Autor Wątek: Kilka pytań przed zakupem.  (Przeczytany 11624 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 11, 2015, 23:53:10 pm »
Jak w każdym innym aucie :). W przedliftach ze sworzniem jest problem czasami bo go nawet nie rusza "wyciskarka" do sworzni i trzeba się pobawić ale to takie powiedzmy sprawy warsztatowe od kuchni czyli do ogarnięcia.

No ogólnie poczujesz skok jakościowy ale także eksploatacyjny w porównaniu do Omegi (swoją drogą super fura za te pieniądze co teraz kosztuje). Na pewno trzeba mieć zawsze zapas gotówki do Jaga ale mówie - jak trafisz dobry egzemplarz, nie wytłuczony to powymieniasz oleje i heja. Jazda, paliwo i wsio
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2015, 00:01:11 am »
Omega bardzo komfortowa to fakt, tanie części. Ogólnie to ja zostawię bo jest w bardzo dobrym stanie techniczny, co do eSki to tak jak piszę właśnie po zakupie jadę do diagnosty mówi co jest nie tak wymieniam i na jakiś czas spokój ;) Druga sprawa że weź traf na egzemplarz w miarę jak styczności z autem nie miałeś ;) 

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2015, 00:16:51 am »
Ja miałem ogólnie kupować E39/W203....ale był blisko Jag to mówie podjadę. Mimo, że po rocznikach szyb widać było, ze składak to się przejechałem i zakochałem. I później już szukałem tylko Jaga, aż trafiłem na okazję. Nie wiedząc że lubi je rdza kupiłem....i po tygodniu oddałem do blacharza :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2015, 12:25:23 pm »
Ja też polecałbym polifta,

z mojej strony, w nawiązaniu do tego co wyżej zostało powiedziane:
1. W mojej ocenie elektronika w tych autach jest jednak stosunkowo awaryjna. Wiadomo, że palmę pierwszeństwa niesie sterowanie klimatyzacją, ale oprócz tego powszechnie powtarzają się problemy dotyczące elektronicznego hamulca postojowego, rozładowywania się na postoju akumulatora, działania zamka centralnego. Ciągle przecież ludzie piszą, że komuś tam przyciski podnoszenia szyb nie działają, albo wentylator się nie załącza itd. Generalnie, to w tym aucie jest sporo tych bajerów i wszystko to jest bardzo fajne... dopóki wszystko działa. Problem w tym, że jak coś z tego się posypie, to usterki te albo są bardzo irytujące, albo nawet uniemożliwiają korzystanie z pojazdu np. ciężko znieść podróż w aucie, w którym "klimatyzacja" w lecie (w zimie też może dać w kość) grzeje na max, albo jak nie można ruszyć z miejsca, bo zablokował się hamulec postojowy, albo nie można podnieść szyby, zamknąć szyberdachu, albo (teoretycznie, bo o takim przypadku nie słyszałem) odsuniesz fotel kierowcy i nie będzie dało się go przysunąć z powrotem (i np. nie dosięgniesz do pedałów).
2. Dokładnie ogarnij co to jest przedlift, a co to polift. Rzecz w tym, że w tym modelu osobno liftowano wnętrze i osobno karoserię, wobec czego są warianty w starej karoserii ale z nową deską wewnątrz (ale zegary są "stare") i w nowej karoserii i z nowądeską. Takie rzeczy wychodziły w latach 2002, 2003 (o ile mi wiadomo), w późniejszych rocznikach były też mniejsze zmiany np. osłony przedniego zderzaka, zmiana rozmiaru przednich tarcz hamulcowych.
Jest jeszcze jedna kwestia, która mnie zastanawia i którą zasygnalizuję i liczę na dementi doświadczonych forumowiczy. Chodzi o poliftowe i predliftowe zawieszenie. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie do 2.7D były w katalogu dostępne przednie amortyzatory, które ewidentnie były przeznaczone do przedliftowego zawieszenia (tj. dolne oko), ale chyba 2.7 wychodził tylko w polifcie (mam na myśli karoserię i wnętrze). Czy występuje więc taki wariant, który by miał poliftowe wnętrze i karoserię ale przedliftowe zawieszenie? Tak czy inaczej poliftowe zawieszenie zawsze ma z przodu amortyzatory z widełkami u dołu. Piszę o tym dlatego, żebyś się nie rozczarował, że chciałeś kupić polifta, a kupiłeś "przedlifta w polifcie", czy coś podobnego. Pooglądaj sobie oferty S-Typów na stronie mobile.de (jest też wersja polska), ale nie patrz na roczniki, bo zdaje się, że tam dany rocznik oznacza datę pierwszej rejestracji, a nie jak u nas datę produkcji.
3. Co do skrzyni w poliftach (ZF), to problemy poniekąd można usunąć aktualizując sterownik skrzyni + reset adaptacji + powtórna adaptacja.
4. Koniecznie zostaw sobie drugi samochód. Problemem w Jaguarach jest dostępność niektórych części (mam na myśli nowe), można je dostać, ale nie od ręki (mi na alternator do 2.7 kazali 9 tygodni czekać), co może być problemem, jeśli chcesz używać auta na co dzień. Trudny dostęp powoduje, że usterkę łata się używką (które są w większości łatwo dostępne), ale ta używka zwykle zaraz się rozpada - zwłaszcza jeśli regularnie jeździsz. Jeśli chce się skuteczne usunąć usterkę to w takim przypadku niestety najpierw trzeba kupić używkę i równolegle zamówić nową część. W przeciwnym wypadku wpada się w błędne koło i ciągle łata się używkami i ciągle naprawy, wtedy włącza się koci charakter tych aut, kiepska prowizorka mści się bezlitośnie i w najlepszym przypadku spieprzy się to samo, w najgorszym to samo + coś jeszcze. Dlatego samochód "zastępczy" to wg mnie konieczność, jeśli chce się regularnie używać kilkudziesięcioletniego auta.
5. Do częstych problemów z 3.0, które znam to padające cewki zapłonowe. Zwykle rozwiązaniem jest kupić wszystkie nowe i nie kombinować, ale niestety trzeba się wydatkować.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2015, 12:43:05 pm »
To i ja dodam swoje 3 grosze,zamierzasz robic ok 80 km dziennie,ja robie min 160 dziennie i kocisko na prawde daje rade sobie w codziennej eksploatacji,wiadomo ze w trakcie cos ciagle wychodzi do zrobienia ale nie unieruchamia auta pod jednym warunkiem...nie pakuj sie w automata!

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2015, 13:13:02 pm »
Ja też polecałbym polifta,

z mojej strony, w nawiązaniu do tego co wyżej zostało powiedziane:
1. W mojej ocenie elektronika w tych autach jest jednak stosunkowo awaryjna. Wiadomo, że palmę pierwszeństwa niesie sterowanie klimatyzacją, ale oprócz tego powszechnie powtarzają się problemy dotyczące elektronicznego hamulca postojowego, rozładowywania się na postoju akumulatora, działania zamka centralnego. Ciągle przecież ludzie piszą, że komuś tam przyciski podnoszenia szyb nie działają, albo wentylator się nie załącza itd. Generalnie, to w tym aucie jest sporo tych bajerów i wszystko to jest bardzo fajne... dopóki wszystko działa. Problem w tym, że jak coś z tego się posypie, to usterki te albo są bardzo irytujące, albo nawet uniemożliwiają korzystanie z pojazdu np. ciężko znieść podróż w aucie, w którym "klimatyzacja" w lecie (w zimie też może dać w kość) grzeje na max, albo jak nie można ruszyć z miejsca, bo zablokował się hamulec postojowy, albo nie można podnieść szyby, zamknąć szyberdachu, albo (teoretycznie, bo o takim przypadku nie słyszałem) odsuniesz fotel kierowcy i nie będzie dało się go przysunąć z powrotem (i np. nie dosięgniesz do pedałów).
2. Dokładnie ogarnij co to jest przedlift, a co to polift. Rzecz w tym, że w tym modelu osobno liftowano wnętrze i osobno karoserię, wobec czego są warianty w starej karoserii ale z nową deską wewnątrz (ale zegary są "stare") i w nowej karoserii i z nowądeską. Takie rzeczy wychodziły w latach 2002, 2003 (o ile mi wiadomo), w późniejszych rocznikach były też mniejsze zmiany np. osłony przedniego zderzaka, zmiana rozmiaru przednich tarcz hamulcowych.
Jest jeszcze jedna kwestia, która mnie zastanawia i którą zasygnalizuję i liczę na dementi doświadczonych forumowiczy. Chodzi o poliftowe i predliftowe zawieszenie. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie do 2.7D były w katalogu dostępne przednie amortyzatory, które ewidentnie były przeznaczone do przedliftowego zawieszenia (tj. dolne oko), ale chyba 2.7 wychodził tylko w polifcie (mam na myśli karoserię i wnętrze). Czy występuje więc taki wariant, który by miał poliftowe wnętrze i karoserię ale przedliftowe zawieszenie? Tak czy inaczej poliftowe zawieszenie zawsze ma z przodu amortyzatory z widełkami u dołu. Piszę o tym dlatego, żebyś się nie rozczarował, że chciałeś kupić polifta, a kupiłeś "przedlifta w polifcie", czy coś podobnego. Pooglądaj sobie oferty S-Typów na stronie mobile.de (jest też wersja polska), ale nie patrz na roczniki, bo zdaje się, że tam dany rocznik oznacza datę pierwszej rejestracji, a nie jak u nas datę produkcji.
3. Co do skrzyni w poliftach (ZF), to problemy poniekąd można usunąć aktualizując sterownik skrzyni + reset adaptacji + powtórna adaptacja.
4. Koniecznie zostaw sobie drugi samochód. Problemem w Jaguarach jest dostępność niektórych części (mam na myśli nowe), można je dostać, ale nie od ręki (mi na alternator do 2.7 kazali 9 tygodni czekać), co może być problemem, jeśli chcesz używać auta na co dzień. Trudny dostęp powoduje, że usterkę łata się używką (które są w większości łatwo dostępne), ale ta używka zwykle zaraz się rozpada - zwłaszcza jeśli regularnie jeździsz. Jeśli chce się skuteczne usunąć usterkę to w takim przypadku niestety najpierw trzeba kupić używkę i równolegle zamówić nową część. W przeciwnym wypadku wpada się w błędne koło i ciągle łata się używkami i ciągle naprawy, wtedy włącza się koci charakter tych aut, kiepska prowizorka mści się bezlitośnie i w najlepszym przypadku spieprzy się to samo, w najgorszym to samo + coś jeszcze. Dlatego samochód "zastępczy" to wg mnie konieczność, jeśli chce się regularnie używać kilkudziesięcioletniego auta.
5. Do częstych problemów z 3.0, które znam to padające cewki zapłonowe. Zwykle rozwiązaniem jest kupić wszystkie nowe i nie kombinować, ale niestety trzeba się wydatkować.
ad 1 no ale to nei są chyba usterki nie do naprawienia ? W mojej omedze tez lubiła się psuć elektryka typu elektryczne szyby itp i jakoś dawałem rade ;)
ad 3 chodzi o skrzynię automatyczną  ? Gdzie to się robi jak ?
ad 4 właśnie o to mi chodzi żeby autko od razu po zakupie doprowadzić do ładu
ad 5 też o tym gdzieś wyczytałem, patrzyłem koszt okolo 90 zł sztuka a jest ich 6 ?
To i ja dodam swoje 3 grosze,zamierzasz robic ok 80 km dziennie,ja robie min 160 dziennie i kocisko na prawde daje rade sobie w codziennej eksploatacji,wiadomo ze w trakcie cos ciagle wychodzi do zrobienia ale nie unieruchamia auta pod jednym warunkiem...nie pakuj sie w automata!
 
a czemu nie automat ? Z tego co poczytałem nie są takie najgorsze....

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 12, 2015, 13:50:14 pm »

ad 1 no ale to nei są chyba usterki nie do naprawienia ? W mojej omedze tez lubiła się psuć elektryka typu elektryczne szyby itp i jakoś dawałem rade ;)
ad 3 chodzi o skrzynię automatyczną  ? Gdzie to się robi jak ?
ad 4 właśnie o to mi chodzi żeby autko od razu po zakupie doprowadzić do ładu
ad 5 też o tym gdzieś wyczytałem, patrzyłem koszt okolo 90 zł sztuka a jest ich 6 ?

a czemu nie automat ? Z tego co poczytałem nie są takie najgorsze....
ad1 - pytałeś, czy usterki elektroniki występują, a nie czy są nienaprawialne ;) Naprawialne teoretycznie jest wszystko, problemem jest jednak zdiagnozowanie i znalezienie przyczyny problemu, a i jego usunięcie może być czasochłonne - np. wymiana wiązki
ad.3 - tak chodzi mi cały czas o automat. Na pewno się to zrobi w ASO, zapewne też w dobrym serwisie specjalizującym się w skrzyniach. Teoretycznie można spróbować pomocy w ASO pojazdów innych marek, gdzie być może cena usługi będzie konkurencyjna względem Jaguara, np. w BMW (poszukaj informacji w jakich autach występuje skrzynia automatyczna ZF 6HP26 - to jest ta "poliftowa".
ad.4 - według mojego doświadczenia, jak kupi się używane auto, to siłą rzeczy przez jakieś pół roku będą z niego wyłazić jakieś niedomagania, zwłaszcza jeśli chodzi o kilkudziesięcioletnie auto. Nie wymienisz przecież od razu wszystkiego, zrobisz zawieszenie, to będzie padał np. osprzęt silnika.
ad. 5 - nie napisałeś gdzie znalazłeś taką cenę i za co. Ja znam taką cenę (do polifta, przedlift trochę tańszy): http://sklep.niedozwolony link/p/pl/2072/cewki+zaplonowe+-+zestaw+6+szt-+c2s42673.html

Co do skrzyni, te poliftowe ZF naprawdę mają dobrą opinię, o ile się ją prawidłowo serwisuje. Natomiast sporo osób narzeka na przedliftowe skrzynie. Prawda jest jednak zawsze taka, być może też o to chodziło naszemu koledze aro, że automat to kolejny skomplikowany dodatek do auta, który może paść w każdej chwili. Nic nie poradzisz, to trochę kwesta szczęścia, choć zwykle na etapie kupna czuć i słychać, że ze skrzynią coś nie tak. A manual? Cóż, z tego co mi wiadomo, to 3.0 ma... dwumasę, więc czego nie wybierzesz, to i tak będzie o co się martwić :)
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 12, 2015, 14:58:40 pm »
Tak jak to ująłes Zdrapciooch:-) automat to kolejny skomplikowany  dodatek do auta,moim zdaniem automat tak ale w nowym aucie lub jak ktos nie bije duzo km.S-ka szczegolnie przed liftem ma dosc awaryjne skrzynie wystarczy poczytac ile postow jest z problemami z tymże zwiazanych,robiac duze przebiegi i biorac pod uwage ze te auta juz tez maja swoje najechane lepiej sobie oszczedzic klopotow,stresu i kosztow z tym zwiazanych,automat ma tylko jedna zalete-wygoda...po za tym same minusy niestety...

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 12, 2015, 22:38:46 pm »
Reasumując, wszystko zależy od szczęścia :D Z tego co piszecie nie jest aż tak źle, przecież wszystkie cewki na raz mi nie padną (mam nadzieję). Będę szukał polifta, strasznie mi się ten wóz podoba, na początku myślałem o BMW e53... teraz już sam nie wiem :D

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 12, 2015, 22:47:21 pm »
Wujek ma E53...nie kupuj tego. Zawieszenie taczka, jaki silnik nie kupisz to mułowaty i żłopie od cholery. V8 praktycznie większość z pneumatyką, a nivo chyba w standardzie w nich było, prócz 6 garowych. Te 6 garowe jw. napisałem - to nie jedzie, a spala, że hoho. U wujka 3.0d 184km...w trasie 9-10l, a dynamika tylko do 60-80km/h.

Co do cewek w 3.0. Głównie w przedliftach. Tam są różnice w przepustnicy, kolektorze i coś jeszcze innego. No ogólnie suma summarum jak koledzy dopisali - szukaj polifta ;)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 12, 2015, 22:59:23 pm »
jeszcze kilka takich postów, i wrócę do laguny, a jaguara szybko zmielę... przed zapoznaniem się z forum, jezdziłem beztrosko, a teraz mam stracha do bramy dojechać, mimo że ganiam auto w kółko. Ma schizmy swoje, coś mu brzęczy czasem, więc naczytałem się że to konwerter, i że wybuchnie mi skrzynia, potem zauważyłem, że mi podpija olej, i się naczytałem, że nikasil się starł, i zaraz tłoki mi wypadną na ulicę, osiem, po kolei...  ale, w zasadzie mam to gdzieś... a samochód jakoś kompletnie sobie nic nie robi, i działa wyśmienicie. nawet nie kichnął. pisałem to już zresztą...

E53... hahahaha, wolę omegę MV6, i przynajmniej będzie fajnie jezdziła, lepiej niż ta skrzynka nieporadna.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2015, 23:58:11 pm wysłana przez Choina »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 12, 2015, 23:18:46 pm »
Wujek ma E53...nie kupuj tego. Zawieszenie taczka, jaki silnik nie kupisz to mułowaty i żłopie od cholery. V8 praktycznie większość z pneumatyką, a nivo chyba w standardzie w nich było, prócz 6 garowych. Te 6 garowe jw. napisałem - to nie jedzie, a spala, że hoho. U wujka 3.0d 184km...w trasie 9-10l, a dynamika tylko do 60-80km/h.

Co do cewek w 3.0. Głównie w przedliftach. Tam są różnice w przepustnicy, kolektorze i coś jeszcze innego. No ogólnie suma summarum jak koledzy dopisali - szukaj polifta ;)
jak już to e53 3.0 231KM lub 4,4 benzyna rzecz jasna ;) ale już się napaliłem na jaguara, żonie też się bardzo podoba ;)

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 12, 2015, 23:27:15 pm »
Kolego czerwony16,ja Ci powiem tak,mam przedlifta,w poltora roku zrobilem nim 90 tys,300 dochodzi na liczniku i nie zdziwil bym sie jak ze stowka jest cofnieta,wozi mnie dzielnie i niezawodnie,co wypadnie to staram sie na bieząco naprawiac i zawsze jak do tej pory dowiozl mnie do celu,w polifcie poprawiono wiele niedociagnieć tak ze nie ma sie co bac,nie taki jaguar straszny jak go malują :-))

A...i jeszcze jedno :-) co przemawia przeciwko Jaguarowi...nie kupuj jeżeli masz kochanke i potrzebujesz do niej dyskretnie podjechać bo szybko zostaniesz namierzony :-))
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2015, 23:59:24 pm wysłana przez Choina »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 12, 2015, 23:41:56 pm »
Odrobina realu. Każdy stary trup, zużyty, kilkunasto-letni mający grubo ponad 200.000km (na licznikach, w realu z 500,000)  będzie się sypał, i gnił... czy to merol, volvo czy bmw. Jaguar w tym rankingu jest całkiem niezły, przynajmniej nie ma takiej plagi porozbijanych na sztosy, i nie jest już opatrzony na ulicach, bo mało tego, ze względu że ludzie się w Polsce jaguarów boją, a na wyspach, za każdym krzakiem jakiś stoi.

A...i jeszcze jedno :-) co przemawia przeciwko Jaguarowi...nie kupuj jeżeli masz kochanke i potrzebujesz do niej dyskretnie podjechać bo szybko zostaniesz namierzony :-))

 :-clap :-hehe :- pojecia :-super zgadza się!!!!!  :-clap :-clap :-clap
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2015, 23:59:55 pm wysłana przez Choina »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2015, 00:22:35 am »
Jędrzej jak chcesz coś dodać do tematu to skorzystaj z opcji . Opcja ta działa jeszcze przez 3 godziny od napisania posta.

Odnośnie tematu ... szukaj eSki po ostatnim lifcie czyli min. 2004 z nową tylną lampą i jak dla mnie tylko w automacie.
Kiedyś naczytałem się o psujących automatach w X-Type'ie i kupiłem żonie 3.0 w manualu. Przez 3 lata wkurzało mnie to auto własnie z powodu skrzyni biegów. Naprawa automatu nie jest wcale droższa od kosztów obsługi manuala. Koszt naprawy kompletnego sprzęgła i dwumasy przewyższy naprawę automatu.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996