Jezdzilem osobiscie XJ40 4.0 od chyba 2006 roku ( nie pamietam juz dokladnie ) ,wyjezdzajac z kraju zostawilem go pod opieke kolegi ktory ma sale weselna.
W moim padl mi silnik po spotkaniu miski olejowej z kraweznikiem ktora nie pekla ale uszkodzil sie smok ktory wykonany jest z bakielitu i silnik przestal ssac olej co skutkowalo zatarciem
ale udalo mi sie kupic za 600 pln silnik z XJ300 ktory pasuje bez zadnych przerobek zostawiajac kolektor dolotowy z XJ40 a wydechowy z XJ300.Ogolnie XJ40 cierpia na korozje tylnej klapy jak i chromow na zderzakach.Co do Lpg zapomnij o instalacji na mikserze bo zawsze gdy wlaczysz tryb sport w skrzyni ( tej opcji niema w skrzyni 3.2) i bedziesz chcial sie nacieszyc niezbyt wygorowana moca to licz sie ze strzalem w dolot i wymianie obudowy filtra powietrza.Przerabialem na sobie naprawe Blower Motorow ktorych masz po sztuce na kazda strone.Wielkim mankamentem o ktorym wiele osob dowiaduje sie bardzo pozno to zapychajacy sie odplyw z podszybia i wtedy woda leje sie do kabiny i korozja od srodka gotowa a jesli ktos ma malo szczescia to jeszcze wymiana sterownika od skrzyni czasem silnika po ktorych w wielkie deszcze woda wrecz plynie.
Nie martw sie nivo zawieszeniem - do latwy sposob przerobienia na standardowe zawieszenie.
UNIKAJ JAK OGNIA wszelkiej masci niby super poliretanowych elementow zawieszenia jak i " oryginalnych" tulei zawieszenia gdyz wszystkie oryginaly Sa ZAWSZE OPAKOWANE W ORYGINALNE OPAKOWANIE Z LOGO JAGUARA a cala reszta bedzie znow do wymiany szybciej niz sie zorientujesz.
XJ40 Lubi sobie plywac po drodze ale to z racji konstrukcji zawieszenia i ukladu kierowniczego ktory potrafi gubic plyn do wspomagania przez maglownice ktora stosunkowo tanim kosztem mozna oddac do uszczelnienia.
Co do skrzyni Biegow siedzi w nim niemiecki ZF 4HP24 jesli chodzi o 4.0 ,w 3.2 mamy skrzynie 4HP22-obie sa bezawaryjne i dosc mocno odporne na brak umiejetnej jazdy automatem
W tylnym Moscie potrafi sie uszkodzic specjalna tuleja znajdujaca sie pod pulosiami z lewej i prawej strony ale ja sie osobiscie z tym nie bawilem tylko przelozylem calutki tylny most z zawieszeniem od drugiej czterdziestki anglika ktorego kupilem sobie na czesci.
Uklad wydechowy jest super wyciszony jak i wnetrze auta chyba ze pozbedziesz sie tylnych tlumikow w ktorych miejsce mozesz montowac rury przelotowe lub strumienice wydechu to wtedy nadasz mu bardziej rasowy dzwiek ale to bedzie tak samo wygladalo gdybys do garniaka ubral trampki...
osobiscie teraz jezdze x308 ale chcialbym moc kiedys sobie pozwolic na malenka zmiane w zasiasc za kierownica Astona ale to raczej odlegla sprawa