Autor Wątek: p1647 i p1646 zakup sond  (Przeczytany 6902 razy)

piotr-gozdowiak

  • Gość
p1647 i p1646 zakup sond
« dnia: Lipiec 30, 2015, 20:00:45 pm »
Witam, podłączyłem kompa i pokazało

p1647 i p1646

czyli 2 sondy lambda te przed katalizatorem do wymiany, rząd przy chodnicy i przy szybie ?

http://www.e-denso.pl/denso-dox0430-sonda-lambda-denso-dedykowana-do-jaguar-p-1785.html

Takie 2 sztuki trzeba kupic ?

Doczytałem się że zamienniki nie działają a denso dox-0430 działa. Wiem że podobne tematy były już poruszane ale już się pogubiłem od tego czytania. Chcę się upewnić bo to wydatek ok 850 zł,  wole zapytać przed zakupem. Z góry dziękuje.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 21:48:20 pm wysłana przez piotr-gozdowiak »

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2015, 13:56:32 pm »
Ja wiem :
DOX 0430   -- byłem sprawdzic  w  aucie moją i oto wynik

piotr-gozdowiak

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2015, 14:09:09 pm »
Kontrolka się nie pali, sonda działa ? I czy błędy p1647 i p1646 oznaczają na pewno sondę przed katalizatorem upstrem ? Gdzieś czytałem że to sondy za katalizatorem i właśnie nie jestem do końca pewien. Ostatnia cyfra oznacza (6,7) bank, czyli rząd głowic ?

może ktoś powie jak ją sprawdzić miernikiem ? mam kable 2xczarny, niebieski i biały
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 11:02:50 am wysłana przez Choina »

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2015, 12:03:03 pm »
u mnie  przy padnietej sondzie swiecił check engine a spalanie poszło bardzo w góre - instalowaleś może LPG?

piotr-gozdowiak

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2015, 13:02:06 pm »
obecnie tak, ale check engine i błedy p1647 i p1646 miałem już wcześniej przed założeniem lpg
Wyniki pomiarów
1) sonda
niebieski do miernika, minus na aku --  3,82V przy zapalonym silniku, brak reakcji voltomierza na obroty silnika
biały do miernika, minus na aku -- to samo
miernik miedzy dwa czarne - 14 V
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 11:03:23 am wysłana przez Choina »

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2015, 17:12:43 pm »
U mnie  sonda  padła  w  dniu montażu gazu  - przy regulowaniu instalacji musiała  sie  przegrzać. Po wymianie - od 2  lat spokój

piotr-gozdowiak

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2015, 17:38:32 pm »
a powiedz mi jedno, wzrosło ci spalanie, o ile w stosunku do spalania które osiągasz teraz ?

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2015, 20:38:37 pm »
gdzies 30%  spokojnie

Offline Jacek90

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2015, 13:20:24 pm »
Dał ktoś radę wykręcić sondę Bank 1 sensor 1 (upstream) bez demontażu innych elementów? Dojście jest dość trudne.
My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie s³owo!
2002 X-Type V6 2.1 manual.

Math

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 10, 2015, 14:26:30 pm »
Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?

kurak22

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2015, 14:36:30 pm »
ja odkręcałem kolektor i wtedy spokojnie można to wykręcić. Bo mówimy o sondzie na podszybiu?

Offline Jacek90

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2015, 15:31:42 pm »
Tak, na podszybiu. Wielkie dzięki :-super Sądziłem, że obejdzie się bez wykręcania kolektora, bo robiłem to tydzień temu przy wymianie czujnika stukowego, ale najwidoczniej znów będę musiał to zrobić.

Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?

To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2015, 15:42:44 pm wysłana przez Choina »
My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie s³owo!
2002 X-Type V6 2.1 manual.

Math

  • Gość
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2015, 16:53:16 pm »

To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.

Jest gdzieś jakaś rozpiska o tym, który kod mówi o danej sondzie?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 10, 2015, 20:28:27 pm »

To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.

Jest gdzieś jakaś rozpiska o tym, który kod mówi o danej sondzie?
W pewnym sensie tu znajdziesz odpowiedź http://www.dtcsearch.com/
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline cezar

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Kocham to forum
Odp: p1647 i p1646 zakup sond
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2017, 14:02:47 pm »
Tak, na podszybiu. Wielkie dzięki :-super Sądziłem, że obejdzie się bez wykręcania kolektora, bo robiłem to tydzień temu przy wymianie czujnika stukowego, ale najwidoczniej znów będę musiał to zrobić.

Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?

To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.




witam. jakie to dokładnie kabelki trzeba sprawdzać ?
X-type sport-premium 2005 3.0 243km