Autor Wątek: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/  (Przeczytany 8257 razy)

Bluenote70

  • Gość
3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« dnia: Listopad 29, 2015, 12:10:16 pm »
Hej, witam.

Wiedziałem, ze wybierając JAGA nie będzie łatwo, przerobiłem juz kika naprawaw natomiast teraz wygląda to tak.


Auto zaczęło "cykać" spod maski jak jest zimne, pozniej słychać dzwięk jakby wciągnęło coś do odkurzacza i juz jest cicho.

Czuję, ze auto straciło i zamiast 240km ma ze 180km, dzwięk silnika tez jest inny, taki bardziej sportowy (?) trochę jak filtr stożkowy. (dolot szczelny).

Teraz słychać co jakis czas jakieś rzęrzenie spod maski. Nie wiem czy po prostu nie wymienic silnika. Czy ktoś coś kojarzy z czym wiążą się takie objawy?


Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2015, 17:25:11 pm »
Auto na zimnym silniku trzesie.

Czu to raczej wariator czy rozrzad?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2015, 21:26:33 pm »
Słuchaj jak wygląda spalanie i odpalanie na ciepło jak i zimno?? Dopiero zobaczylem drugi temat....ogarnij te katy i bedzie ok. Silnika sie nie czepiaj. Tylko ogarnij to jak najszybciej bo pewnie już cofa spaliny do silnika
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2015, 21:38:57 pm »
Zawsze odpala od razu (nowe swiece i cewki)

Na zimnym trochę trzęsie/ Ale nie gaśnie nigdy, oborty na zimnym falują 500-1000
na ciepłym jest ok.

probem od 2 dni/

Lewy kat od kiedy kupiłem auto kilka miechów temu był pusty (echo od pukania)

wywaliło nim jakies wygłuszenie i kawałki o strukturze mikro plastra miodu, coś takiego.


Ale czy rzęrzenie moze byc od kata?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2015, 22:11:13 pm »
Jak najbardziej moze rzezic kat. Najlatwiej to fure na podnosnik lub kanal i od spodu posłuchać skąd halasuje
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2015, 16:05:14 pm »
Dzisiaj sprawdzony na kompie:


P1388 Variable Timing Cam Overretarded (Bank 2 )


Czy to wariator?
Czy ten błąd wariatora moze być spowodowany czymś innym?
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2015, 16:29:22 pm wysłana przez Bluenote70 »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2015, 16:54:51 pm »
Zawór zmiennej fazy rozrzadu cos nie halo. Sprawdź wtyczke no i jaki olej jest wlany??


AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2015, 17:10:05 pm »
10w40 castrol wymieiony 5tyś temu

Głowica ma urwane 4 gwinty od kiedy go mam, wszystko było ok, ale moze tutaj jakaś nieszczelność coś zaburza?
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2015, 17:14:42 pm wysłana przez Bluenote70 »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2015, 17:19:58 pm »
Olej zmień przede wszytskim. Gowno masz wlane. Śruby od glowicy jakby cos do tego mialy to by na dzień dobry wywaliło ;)
Napisz jeszcze od kiedy sie to dzieje oraz czy nastapilo to po jakimś fakcie
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2015, 17:24:40 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2015, 17:34:01 pm »
około 5 dni temu jakieś dziwne dzwięki, stukanie przy odpalaniu, stukanie podczas jazdy na nagrzanym, równomierne, tak jakby z głowicy.

Po ruszeniu z parkingu i dodaniu lekko gazu dzwięk znikał od razu i juz go nie było podczas jazdy, ale czasami wracał.

3/4 odpalenia na zimnym stukało, czasami było ok i po odpaleniu cicho.


około 4 dni temu dzwięk rzęrzenia (cichy), jakby coś się mieliło ale silnik pracował ok. Po minucie i wejsciu na obroty powyżej 2-3 tyś dzwięk nagle milknął . Moc była ok.

około 3 dni temu coraz bardziej rzęziło, szukałem i kombinowałem ale diagnozy nie znalazłem nawet u mechanika.

Silnik odpala i pracuje równo, po kilku minutach zaczyna telepać budą, a po nagrzaniu działa ok ale nie ma mocy. (ma jakies 2/3 mocy, od doły słabo się zbiera)

Dzwięk się zmienił na głośniejszy (tak jakbym miał filtr stożkowy pod maską), w wydechu znalazłem wygłuszene tłumika i małe części katalizatora.



Dzwięk rzęrzenia nie jest już słyszalny. Auto ma błąd, który wraca i mało mocy.

Jaki olej najlepiej do 3.0 v6 z gazem?


Kurdę , przez ostatnie kilka miechów dbałem o niego i wszytsko było wymieniane na nowe. z 5tys poszło na części + 4tys gaz. Auto tez nie jest w złym stanie.... ;/ Ale na pewno będę walczył.
przebieg po fotelach i kierownicy niby oryginalny 180, ale moze ma 100 000 więcej.


« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2015, 17:38:14 pm wysłana przez Bluenote70 »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2015, 17:40:39 pm »
Dedykowany czyli 5W30. Z tańszych a dobrych masz Fuchs, Valvoline, ciut drożej bedzie za Motula, Liqui Moly. Mobil nie ma nic dla naszego silnika. Nie kupuj serii super 3000 bo to dziadostwo. I najwazniejsze musi spełniać ACEA A5/B5 lub A1/B1

Sluchaj nie masz wycieków z pod tej glowicy?? Tak pytam z ciekawosci. Moim zdaniem zawór VVT masz do zmiany ale jal pisałem najpierw do obadania wtyki oraz samo okablowanie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2015, 18:34:32 pm »
sa wycieki i to nie małe

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2015, 18:41:56 pm »
Szczerze na Twoim miejscu to bym ogarnął ten bajzel z głowica.  Jak juz bedzie zdjeta to obadac ten zawor VVT. Po wymianie wszystkiego zalać dobry olej i smigac dalej. Bo narazie to widze że jest rzeźnia z tym silnikiem.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 01, 2015, 17:13:02 pm »
Hej, rozebrałem pokrywę i taki oto widok po wyciągnięciu czujnika faz rozrządu.

Siateczka weszla do srodka blokując ruch elektrozaworu. (na zdjęciu juz wyjęta)

Nie chciałem wsadzać bez siateczki więc zamowiłem część. Mam nadzieję, ze to rozwiąże problem...

Złe ciśnienie sprawiało, ze rozrząd był zbyt luzny i hałasował? hmm


Apropo bajzlu z głowicą, omylnie napisałem głowica, chodziło mi o kolektor dolotowy, ze nie ma kilku śrub, ale to juz rozwiązne dzisiaj. A wyciek na 99% z miski olejowej się sączy.





« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2015, 18:27:47 pm wysłana przez Bluenote70 »

Bluenote70

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - dzwieki rzęrzenia spod maski, cykanie, mniej mocy ;/
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 03, 2015, 17:17:26 pm »
Dzięki Driv3rrr . Wszystko, dzisiaj wszstko poskladalem i wrocilo do normy. Winna byla siateczka blokujaca elektrzawor zmiennej fazy rozrzadu.