Autor Wątek: Problem ze stanem oleju.  (Przeczytany 5212 razy)

Bunieknhh

  • Gość
Problem ze stanem oleju.
« dnia: Kwiecień 02, 2016, 16:49:27 pm »
Witam wszystkich auto to x-Type 3.0 mam problem ze stanem oleju ,w aucie po zalaniu nowego oleju i przejechaniu nie wielu kilometrów stan spada na miarce  rowno milimetr nad minimum i tego się już trzyma bez względu na ilość kolejnych przejechanych kilometrów po zrobieniu dolewki ok 0.5/0.6L pokazuje na miarce max ale po krótkiej trasie znowu jest na minimum  , nie zauważyłem żadnego kopcenia  przy deptaniu na zimnym czy ciepłym ,do odcinki itp najdziwniejsze jest to że trzyma już te minimum i dalej nie spada , dodam że zmieniałem niedawno silnik na używany( mechanik patrzył na panewki itp i stwierdził że dobry okaz trafiłem )  bo w poprzednim panewke obróciło. W starym motorze sytuacja była dokładnie taka sama też siedziało twardo troszkę nad minimum i ani milimetra niżej .(przez kolejne 2 tys kilometrów w celu sprawdzenia czy spadnie jeszcze niżej ) obecny olej to valvoline max life 10w40

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2016, 17:47:27 pm »
Na pewno masz gówniany olej w silniku, to jest tłuszcz który stosuję w beczce. Nie masz żadnego najmniejszego wycieku? Przy montażu mogli uszkodzić simmering na wale, albo go nie wymienić, co powoduje wyciek, mała plamka na postoju może być gejzerem w czasie jazdy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2016, 18:09:40 pm wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2016, 18:02:22 pm »
Sprawdź  wycieki
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Bunieknhh

  • Gość
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2016, 18:24:11 pm »
Na starym silniku robiłem simering za kołem pasowym mokra była tylko misa olejowa problem z olejem nie ustąpił , obecny silnik był myty przed montazem został wymieniony też przedni simering na zaś i nowa uszczelka do misy jeżdżę 2 tyg i z uporem maniaka kładę codziennie pod autem karton wszędzie sucho silnik też oglądałem od spodu i pod górna osłoną. olej nagle wcięło i stoi na minimum ... dalej nie bierze  jaki olej zalecacie ?bo mi wszyscy mówią żeby lać 10w40 wcześniej miałem mobila a teraz mam zalanego valvolina. Dodam też że przy demontażu starego motoru nie było wyciekow na simeringu od strony sprzęgła

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2016, 18:47:17 pm »
To drugi  taki jaguar jeden  jest w Łodzi  taki co ma milimetr przed minimum i ile by gość  oleju nie dodał to po kilkunastu kilometrach jest minimum i niby nie ucieka pod auto a z bagnetu znika. Jest tak już od paru lat i nic się innego nie dzieje
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2016, 19:00:57 pm »
Przecież nie paruje... nie ma szans. Jeżeli nie wycieka to spala, tylko jakim cudem zatrzymuje się na minimum. Podywagujmy. Jakie systemy kontroli poziomu są zastosowane z tym silniku. Renault ma bardzo precyzyjny, mercedes również z tego co mi wiadomo. Drugą formą pomiarów może być wewnętrzne ciśnienie które silnik mierzy żeby nie wydmuchało od środka uszczelek, jak jest wlane to błoto to elektronika mogła zdurnieć... i silnik jakoś unicestwia nadmiar wg niego, aż do stanu krytycznego, kiedy już dalej nie może. Tyle dywagacji, czas wymyślić przyczynę.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2016, 20:49:36 pm »
Przede wszystkim zmienić ten smietnikowy olej na 5W30 lub opcjonalnie 5W40. Umyć silnik od spodu, pojeździć 100km i obadac skad sie leje.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2016, 22:29:48 pm »
W tej esce w łodzi problem występuje od kilku lat wycieków nie ma na 100% gość wleje oleju na maxa robi ok 500 kilometrów sprawdzamy stan a tam minimum nie robimy nic jedziemy dalej tysiąc  dwa tysie  trzy tysie  nadal minimum i co co robić gdzie szukać
zalany motulem 5w30  a i jechałem za nim po dolaniu oleju raczej nie kopci
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2016, 22:49:05 pm »
silniki 3000 w S i X są takie same?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2016, 23:37:34 pm »
Teoretycznie tak, praktycznie nie do końca. Powiedzmy, że sama budowa bloku i głowic jest identyko. Osprzęt i dolot zaś inna piłka
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2016, 23:54:36 pm »
ok, więc czy jest jakaś elektronika która steruje otwieraniem odmy? może taki badziew tam gdzieś siedzi, dwa bliżniacze silniki i oba schodzą do identycznego poziomu, nie ma siły, musi być coś co ogranicza ten stan. Gdyby mechanizm powodował utratę, cieczy to by było do końca, aż by wypompowało wszystko. Musi być tam jakiś duperel który coś otwiera i zamyka. Nawet gdyby tłoczyło uszczelką pod głowicą, do cieczy chłodzącej, to by było zawsze do utraty oleju. Nikt nie rozkręcał 3.0 na części? Jeśli nie, to znaczy że to cholernie dobry silnik.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 03, 2016, 01:06:43 am »
iks i eska 3.0 ten sam słupek reszta tylko podobna, właściciel eski ma gdzieś szukanie przyczyny więc go nie cisnę a silnik pracuje ok przez ponad 70 tysięcy więc......................... nie podejrzewam odmy olejowej mało prawdopodobne fizycznie nie bardzo możliwe
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2016, 09:37:28 am »
No ok, mnie na przykład to po prostu irytuje, ciekawy jestem. Zawsze mnie wrrwia na forach problem który jest olany, niedopowiedziany.  Chciałbym mieć wrak takiego silnika i do tego dojść. Nie znając konstrukcji osprzętu nie dojdziemy. Skoro S ma to w poważaniu, trudno.  Kolega z X, po wymianie szlamu na olej póki ci jeszcze panewki nie obróciło w drugim silniku, opisz czy problem się utrzymał. Zrób co driv3rrrr napisał.

Jeżeli chyba nie odma, to nie znaczy nie.  Sądzę że temat umrze.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Bedek

  • Gość
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2016, 10:34:12 am »
Mój 2,5 ma to samo  jak go kupiłem miał ( na liczniku) 125 tyś teraz ma 203 - sytuacja podobna zaleje na max przy wymianie po 2 tys mam 2 mm nad minimum i tak już do wymiany - nie ubywa nie dolewam. Leję castrola 5w30.
Dodam że silnik chodzi idealnie żadnych wycieków ani zapoceń.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze stanem oleju.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2016, 10:50:33 am »
Nie obserwowałem u siebie dokładnie zjawiska ale powiem Wam, że wczoraj podumałem i że jest coś na rzeczy. U mnie np. bardzo szybko znika od MAX do połowy, a później praktycznie niezauważalny spadek. Z czego u mnie jest jeszcze minimalny wyciek na uszczelniaczu wału. Wydech czysty, także nie spala oleum.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8