Kurczę, trochę pomieszanie z poplątaniem.
Nikasil był w silnikach V8 do 2000/2001 roku. X308 nie miał silników V6.
Rozrzut jest tak duży, że trudno realnie podpowiedzieć.
XJ-S/XJS to myśl techniczna z lat 70. Brak bezpieczeństwa biernego i czynnego. Marne zabezpieczenia antykorozyjne.
X308 to nowoczesna architektura auta - moduły, programowanie itp. Systemy wspomagające kierowcę i bezpieczeństwo bierne bez porównania z XJS. Niestety też korodują bo ocynk był raczej marnej jakości. Ale na pewno zakres korozji symboliczny w porównaniu z potencjalnymi problemami z XJS.
Ogólnie trudno o ładny egzemplarz x300/x308/x350. Dużo powypadkowych sztuk, słabo zrobionych. Trudno się dziwić, duża moc + RWD robi swoje. Tak samo trudno znaleźć 911 bezwypadkowe
Jeśli ma być starszy Jaguar ale do jazdy codziennej to zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie XJS z końca produkcji z silnikiem AJ16. Kuloodporny silnik, bardzo przyjemna jazda (230-240 KM), spalanie w granicach przyzwoitości. Wyposażenie auta już bogate, poduszka powietrzna, ABS. Tylko, że 40k zł to tak "na styk"
A z sedanów to szukałbym za 40k zł przyzwoitego x300 v12/Double Six albo XJR.