Autor Wątek: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(  (Przeczytany 5754 razy)

Offline madras13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« dnia: Wrzesień 18, 2015, 17:03:40 pm »
Witam szanownych forumowiczów i zwracam się z prośbą o pomoc  :-help

Po zakupie zauważyliśmy razem z moim tatą że , mojego kotka szarpie  przy zmianie biegów z D na N i na odwrót a także przy byle jakiej zmianie , do tego jeszcze opóźniona reakcja na kick downa ok 1-1,5 sek i jeszcze dziwne stukanie (metaliczne) dość głośne , po wizycie na stacji diagnostycznej okazało sie że stukanie dobiega z konwertera :/
Pierwsze co zrobiliśmy to serwis i podpięcie pod komputer 0 błędów , nastepnie auto oddaliśmy do mechanika na regeneracje konwertera  zmiane oleju w skrzyni , wymiane filtra oleju i czyszczenie płytki sterującej .
Myśleliśmy że po tym zabiegu wszystkie objawy ustaną , niestety myliliśmy się , przed chwilą dzwonił mechanik że niestety nic się nie zmieniło :( i tu moje pytanie w czym jeszcze może tkwić problem :( Dodam że do kotka dostałem fakture na 3000 euro z przed 50 tysięcy kilometrów na naprawe/serwis skrzyni biegów w dodatku owe stukanie występuje tylko na innych biegach niż N

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2015, 17:11:21 pm »
Moim zdaniem albo uszkodzenie mechaniczne wewnątrz skrzyni albo płyta sterująca do regeneracji
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline madras13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 18, 2015, 18:07:46 pm »
Jutro napiszę więcej szczegółów jak odbiorę auto , płytka sterująca była czyszczona więc myślę że , mechanik poinformował by o konieczności regeneracji , mam nadzieję że to nie uszkodzenie mechaniczne skrzyni :(

Offline madras13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2015, 15:39:15 pm »
 witam ponownie ,kotek wrócił od mechanika,konwerter po regeneracji,olej i filtr wymieniony,a rzęzi dalej,bez jakiejkolwiek poprawy,mechanik namawia na remont skrzyni,jeszcze raz opiszę objawy,na zimnym silniku po odpaleniu ledwo słyszalne delikatne jakby ocieranie w okolicy koła zamachowego-wieńca,po włączeniu na D lub R rzężenie, ocieranie nasila się,czyli pod obciążeniem ,mam wrażenie że im bardziej kotek się zagrzeje tym głośniej rzęzi,bardzo dobrze słyszalne po dojeżdzie do skrzyżowania i zatrzymaniu kotka np. na światłach,trzymając na D i hamulcu głośno słychać jakby coś się obijało pod autem,można odnieść wrażenie że to upalony tłumik,naderwana blacha ,niestety pierwsza diagnoza mechanika :konwerter,pogodziłem się z jego wymianą a tu zonk ,kasa i to niemała wyrzucona w błoto,objaw pozostał,i teraz pytanie ,byłem na kanale i sam chciałem obsłuchać kotka,dżwięki na moje oko i słuch dochodzą nie ze skrzyni a tak jakby na łączeniu  skrzyni z silnikiem,powiem szczerze że też obstawiałem sprzęgło-konwerter,ale najgłośniej rzęzi w okolicy koła zamachowego czyli bliżej silnika,pytanie czy skrzynia może tak przenosić ,nie chcę dać się zrobić na kolejne parę tyś.zł.za remont skrzyni , a efekty będą takie jak po regeneracji konwertera,czyli żadne,dodam że skrzyni nie sprawia problemów,przełącza biegi płynnie,nie ślizga,jedyne do czego można się doczepic to to że podczas wbijania z P na R lub na odwrót czasami delikatnie szarpnie,dodam że podczas jazdy rzężenia nie ma ,kotek chodzi cichutko .wszystkie niepokojące dzwięki dochodzą z pod autka na postoju,najgłośniej pod obciążeniem,dziękuje za jakiekolwiek sugestie.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2015, 15:48:50 pm »
jaki Ty masz konwerter w S-ce??pierwsze co bym zrobil na Twoim miejscu to wymienił...mechanika

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2015, 16:08:54 pm »
aro chyba pojęcia Ci się pomyliły. Konwerter czyli inaczej sprzęgło hydrokinetyczne jest w każdej skrzyni automatycznej. Bez tego napęd nie jest przekazywany na skrzynię i dalej na koła.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2015, 16:28:36 pm »
upsss...tom sie wyrwał jak Filip z konopi,wstyd i przepraszam

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2018, 23:46:47 pm »
Witam, zmagam się z identycznym problemem. Znalazłeś koniec końców przyczynę? Tak samo nie chcę ładować się w wymianę albo remont, jak ma rzęzić dalej.
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2018, 11:53:19 am »
Jeżeli na N nic nie słychać czyli obstawiam serwa biegu i nadbiegu ( jedno lub dwa) stoją na amen stąd też szarpnięcia przy zmianie bo trzyma jeden kosz taśma hamulcowa ( która najprawdopodobniej się skończyła i został metal i stąd dźwięk metaliczny bo kosz który oplata taśma też jest z metalu) a drugi kosz załącza gdzie już inna prędkość obrotowa. Może być też czujnik (regulator ciśnienia) w pompie oleju skrzyni a jak słabe ciśnienie w układzie też mogą serwa źle działać ( w tym wypadku nie będzie zaciskać koszy czyli wyhamować odpowiedniego kosza) i tak by to wyglądało. Czyli do rozebrania tak czy siak skrzynia. Koszt tych części (regulator ciśnienia, taśmy hamulcowe) niby nie drogi. Ale zabawy dużo, serwa warto podrasować ( wstawia się specjalne tulejki) ale nie wiem czy ktoś ma te zestawy w pl
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2018, 12:01:27 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2018, 23:49:20 pm »
Mi nie szarpie podczas zmiany biegów lewarkiem (przykładowo z D na N) jak autorowi posta, jednak zmagam się z tym problemem: "na zimnym silniku po odpaleniu ledwo słyszalne delikatne jakby ocieranie w okolicy koła zamachowego-wieńca,po włączeniu na D lub R rzężenie, ocieranie nasila się,czyli pod obciążeniem ,mam wrażenie że im bardziej kotek się zagrzeje tym głośniej rzęzi,bardzo dobrze słyszalne po dojeżdzie do skrzyżowania i zatrzymaniu kotka np. na światłach,trzymając na D i hamulcu głośno słychać jakby coś się obijało pod autem,można odnieść wrażenie że to upalony tłumik,naderwana blacha". Trochę podłamany jestem, bo w okolicach Łodzi nie mogę znaleźć nikogo godnego polecenia od automatów. Mechanicy mówią "konwerter", ale wolałbym, żeby diagnozę postawił ktoś, kto "zna" te skrzynie  :- pojecia
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2018, 12:00:34 pm »
Rav to konwerter raczej u ciebie będzie.
Możesz na kanale sprawdzić, zaciągnij ręczny, uruchom silnik, z P przerzucić na N, zejdź pod auto, zdejmij zaślepkę gumową na kielichu skrzyni tam gdzie olej z konwertera się spuszcza, nasłuchuj niech ktoś zwiększa obroty bez tego obciążenia, po zdjęciu tej gumy będzie łatwiej odróżnić skąd ten dźwięk czy bardziej ze skrzyni czy konwertera.
Jak dobrze pamiętam na N kosze są całkowicie rozłączone od napędu więc nie obracają się stąd będzie wiadomo że jak usłyszysz ten dźwięk to konwerter do wymiany. Jednak jak nic nie będzie słychać zwiększając obroty to raczej teoria zablokowanych serw.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2018, 12:15:21 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2018, 04:37:52 am »
Walka ze skrzynią trwa już 2 tygodnie. Zregenerowali konwerter, przejechali się i podobno dźwięk "rzężenia" nie ustał. Skrzynia znowu w dół i czekam podłamany na dalsze info...   :-thumpdown  :-K
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2018, 11:21:19 am »
nie wiem jakie dotychczas poniosłeś koszty , ale może warto ją po prostu wymienić na sprawną i po kłopocie - jak tak w poprzednim zrobiłem .

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2018, 13:08:29 pm »
Pytanie czy rzeczywiście "po kłopocie". Te skrzynie to buble i nie mam pewności, czy jak wzucę inną używkę, to po czasie nie pojawią znowu problemy. Lepiej chyba wyremontować to, co się ma. Szczególnie, że biegi zmienia ok, tylko rzęzi na wolnych obrotach i na zimnym jakby auto nie chciało jechać i przymula je na niskich obrotach.
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S-type 2000r V6 Problem ze skrzynia automat :(
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2018, 16:39:12 pm »
Grunt to umieć dobrze zdiagnozować. Czyli będą serwa tu masz link gość je czyści bez zwalania skrzyni
https://youtu.be/xHplw5t1J68
Bo jak nie taśmy wydają ten dźwięk to musisz mieć jakieś mechaniczne uszkodzenia.
:)

s-type 4.0 2000r