę dodać, że mam uszkodzone/ pęknięte/ końcówki cięgien od stron zewnętrznych, odpowiedzialne za wysuwanie daszka do tyłu.
Zamierzam zablokować na szynach z lewej i prawej strony wysuw końcówek ku tyłowi na pewnym etapie.Mam nadzieję, że sprzegło/element amortyzujący/ pozwoli na krótki zakres pracy/pewnie 3-4cm/.Jeśli dobrze myślę, to włączając przycisk do przodu, daszek wychyli się do góry, natomiast wciskając do tyłu, zamknie się/wymagane idealne miejsce blokady/.
Co o tym sądzisz? Ma to rację powodzenia?

truten23:
Wiesz, już nie pamiętam jak te ramiona dokładnie wyglądały, ale to powinno się udać. Trzeba tylko przymocować jakoś trzpienie szberdachu do tych ramion żeby to miało jakąś swobodę ruchu.
Podrzuć jakieś zdjęcie jak to teraz wygląda po uszkodzeniu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej