Autor Wątek: kod P0075  (Przeczytany 10919 razy)

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 17, 2015, 16:59:55 pm »
To sa dane po skasowaniu kodow i przejechaniu moze z 10 km.Tak ze moze po dluzszej jezdzie cos sie pozmienia.
Ale jesli jest jak piszesz ,to moge to sam znalesc czy bez specjalisty sie nie obejdzie ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 17, 2015, 17:13:25 pm »
Narazie przejedz jeszcze z 40-50km i znowu wrzuć dane STFT i LTFT. Jak znowu będzie rozjazd to moim zdaniem (czysto teoretycznie) uszczelki dolne kolektora zaciągają lewe powietrze. A powiedz mi jeszcze czy pokazuje Ci pracę sondy lambda? Nie powinno pokazywać ponad 0,9V i czasami takie kompy pokazują ujemne wartości - tego też nie powinno być.

Np. przytrzymaj go na 3 tys obr na postoju to z sondy np. pokaże się 0,5V lub 500mV (zależy jak tam ustawione w programie). Następnie puść gaz to se tam spadnie np. na 300mV. I depnij mu raz szybko na ponad 3 tys obr, puść gaz. Komp z lekkim opóznieniem ale powinien pokazać wartość ponad 700mV.

Oczywiście napisałem te wartości tak mocno ogólnie. One będą ciągle skakały bo sonda non stop czyta wartości tlenu. Ale zazwyczaj na jałowych nie przekracza 500-600mv, tylko dopiero jak depnie to jest skok na ponad 700 zazwyczaj.

Aha - tylko najpierw nagrzej silnik na chociaż 50-60 stopni
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 17, 2015, 20:12:57 pm »
Ok ,jutro troche pojezdze i dam znac co wyskoczylo.Na razie wrocil kod P0174

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 20, 2015, 00:46:31 am »
 :-thank Przejechalem od skasowania 70 km i wywalilo znowu P0174,P0420 i P0171

Czytajac co komputer wyswietla to jest to tak po kolei

Fuel system 1 status 2
Fuel system 2 status 2
Calculated load value 27.45 %
Engine coolant temperature 217.4 F
Short term fuel % tirm -bank 1   -0.78%
Long term fuel % tirm -bank 1    20.31%
Short term fuel % tirm -bank 2   14.06%
Long term fuel % tirm -bank 2    20.31%
fuel rail pressure(gauge)  55.69 psi
Intake manifold absolute pressure  12.11 inHg
Engine rpm  741 RPM
Ignition advance for #1 cylinder  3.5deg
Intake air temperature  111.2F
Mass air flow rate  0.57 lb/min
Absolute throttle position  18.82 %
Commanded secondary air status     Atmosphere/off
O2 voltage (Bank 1 ,sensor2)  0.64V
Short term fuel tirm (Bank 1 ,sensor 2) 0%
O2 voltage (Bank 2,sensor 2) 0.92V
Short term fuel trim (Bank 2,snsor 2)  0%
fuel level input 22.75%
Barometric pressure 29.23 inHg
O2 sensor lambda wide range (current probe)  (Bank 1, sensor 1)   1
O2 sensor current wide range (Bank 1, sensor 1)  0mA
O2 sensor lambda wide range (current probe)  (bank 2 ,sensor 1)  1.17
O2 sensor current wide range (Bank 2, sensor 1)  0.37 mA
Control module voltage 12.87V
Absolute load value   3.14%
Fuel/Air commanded equivalence ratio  1
Relative throttle position  2.35%
Ambient air temperature  71.6F
Absolute throttle position B   52.94%
Accelerator pedal position D  14.12%
Accelerator pedal position E  14.51%
Commanded throttle actuator control  9.02%
Input voltage read by the scan tool  12.4V

P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0174,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga"
P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

P0174 bank 2 sensor 1  ....wymienilem ta sonde a i tak kod powrocil.
Powoli zalamka z tym wszyskim.. :-cry
Mozliwe ze ta sonda jest zepsuta ? Bo przy moim pechu wszystko jest mozliwe ...jak to ze kupilem nowy elektrozawor i okazal sie zepsuty (firmy Bosch)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2015, 05:36:32 am wysłana przez Choina »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 20, 2015, 20:45:43 pm »
A tą sondę to jakiej firmy włożyłeś?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 20, 2015, 21:10:28 pm »
Denso
Mieli tylko denso lub boscha

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 20, 2015, 21:28:37 pm »
A dobrana była pod numer VIN?? Bo do 2003.12 były inne, a póżniej inne.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 20, 2015, 21:35:18 pm »
Byla na oko taka sma jak ta stara..i miala tak jak stara zielony kabel do podlaczenia.No i gostek w sklepie sprawdzl na komputerze

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 20, 2015, 22:47:03 pm »
Sprawdzalem teraz na internecie i wychodzi na to ze do starszego modelu jest inna wtyczka ,czyli sonda jest ta odpowiednia

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 20, 2015, 22:51:28 pm »
No własnie o to mi chodziło czy nie masz przypadkiem tej starszej :).

Co mi sie nie podoba to ten duży rozjazd z korektami między bankami. Natomiast tych LTFT nie biorę pod uwagę bo coś jest porypane. Jeszcze na bank 2 spoko wygląda to tak, że może być tak na bank 1 jest coś porypane.

Słuchaj czy auto ma moc odpowiednią? Nie czujesz zamulenia w pewnym zakresie obrotów?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 20, 2015, 23:01:00 pm »
Wydaje mi sie ze po wymianie swiec i cewek jakby lzej mu bylo,zamulenia raczj nie czuje..ale  przy ponad 90km zaczyna sie dziwnie trzepac z przodu..jakby tak lekko wibrowal silnik

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 20, 2015, 23:12:21 pm »
A jak przygazujesz na postoju to nie ma syczenia/świszczenia?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 20, 2015, 23:16:53 pm »
Nie.W sklepie mi powiedzieli ze to moze byc MAF (Mass Air Flow) sensor,skoro sie wyswietla to P0171 i P0174.
Wiesz moze co to za sensor ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 20, 2015, 23:53:39 pm »
MAF to po naszemu przepływomierz. Wiesz co ja jutro podepnę kompa pod swojego zobaczę ile u mnie pokazuje gramów na postoju i przy 2-3 tys obr również na postoju (przy jezdzie nie mam z kim obadać). Bo szukam szukam i za cholerę znalezc nie mogę.

Natomiast wg. Jaga oba błędy powinny skutkować wywaleniem "restricted performance" co się wiążę z ucięciem mocy - u Ciebie widać nic się takiego nie dzieje. Co więcej Jag twierdzi, że błąd ten może powodować zle pracujący MAF. Ale co znowu mnie zastanawia to jest to, że jeśli byłoby co kolwiek nie tak z MAF to komp by to wyrzucił przy diagnostyce.

Oprócz tego zazwyczaj w notatkach podawane jest zródło błędu od najbardziej możliwego do najmniej. Sondy są na początku, a MAF na szarym końcu. No ale obadam jak sondy pracują i jak MAF pokazuje :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: kod P0075
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 21, 2015, 00:05:08 am »
OK  :-thank