Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale

<< < (3/3)

Jaguar XJ6:
Wymiana oleju w skrzyni jest bardzo prosta , żadne wideo nie jest potrzebne , jeśli ktoś potrafi użyć kluczy. Krótki opis w punktach dla początkujących :

1. Wchodzisz pod auto i szukasz misy olejowej skrzyni
2. Na misie jest płaska śruba typu ampul
3. Odkręcasz ją i czekasz aż zleci cały olej ( trzeba to robić na ciepłej skrzyni , czyli najlepiej po jakiejś krótkiej trasie)
4. Potem odkręcasz rurkę bagnety ( troszkę oleju w niej będzie , trzeba uważać , żeby się nim nie zalać )
5. Odkręcasz śruby dookoła misy i ściągasz ją
6. Czyścisz misę i magnesy które odpowiadają za wyłapywanie metalowego pyłu powstałego podczas naturalnego zużywania się skrzyni ( po magnesach dowiesz się w jakim stanie masz skrzynie i czy pracuje prawidłowo , jeśli są prawie czyste to OK , ale jeśli mają zamiast czarnego szlamu widoczne opiłki, to znaczy że skrzynia się powoli kończy )
7. Po wyczyszczeniu misy i magnesów , wymieniasz uszczelkę
8. Zabierasz się za filtr , trzyma się na 3 śrubach ( nie pamiętam , czy torx , czy ampul , ale sam zobaczysz)
9. Odkręcasz filtr uważając , żeby się zbytnio przy zdejmowaniu nie przechylił , bo inaczej zaleje cie olejem.
10. Do filtra masz dołączony o-ring , zakładasz go , a filtr mocujesz tak samo jak zdejmowałeś stary
11. Zakładasz miskę i przykręcasz ( nie dokręcasz śrub na chama , tylko z wyczuciem )
12. Przykręcasz rurkę  bagnetu
13. Zalewasz skrzynie odpowiednim olejem (na bagnecie masz napisane Dexron IID) na początek 4L
14. Odpalasz auto i wrzucasz wszystkie przełożenia , tak aby olej mógł dobrze rozejść się po skrzyni
15. Na włączonym silniku sprawdzasz stan ( na bagnecie jest podziałka zimno i ciepło , czyli poziom na zimnej i rozgrzanej skrzyni)
16. Jeśli poziom oleju jest nie wystarczający dolewasz , ale lepiej jednorazowo nie więcej niż 100ml , żeby nie przesadzić
17. Po rozgrzaniu skrzyni po jeździe sprawdzasz stan oleju i w razie potrzeby dolewasz ( generalnie przy wymianie wlewa się 4,3 L oleju , ale wszytko zależy od tego ile oleju zleci z konwertera, czasem może to być więcej , czasem mniej)



Tyle jeśli chodzi o zmianę oleju w skrzyni w XJ40.

jarek-jerryjag:
Jaguar xj6 masz racje  . Jednak  lepiej kupić  wyciągarkę  oleju  . to jest taka popma która robi podciśnienie i  wyciąga olej  ( zresztą  nowe auta  tylko to stosują bo już nie ma korków do spuszczania oleju ftyp i podobne). Olej w skrzyniach xj40 i starszych powinno sie wymieniać  co chyba 60 tyś mil - fabryka .
 Oczywiście  mówimy też o wymianie filtra .
 Problem ze jak  skrzynia  jak jest serwisowana to niby jest ok . Ja zacząłem zmieniać przez wyssanie oleju ze skrzyni rurką bagnetu. co 5 tys mil   czyli jak zmieniam olej w silniku to też  wysysam 3 litry oleju ze skrzyni  i tyle dolewam.
 Uważam ze to jest najlepsze dla starych skrzyń . Raz ze  trochę czyszczę olej  i nie mam problemu z uszczelnianiem  skrzyni nowa uszczelka itp. Olej dexrton jest tani  w porównaniu z nowszymi olejami . Zresztą nowsze oleje to masakra aby wymienić  a nawet sprawdzić ( pisze o skrzyniach zf po 1997 roku)
Gdy stare skrzynie  przestają działać to  wymiana oleju z filtrem nic nie da  a nawet pogorszy objawy.

Lipa:
Mega wielkie dzięki, właśnie takiej odp potrzebowałem. Jednakże zrobie jak napisał XJ6 ponieważ odsysarki nie mam, chociaż warsztat mam na podwórku. Teraz tylko chwila czasu wolnego i kwestia kupienia oleju oraz uszczelek i filtra.... dam znać jak wyglądało jak sie za to wezmę.:)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej