Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale

<< < (2/3) > >>

Ojciec:
Czyli rozumiem że w koszu sprzęgłowym nie ma żadnego korka spustowego?
Wczoraj jak rozmawiałem z moim mechanikiem to powiedział że kiedyś w jakimś aucie jak zmienił olej w automacie to w koszu sprzęgłowym była śrubka i po jej odkręceniu cały olej wyleciał. Później kosz sprzęgłowy samoczynnie się napełnił przy zalewaniu skrzyni.
Ów mechanik prosił aby dopytał jak to jest w jaguarze  w skrzyni 4HP24 (tak co by nie było trzeba no nowo ameryki odkrywać przy wymianie)

Zatoichi:
W mercedesie W124 (podejrzewam, że w kilku innych starych modelach mercedesa również) jest śruba umożliwiająca spuszczenie oleju z konwertera. W ten sposób przy statycznej wymianie można spuścić większość oleju - ten znajdujący się w skrzyni i ten znajdujący się w konwerterze. W autach, w których nie ma możliwości spuszczenia oleju z konwertera wymianę całości oleju gwarantuje tylko tzw. wymiana dynamiczna - w uproszczeniu jest to "przepompowanie". Koszt wymiany dynamicznej - zazwyczaj powyżej 1 tys zł. Robią to warsztaty specjalizujące się w ASB.

katar83:
Teoretycznie i czytalem ze tak sporo ludzi robi, odkrecasz rury od chlodniczki oleju, kierujesz do jakiegos pojemnika i odpalasz auto, powinno wiekszosc oleju zostac wypompowane. Oczywiscie nie przesadzac z czasem pracy skrzyni bez oleju :) Dolewasz i powtarzasz az olej bedzie ladny rozowy.

Driv3rrrr:
Zasada jest taka - patrzymy ile producent zaleca oleju przy wymianie. Jeśli jest to np 8l to nie spuszczamy na raz tych 8l. Robimy sobie 2 tury - raz 4l spuszczamy i zalewamy. Później drugi raz spuszczamy 4l i zalewamy. I tak do momentu aż nam poleci świeży olej

Lipa:
Ma ktoś z was może wideo albo jakieś zdjęcia z przebiegu takiego zabiegu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej