Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale

(1/3) > >>

Ojciec:
Niedługo będę wymieniał olej w skrzyni i w dyferencjale.
Domyślam się ze w obu miejscach jest śruba po odkryciu której spuszcze olej.
Czy jest tam też jakaś uszczelka? Chciałbym je też od razu wymienić.

Jaguar XJ6:
W skrzyni masz normalnie śrubę do spuszczenia oleju , potem odkręcasz te chwytaki co są dookoła misy ( uprzednio odkręcając rurkę od bagnetu oleju ) , i ściągasz ją razem z uszczelka ( pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu tych 2 magnesów przyczepionych do misy ) . Potem odkręcasz filtr ( uważaj , żeby go nie przechylić przy zdejmowaniu , bo trochę oleju w nim zawsze jest ) . Jeśli zakupisz filtr do skrzyni oryginalny , to powinieneś w komplecie otrzymać uszczelkę misy i O-ring do filtra  . Co do dyferencjały , to nigdy się nim nie interesowałem ( powinna tam być śruba spustowa na samym dole i w połowie wlewowa ) , dyfer duży nie jest , więc pewnie będzie widać jak na dłoni te śruby .

Ojciec:
Dzięki  za info. Jakoś to ogarnę.

Ojciec:
Mam jeszcze szybkie pytanie co do wymiany oleju w skrzyni. Z tego co wiem w skrzyni występuje coś takiego jak kosz sprzęgłowy / sprzęgło wiskotyczne. Jak z tego spuścić olej i później wlać nowy?

katar83:
Rozkrecajac cala skrzynie tylko. Generalnie spuszczasz co sie da, dolewasz dokladnie tyle ile spusciles, jezdzisz 500km i mozesz olej ponownie zmienic. W ten sposob powinienes wiekszosc oleju miec nowego, jak bardzo chcesz przy okolo piatym podejsciu powinienes miec 95% nowego oleju :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej