Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Nie pali na jednym
jarek-jerryjag:
jak zawsze pisze podstawa sprawdzenia nie chodzącego dobrze silnika :
iskra (mozna uzyc srubokret)
paliwo cisnienie ( jesli chcesz zbudowac swoj miernik podaj model i rok w 90% bardzo latwy do zbudowania)
kompresja silnika (poszczegolnych cylindrow. potem sprawdzenie gubienia cisnienia oraz sprawdzenie balansu iskry)
przy Jaguarach z wtryskiwaczami warto posiadac diodowa lampke
http://www.amazon.com/OTC-7188-Bosch-Noid-Light/dp/B000P72CMW mozn dostac na Ebay za $2.99
warto tez posiadac miernik cyfrowy czytający V prad staly i prad zmienny oraz czytajacy omy.
i miec 2 prawe a dla leworęcznych 2 lewe ręce oraz ....
adams:
Witam!
U mnie w zasadzie wszystkie te elementy dzialaja.
Chetnie zrobilbym ten czujnik cisnienia paliwa
Diode tez kupie do sprawdzania sygnalu na wtryskach
Miernik mam ale nie bardzo umnie nim sie poslugiwac
Balans iskry, co to jest?
Moj model to Dailmler Doublesix 1989
pozdr adams
jarek-jerryjag:
najłatwiej zrobić miernik używajac stary przewód paliwowy z V12 (jak na zdjęciu ) dziala rowniez w xj40. w 12 do wszystkich ktore maja wtryskiwacze na węzach czyli do 1992.(ale po 1982)
co do balansu iskry potrzeba specjalny oscyloskop ktory po podlaczeniu do auta podczas uruchomionego silnika wylacza pojedynczo iskrę na każdym cylindrze i kalkuluje silnik na podstawie spadku obrotów podczas wylaczania iskry.
reperując auto trzeba robic (diagnozować)rzeczy najprościej (iskra paliwo ,wtrysk ekektryka ,kompresja sucha ,mokra (przy kompresji wymiana swiec na nowe) sprawdzenie kopulki rozdzielacza( naoliwienie oski pod palcem) itd.
adams:
Witam!
W tygodniu zmierze kompresje! Dzeki za obszerne info.
pozd adams
Nawigacja
Idź do wersji pełnej