Autor Wątek: syczenie pod maska  (Przeczytany 5165 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2015, 20:32:32 pm »
niunia, ale przecież do ładowania akumulatora nie musisz go odłączać od auta. Wręcz nawet wygodniej w kontekście właśnie radia, czy adaptacji ECU, żeby nie odłączać akumulatora.

Zgadza się o ile mamy prostownik bardziej zaawansowany niż zwykły prosty za 50zł na diodach :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2015, 20:35:33 pm »
niunia, ale przecież do ładowania akumulatora nie musisz go odłączać od auta. Wręcz nawet wygodniej w kontekście właśnie radia, czy adaptacji ECU, żeby nie odłączać akumulatora.

Tak...ale to chyba kolega bodi sluchal radia reperujac coos - tam i wykonczyl swoj
aku - bo tenze byl bardzo leciwy. Wiec trzeba z tym uwazac... :)

niunia, ale przecież do ładowania akumulatora nie musisz go odłączać od auta. Wręcz nawet wygodniej w kontekście właśnie radia, czy adaptacji ECU, żeby nie odłączać akumulatora.

Zgadza się o ile mamy prostownik bardziej zaawansowany niż zwykły prosty za 50zł na diodach :D

Czym on sie rozni - ten zaawansowany od prostego?
Dobrze jest to wiedziec przed  ewentualnym zakupem.

Widze, ze napiecia aku z mojej podrozy na cmentarz nie prowokuja zadnych komentarzy -
- wiec z elektryka wszystko jest OK.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2015, 22:56:20 pm wysłana przez Choina »

cyberda

  • Gość
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 31, 2015, 21:17:13 pm »
Znam przypadki, ale nie z Jaguarów, że takie podpinanie ładowania pod podpięty aku kończyło się uszkodzeniem komputera automatycznej skrzyni biegów - to akurat przypadki z aut z USA, ale ...
Podobnie z odpalaniem na krótko.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2015, 21:23:24 pm »
Marny ze mnie elektryk ale warto kupić jakiś z mikroprocesorem, który ładuje pulsacyjnie. Do tego sam dobiera sobie dokładnie prąd ladowania itp. Ja np. kupiłem w Lidlu za 70zł - jestem bardzo zadowolony. Ma mały prąd ładowania bo 0,6A ale polecam bardzo. Z takich tańszych a dobrych to CTek podobny bardzo w porządku
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2015, 12:06:46 pm »

Przy okazji badalem stan mojej instalacji elektrycznej.
Oto spostrzezenia:
Po wlaczeniu stacyjki - bez urochomienia silnika            voltomierz wskazuje 11.6 V
Po wlaczeniu silnika i po stabilizacji na pierwszych kilometrach                       15.1 V
W drodze po kilku kilometrach                                                               13.1-13.3 V
Do cmentarza mialem 60 kms po drogach bez korkow.
Przez te 60 kms aku sie podladowal - bo zamiast 11.6  zobaczylem 12.2V

Jutro rano sprawdze jak sie sprawy maja.
I wynik kontroli zamieszcze dla ciekawych.



Obietnice dotrzymuje:   Rano aku byl na 12.1 V
Zamierzam w celach poznawczych nie ruszac kota do przyszlej niedzieli.
Zobacze, jakie napiecie bedzie mial aku po tygodniowej siescie.

Wynik zamieszcze.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 01, 2015, 12:15:15 pm »
CTEK, jest na wyposażeniu serwisowym mercedesa w Danii, jako SST. W zależności od wielkości, i ceny, ma różne wydajności. Jest ok, to prawda.

http://ctek-ladowarki.pl/8-12v
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 01, 2015, 14:04:02 pm »
niunia nie obraź się, ale po co Ty to w ogóle robisz?
ma jakieś znaczenie różnica 0,5V pomiędzy pomiarami???
Nie ma!!!
Jeżeli nie masz problemów z akumulatorem, to ich na siłę nie wymyślaj. Jak Ci przestanie palić, to wtedy możesz przeprowadzać takie testy. A jeżeli nie ma żadnych niepokojących objawów, to jest to bezsensowne działanie.


2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2015, 14:20:24 pm »
niunia ma auto w tak idealnym, i nieskazitelnym stanie, że mu się nudzi... wszystkim coś chrypie i się dusi, to sobie wynajduje hihihhi. zazdroszcze niunia takich "problemów"!  :-super
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2015, 16:40:48 pm »
Noo i te offtopy w co drugim wątku.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 01, 2015, 19:02:24 pm »
niunia nie obraź się, ale po co Ty to w ogóle robisz?
ma jakieś znaczenie różnica 0,5V pomiędzy pomiarami???
Nie ma!!!
Jeżeli nie masz problemów z akumulatorem, to ich na siłę nie wymyślaj. Jak Ci przestanie palić, to wtedy możesz przeprowadzać takie testy. A jeżeli nie ma żadnych niepokojących objawów, to jest to bezsensowne działanie.

Ja sie na nikogo nie obrazam - robie to w celu poznawczym.
Wole wymienic profilaktycznie jakis element ktory daje znaki ze ledwo dyszy
- niz czekac az mi integralnie nawali w nieodpowiednim momencie.

W tym to celu zadaje pytania szanownym kolegom, ktorzy wiecej odemnie maja
w glowach w temacie kotow. Taka prawda... :)

niunia ma auto w tak idealnym, i nieskazitelnym stanie, że mu się nudzi... wszystkim coś chrypie i się dusi, to sobie wynajduje hihihhi. zazdroszcze niunia takich "problemów"!  :-super

Nie pisz tak - zebys nie zapeszyl.
Dotychpor wszystko jest OK. Oby tak dalej... :-tylko
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2015, 19:41:24 pm wysłana przez Choina »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: syczenie pod maska
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2015, 19:44:32 pm »
Noo i te offtopy w co drugim wątku.

Potwierdzam.
Niestety tego wątku nie można było już podzielić - odpowiedź i jednocześnie pytanie niunii.
Temat zamykam, a niunie proszę o nie robienie kolejny raz bałaganu w cudzych wątkach.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996