pyt. 1) Czy ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy gdzieś można znaleźć informacje dotyczące kolorystyki malowanych pasków na boku naszych aut ( x300, xj40, x308), w rozróżnieniu do barwy auta.?
Czy kolor paska był bezpośrednio przyporządkowany do koloru nadwozia, czy zależało to od czegoś innego np. wyposażenia bądź wersji? a może upodobań lakiernika
? np od jego nastroju w danym dniu hehe
Interesuję się tym, gdyż na swoim aucie mam 100% oryginalny lakier, jednakże po 21 latach ma w niektórych miejscach drobne otarcia, ryski, obicia etc,,,.
Poważnie rozważam lakierowanie całego auta wiosną.
Moim celem jest doprowadzenie auta do fabrycznej perfekcji. Słyszałem różne opinie. jedni odradzają lakierowanie (tłumacząc wartością oryginału) inni mówią żeby polakierować ( bo zawsze nowy lakier, to nowy lakier), stąd moje wahania - a co najważniejsze zastanawiam się nad paskami które trzeba będzie na nowo nakreślić ( a to nie jest takie proste)
Przy tej okazji zastanawiałem się czy gdybym namalował pasek w innej barwie - będzie to uznane za wadę odbiegającą od oryginału jaką powinien mieć fabrycznie. Chciałbym auto zrobić kiedyś na żółte blachy, a to może np dla rzeczoznawcy być profanacją.
Kolor auta to Racing Green w akrylu - a pasek jakby "miętowy".
Też nie wiem czy taki był od nowości czy zmienił lekko barwę na skutek np. wosków koloryzujących itp, a może winien być biały.
Osobiście myślałem o ..... złotym bądź jasno brązowym, który by pięknie się komponował z zielenią.
Proszę o opinie, sugestie, podpowiedzi i oczywiście info w zasadniczym pytaniu z postu..
pyt. 2) Jaka wychodziła kolorystyka aut ( oczywiście w standardzie, nie na zamówienie), oraz w jakiej barwie sprzedało się ich najwięcej a w jakiej najmniej?
Może ktoś z maniaków posiada takie dane.?
Ufff, ale się rozgadałem..