Autor Wątek: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy  (Przeczytany 5776 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« dnia: Styczeń 13, 2016, 21:00:16 pm »
Od zakupu Jaga męczyła mnie strasznie uciążliwa przypadłość mojego kota a mianowicie buczenie i wibracja w podłodze przy prędkościach ok 70-85km/h. Doprowadzało mnie to do szewskiej pasji a z racji tego, że niestety nie mam zaufania do okolicznych mechaników trochę trwała lokalizacja przyczyny tej irytacji. Dzisiaj na kanale u sąsiada po oględzinach organoleptycznych zapadła decyzja, że wyciągamy wał napędowy. Luz góra-dół na wyjściu ze skrzyni i luz poziomy na wałku wychodzącym ze skrzyni (słychać stukanie) - uszczelniacz już delikatnie puszcza olej.

Po wymontowaniu wału okazało się jeszcze, że podpora już kiepska, guma dosyć luźna i łożysko chrobocze więc trop chyba trafny. Jutro może uda mi się dostarczyć wał do firmy która regeneruje i wyważa wały natomiast ja zabieram się za odkręcanie tej tylej części skrzyni żeby zobaczyć czy łożysko do wymiany czy może już wybiło obudowę i dlatego jest luz. Czy ktoś z Was już może rozbierał ten element skrzyni - jakieś sugestie, rady ? Szukam jeszcze części i znalazłem uszczelniacz wyjściowy ale potrzebował będę pewnie też to łożysko na wału i uszczelkę od strony skrzyni - wiecie może gdzie to można szybko kupić w jednym miejscu ?

https://drive.google.com/file/d/0B6S1FJpT4KZPMDFEMVBTQWs0YWs/view?usp=sharing

Na pewno będę potrzebował elementy ze zdjęcia w linku - 074 i 305 plus pewnie łożysko 266.  Skrzynia 5R55N.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2016, 21:33:49 pm wysłana przez adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2016, 05:52:18 am »
Odpowiem sam sobie :) - może komuś przyda się ta informacja. Trop z wałem okazał się jak najbardziej trafny. Wymieniona podpora, krzyżak oraz waważanie i teraz kotek śmiga aż miło. Wreszcie można normalnie jeździć aż dziwnie nawet teraz bo wcześniej bez patrzenia na licznik słyszałem jak szybko jadę :P.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2016, 20:59:50 pm »
Mi się przyda, możesz podać wszystkie elementy, i skąd wziąłeś, łącznie z cenami? na priv/mail... mi tam też coś trzęsie się, najpierw zrobię to, jak nie to skrzynię.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2016, 21:34:24 pm »
Mi się przyda, możesz podać wszystkie elementy, i skąd wziąłeś, łącznie z cenami? na priv/mail... mi tam też coś trzęsie się, najpierw zrobię to, jak nie to skrzynię.

Jasne - poszło na PW.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2016, 21:19:44 pm »
Poproszę jak można
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2016, 21:42:06 pm »
Troszkę za wcześnie się ucieszyłem bo dzisiaj przejechałem się tak około 50km i o ile naprawa wału była konieczna i  pomogła na buczenie oraz wibracje powyżej 65km/h to teraz buczy i wibruje jak odpuszczę gaz ale tylko powyżej 70km/h jak dodam gazu jest ok. Poniżej tej prędkości nie ma żadnych objawów. Zdarzy się też że przy 70km/h pojawia się ta wibracja co porzednio ale tylko na chwilę ( czuć jakby na kierownicy to może okolice skrzyni ?) więc obawiam się że uszkodzone elementy wału uszkodziły albo łożysko w skrzyni albo w dyfrze. Śledztwa ciąg dalszy - jedno dziadostwo zniknęło to następne przyszło  :-tylko
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2016, 21:54:12 pm »
Masz efekty dźwiękowe, na wolnych obrotach, takie jak luźny katalizator? Drążyłem temat, czytałem i pytałem... no i poszło że konwerter. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni, ale jak to zrobić, i jakie wartości mają być, gdzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju, pozostało tajemnicą. Ale wiadomo jest że powoduję drgania na cały samochód. Ogólnie to słaby temat, umarł wtedy.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2016, 22:26:27 pm »
Masz efekty dźwiękowe, na wolnych obrotach, takie jak luźny katalizator?

Nie wszystko to dzieje się powyżej 70km/h - poniżej tej prędkości i na wolnych jest w porządku.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

neotyk

  • Gość
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2016, 21:08:36 pm »
może ktoś będzie wiedział posiadam Jaga 4,0 v8 2000r.
od momentu ruszenia gdzies od 30km/h zaczyna drżeć myslalem na poczatku ze drgania wywoluja kola po wymianie felg i opon na zimowe ciagle jest to odczuwalne nie wiem czemu coraz bardziej nie wiem co może być przyczyna.
Może ktoś pomoże :)
Pozdrawiam
Ślesicki Konstanty

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2016, 21:36:02 pm »
Ale drży auto czy bardziej kierownica czy to i to?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

neotyk

  • Gość
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2016, 21:40:11 pm »
właśnie po kierownicy aż tak nie czuć prawie wogóle raczej całe auto...

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2016, 21:55:46 pm »
wał napędowy, lub konwerter. To sa dwie przyczyny najczęściej podawane.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2016, 22:04:27 pm »
To tak jak Jedrzej napisał
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2016, 22:19:53 pm »
Napisałem bo tak mi mówiliście, ja na początku Jaguarozy miałem inne zdanie, że czeka mnie wielki wybuch. Jakoś nic nie wybuchło. Jaguaroza nie przeszła.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 27, 2016, 22:26:51 pm »
Ewentualnie poloska ktoras zgieta lub piasta przekoszona
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8